Abia astepti sa adoarma copilul ca sa faci altceva, apoi te simti vinovata ca nu stai suficient cu el. Solutia care te scoate din suferinta

Cand stai cu copilul, te gandesti aproape numai la cate ai de facut cand va adormi sau va fi plecat la scoala sau la gradinita. Poate ca te simti frustrata ca nu ai mai facut nimic pentru tine in ultima perioada: nu ai avut timp nici sa mergi la salon, nici sa citesti cateva pagini dintr-o carte, iar pe la sala nici nu mai stii de cand nu ai mai trecut. Crezi ca, daca ai avea cateva ore doar pentru tine, ai citi, ai face o baie cu spuma sau ai croseta, pentru ca te relaxeaza. Si abia astepti sa adoarma copiii si sa fie liniste.

elefant.ro

Si se face liniste. Copiii adorm sau pleaca la scoala sau la gradinita. Ai niste timp in care, daca nu esti si tu la job, ai atatea alte urgente de rezolvat. Si, de parca acestea nu ar fi destule, mai ai si un sentiment de vinovatie ca nu petreci suficient de mult timp cu copilul, ca nu te bucuri cum ar trebui de aceasta perioada, de aceasta varsta a lui, de aceste momente care nu se vor mai repeta niciodata. Te simti vinovata ca, atunci cand esti cu copilul, iti doresti sa fii in alta parte.

Iti suna cunoscut?

Atunci cand una dintre mamicile care au participat la workshop-ul „Educatia fara tipete”, de pe 10 decembrie, a vorbit despre acest lucru, am inteles-o perfect. Am trait de atatea ori aceste situatii, doar ca nu constientizasem pe deplin acest cerc vicios, efectele si solutia.

Comunicarea cu copilul. 6 lucruri pe care sa nu le spui niciodata

22 lucruri pe care Maria Montessori ti le-ar spune azi, daca ai avea ocazia sa te intalnesti cu ea

Daca si tu simti, cel putin din cand in cand, atunci cand esti cu copilul, ca ti-ai dori sa adoarma mai repede pentru ca tu sa ai timp de alte lucruri, iar apoi, dupa ce adoarme, sa te simti vinovata ca nu ii oferi mai mult, acest articol vine cu o solutie care a ajutat mai multe mamici, inclusiv si pe mine, sa rezolve aceasta problema.

Doua roluri

In primul rand, vreau sa te asigur din start ca aceste trairi sunt absolut normale pentru o femeie care isi doreste sa fie o mama buna pentru copilul ei si, in acelasi timp, echilibrata fizic si psihic. Deci, felicitari, ai instincte sanatoase, iar acest articol te va ajuta sa te intelegi mai bine si sa aplici o solutie eficienta.

answear.ro

In al doilea rand, te rog sa observi ca, de fapt, aceasta contradictie este intre doua roluri diferite ale tale.

In raport cu copilul tau, gandesti si actionezi din rolul de mama. Iar din acest rol de mama, ai anumite valori (binele copilului pe termen lung, sanatatea lui fizica si emotionala, acoperirea nevoilor lui de baza, imaginea ta despre ce inseamna sa fii o mama buna etc.), anumite dorinte (de a petrece timp cu copilul intr-un mod placut, de a-i oferi si a primi afectiune si tandrete etc.). Cand esti impreuna cu copilul, esti in acest rol de mama si il manifesti cu toate atributele sale. Si, pentru ca ai toate conditiile sa te manifesti in calitate de mama, „bifezi” deja in mintea ta actiunile si manifestarile de mama si pe fundal apar anumite nemultumiri si frustrari.

Insa, acestea vin dintr-un cu totul alt rol. Este acel rol din care gandesti si actionezi in raport cu tine insati. Este acel rol pentru care valorile principale sunt binele tau, odihna ta, relaxarea ta, bucuria si fericirea ta pesonala. Daca nu ar exista, ai fi in stare sa muncesti pana la epuizare, daca nu te opreste nimeni. De aceea, cand te apropii de un anumit nivel de oboseala si stres, ceva din tine spune „Stop! Ai nevoie de o pauza!” Despre acea parte este vorba.

Vrei sa-ti imbunatatesti relatia si comunicarea cu copilul? Iata 8 lucruri pe care le poti face

„Mama, imi doresc sa te vad fericita!” Suferinta noastra vazuta prin ochii copilului

Insa, cand iei aceasta pauza, si rolul tau de persoana care are grija de tine insati se manifesta deplin, teoretic ai posibilitatea sa faci ce iti doresti, chiar daca nu faci nimic din toate astea, dar cel putin mintea ta a bifat ca nevoia de timp este indeplinita. Si se creeaza spatiu pentru a-ti aminti ca, de fapt, nu ai performat bine in rolul de mama. In acest fel, iti furi singura posibilitatea de a te bucura de o activitate placuta si relaxanta si alegi in schimb sa te simti vinovata.

Este un cerc vicios in care in nicio situatie nu te simti pe deplin fericita si implinita. Primul pas, si cel mai important, este sa constientizezi ca se intampla acest lucru. Si, stiind ca este vorba de doua roluri diferite ale tale, stii ca nevoile si prioritatile lor difera, chiar daca ambele roluri iti vor binele.

Pana si aceste emotii neplacute de frustrare si vinovatie au intentia buna de a-ti atrage atentia si de a te face sa fii din ce in ce mai buna in acele roluri.

Solutia care iti aduce echilibrul

Probabil ca iti doresti sa te simti pe deplin fericita cand esti cu copilul, fara sa astepti sa se culce sau sa plece ca sa ai timp de tine, iar cand ramai singura cu tine, iti doresti sa te bucuri de acel timp si sa nu te mai simti vinovata ca nu-i acorzi copilului suficient timp si iubire.

Iti voi descrie solutia formata din 7 pasi care m-a ajutat si pe mine personal, dar si pe alte mamici sa impace reusit cele doua roluri si sa se bucure de liniste si de pace in suflet.

10 motive pentru care relatia cu copilul este cel mai bun curs de dezvoltare personala

Tu si copilul tau puteti fi fericiti in 3 minute. Magia recunostintei

7 lucruri pe care le poti face:

1. Accepta-ti emotiile negative, fie ca este vorba de frustrare sau vinovatie. Inceteaza sa mai lupti cu ele, atunci cand apar. Gandeste-te ca fiecare are o intentie buna in spate. Gandeste-te care este intentia buna si multumeste-i emotiei ca te-a atentionat.

2. Ai grija de tine insati! Inainte sa fii mama, sotie sau profesionista, esti om. Si orice om are nevoi de baza, printre care: hrana, apa, somn, relaxare. Stii ca, pentru a obtine rezultate bune, trebuie sa ai energia de a le realiza. O masina nu poate merge fara energie (provenita din carburant sau din electricitate). Nici tu nu poti merge foarte mult cu rezervorul gol. Activitatile care simti ca te relaxeaza si te implinesc sunt carburantul tau si te umplu de energie. Fa-ti chiar acum o lista cu lucrurile care iti plac si care te fac sa te simti bine.

3. Organizeaza-te eficient. Desigur, nu te ajuta cu nimic sa ai o lista de lucruri de care te bucuri cand le faci, atata timp cat nu le si realizezi. Iar pentru asta este nevoie sa te organizezi pentru a le face loc in programul tau zilnic, saptamanal si lunar. Si, odata ce ai intentia sa te ocupi mai mult de tine, sa-ti acorzi mai mult timp si sa faci activitati care iti plac, vei constata cu surprindere ca lucrurile se aranjeaza astfel incat sa iti permita sa faci ceea ce iti doresti.

4. Fii prezenta 100% in ceea ce faci. Fie ca esti cu copilul, fie ca ai timpul tau, da-ti voie sa te dedici total acelor momente, inchizandu-te fata de trecut si viitor. Trecutul a trecut si nu il mai poti schimba. Iar viitorul inca nu a venit si, cu siguranta, poti aduce o contributie mai frumoasa la viitor daca esti relaxata, fericita si plina de energie. Asa ca, poti alege sa te bucuri de fiecare clipa, indiferent de ce faci. Odata ce ai ales sa stai cu copilul sau sa faci ceva pentru tine, asuma-ti alegerea si mergi pana la capat, adica fii 100% prezenta acolo (mindfulness).

5. Timp de calitate cu copilul. Atrage o atentie speciala timpului petrecut cu copilul. Chiar te poti gandi din timp ce activitati veti face impreuna, poti organiza timpul in asa fel incat sa iti placa si tie acele activitati. Tu stii cel mai bine ce inseamna, pentru tine si familia ta, timp de calitate petrecut impreuna. Insa, daca te vei bucura de activitati placute pentru tine si pentru copil, daca vei simti ca timpul pe care l-ati petrecut impreuna a fost de calitate, cu siguranta vei avea mai putine motive sa te simti vinovata ulterior.

Copilul are visuri marete? Ce sa faci ca sa nu-i tai aripile, ci sa-l ajuti sa zboara

Somatizarea la copii: Bolile ca raspuns la situatiile de stres

6. Invata lectia. E posibil sa apara unele nemultumiri. In loc sa te lasi prada frustrarii si vinovatiei, emotii care te impiedica sa evoluezi si iti consuma energia, poti alege sa faci un lucru care sa te ajute sa fii o persoana si o mama din ce in ce mai buna. Preferi varianta a doua, nu-i asa? Atunci, cand simti ca vinovatia sau frustrarea iti dau tarcoale, poti alege sa te intrebi „Ce as putea face diferit data viitoare astfel incat sa fiu pe deplin multumita de aceasta experienta?” Odata ce ai extras o lectie, cel mai bun lucru pe care il poti face este sa o aplici data viitoare.

7. Bucura-te de evolutia ta. In loc sa te critici si sa te acuzi ca nu ai facut ceva bine, poti alege sa privesti la tine de acum 2 saptamani sau de acum o luna si sa observi cate lucruri s-au schimbat in bine. Fiecare experienta pe care o traim ne influenteaza viata. Si, daca alegi sa vezi partea buna a lucrurilor, daca extragi lectii de viata pe care le si aplici ulterior, vei simti cum evoluezi si iti poti da voie sa te bucuri de progresele tale!

Cum il inveti pe copil cele 4 etape ale rezolvarii conflictelor. Foarte util si pentru frati!

Un cuvant pe care multi parinti il spun de zeci de ori pe zi copiilor ii programeaza pentru esec

Pe masura ce vei aplica aceste sugestii, vei observa ca te vei simti mai bine in tot ceea ce faci, nu doar in relatia cu copilul si cu tine insati. Daca iti dezvolti abilitatea de a fi 100% prezenta, te vei bucura mai mult de ceea ce faci, de viata in general, vei face lucrurile mai bine si mai repede, pentru ca nu vei fi distrasa de cele 1.001 de ganduri care iti veneau.

Cel mai important lucru, insa, din punctul meu de vedere, este sa constientizezi si sa accepti faptul ca, inainte de a fi o mama buna, trebuie sa ai grija de tine insati ca sa fii o persoana implinita si relaxata. In caz contrar, te vei forta sa te prefaci fericita si energica in timp ce esti cu copiii, ceea ce iti va consuma si mai mult energia.

Daca vrei, in definitiv, timpul investit in tine si in umplerea ta de energie este un timp investit indirect si in binele copiilor, intr-o relatie mai frumoasa cu copiii. Pentru ca, daca ii intrebi, cu siguranta vor spune ca isi doresc o mama fericita si implinita decat o mama frustrata si incruntata. Daca pretul fericirii si implinirii tale este o ora la 2 saptamani la salon sau 30 de minute de lectura pe zi, poate ca merita sa-l platesti regulat.

Si poti aduce aceste schimbari in viata ta incepand chiar de astazi!

 

Sursa foto: Pexels

 

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit

Taguri

Ana Bâtcă

Sunt Ana Bâtcă, cofondator Centrul de Parenting și mama unui băiețel născut în 2013. Misiunea mea este să sprijin părinții să aibă o comunicare mai bună și relații mai frumoase cu copiii lor. În ceea ce fac, mă ajută formările mele în Coaching, Master Coaching, Formator, NLP Practitioner, NLP Master, precum și experiența de peste 800 de ore de lucru cu oamenii în ședințe individuale și de grup.

Articole similare

Utilizăm fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care CentruldeParenting.ro prelucreaza datele cu caracte personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de prelucrare a datelor. Datele Dumneavoastra pot fi oricand sterse urmand instructiunile din document. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close