Unda verde pentru mamicile care lucreaza de acasa! Munca de la distanta, reglementata de Guvern

[ad#co-1]Piata muncii din Romania a fost revolutionata, astazi, dupa ce Guvernul a aprobat, in sedinta de astazi, proiectul de lege prin care se introduce contractul de tip teleworking sau munca de la distanta.

Mai exact, Guvernul a aprobat introducerea unui nou contract de munca de tip teleworking, care inseamna munca de la distanta folosind tehnologia informatiei. Acest tip de contract ii permite angajatului sa-si desfasoare activitatea acasa, prin intermediul internetului si telefonului.

Astfel, numeroase mamici care isi doresc sa lucreze si sa petreaca mai mult timp alaturi de copiii lor au acum un cadru legal potrivit pentru a-si derula activitatea profesionala.

„Introducem un nou contract de munca – tele-munca. Este foarte apreciat, in special in tarile foarte dezvoltate si cel mai mult in Japonia. In acest tip de contract se permite angajatului sa lucreze dintr-o locatie pe care si-o alege singur sau chiar de acasa, folosind tehnologia informatiei si comunicatiilor. Contractul este avantajos pentru ambele parti – pentru angajator se reduc costurile administrative cu chiria, utilitatile, carburantii si parcul auto, iar angajatul reduce costul de deplasare la serviciu si isi imbunatateste echilibrul intre viata personala si profesionala”, a declarat, la inceputul sedintei de Guvern de astazi, ministrul Muncii, Lia Olguta Vasilescu, transmite agentia de presa Mediafax.

Conform proiectului de lege aprobat, tele-munca este forma de organizare a muncii in care o activitate care ar putea fi efectuata la locul de munca organizat de angajator se realizeaza de catre un salariat de la distanta, in mod regulat si voluntar, folosind tehnologia informatiei si comunicatiilor, in baza unui contract individual de munca cu norma intreaga sau al unui act aditional la acesta.

A cui viata e mai grea? 14 diferente intre munca tatalui si jobul de mamica

Ce sa faci cand jobul iti afecteaza relatia cu copilul

Conditiile cumulative pentru un contract de tele-munca sunt urmatoarele:

  • Activitatea sa fie desfasurata in afara oricarui loc de munca organizat de angajator;
  • Utilizarea unor mijloace aferente tehnologiei informatiei si comunicatiilor, cum ar fi internetul, smartphone-ul etc.;
  • Activitatea in regim de teleworking sa fie desfasurata cel putin o zi pe luna;
  • Salariatul sa-si fi exprimat acordul cu aceasta forma de organizare a muncii, prin semnarea contractului individual de munca sau al unui act aditional la acesta.

Printre avantajele introducerii contractului de teleworking Guvernul enumera reducerea costurilor de functionare ale angajatorilor, a costurilor pe care le are angajatul cu deplasarea la sediu, precum si valorificarea timpului sau de lucru.

„Reglementarea tele-muncii va conduce la flexibilizarea si adaptarea relatiilor de munca la realitatile socio-economice actuale, in raport cu evolutia dinamica a pietei muncii, si va oferi avantaje atat salariatului, cat si angajatorului. Concret, pentru angajator, se vor reduce costurile cu inchirierea spatiilor, utilitatile, consumul de carburant si parcul auto. In ceea ce-l priveste pe salariat, acesta va elimina consumul de bani si de timp cu deplasarea de la si pana la sediul angajatorului, va avea libertatea alegerii locului de munca si valorificarii timpului de lucru, optimizandu-si, astfel, raportul intre viata profesionala si cea personala. Nu in ultimul rand, prin introducerea acestei noi forme de organizare a muncii si indeplinire a sarcinilor, vor creste sansele persoanelor cu dizabilitati pe piata muncii”, se arata intr-un comunicat de presa al Executivului.

Inainte de a intra in vigoare, proiectul de act normativ aprobat de guvern va fi trimis la Parlament, pentru a fi supus dezbaterii si adoptarii.

Esti mama si lucrezi? Top 10 solutii care te ajuta sa impaci reusit jobul cu familia

10 metode prin care poti gasi un echilibru intre serviciu si familie

Sursa foto: Pixabay

 

 

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit

Taguri

Ana Bâtcă

Sunt Ana Bâtcă, cofondator Centrul de Parenting și mama unui băiețel născut în 2013. Misiunea mea este să sprijin părinții să aibă o comunicare mai bună și relații mai frumoase cu copiii lor. În ceea ce fac, mă ajută formările mele în Coaching, Master Coaching, Formator, NLP Practitioner, NLP Master, precum și experiența de peste 800 de ore de lucru cu oamenii în ședințe individuale și de grup.

Articole similare

Utilizăm fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care CentruldeParenting.ro prelucreaza datele cu caracte personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de prelucrare a datelor. Datele Dumneavoastra pot fi oricand sterse urmand instructiunile din document. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close