Te simți depășită de situație și țipi la copil? 10 recomandări de la Laura Markham care rezolvă această problemă

“Cum să fac să nu mă simt atât de copleșită astfel încât să-mi pot păstra calmul cu copiii? Niciodată nu am fost cel mai calm părinte, dar acum, de când ne-am izolat în locuința noastră țip mult mai mult la ei.” – Raidah

elefant.ro

Dacă ești părinte și te afli cu copiii tăi acasă în timpul pandemiei, este firesc să te simți copleșit. Din această cauză, este cu mult mai greu să ne păstrăm calmul atunci când copiii noștri au un comportament deranjant. De fapt, uneori s-ar putea să simți că este chiar imposibil, deoarece simți că ai atât de puține resurse interioare, iar ei par să se comporte mult mai urât.

Laura Markham, expertă în parenting și autoarea cărții “Părinți liniștiți, copii fericiți”, oferă câteva idei și soluții pentru părinții care se confruntă cu această situație, într-un articol publicat pe blogul său de pe site-ul ahaparenting.com.

Potrivit Laurei Markham, în aceste momente, merită să ne amintim că și copiii noștri sunt supuși stresului. Și, pentru că nu pot exprima stresul prin cuvinte, ei îl exprimă prin comportament. Așadar, dacă le răspundem din propriul nostru stres, este ca și cum am turna gaz pe foc.

“Treaba noastră este să calmăm drama, nu să o escaladăm. Așadar, cea mai importantă responsabilitate a noastră este să ne gestionăm propriile noastre trăiri și acest lucru începe prin a ne reduce sentimentul de copleșire”, afirmă specialistul.

În acest scop, Laura Markham ne propune să facem practici care calmează anxietatea și restabilesc starea de bine. Desigur, nu este suficient să faci aceste practici o singură dată, ci va fi nevoie să le aplici pe parcursul întregii zile. Astfel, îți vei forma un nou obicei, îți vei schimba trăirea și experiența și îți resetezi creierul.

answear.ro

Iată 10 practici bazate pe studii pe care le recomandă Laura Markham părinților pentru a elimina sentimentul de copleșire:

1. Eliberează tot ce nu poți controla

Încetează să te lupți cu realitatea. Revizuiește-ți așteptările față de tine, față de copil, față de partener, față de viața ta.

O parte din sentimentul de copleșire pe care îl simțim vine din anxietatea în fața necunoscutului și de necesitatea de a face față sentimentelor puternice, precum dezamăgire, furie, frică sau neputință. Acest lucru se aplică tuturor pe timpul pandemiei, desigur, însă persoanele care nu au copii, cel mai probabil, au mai mult timp pentru a-și gestiona aceste emoții. Iar noi, cei care suntem părinți, trebuie să o facem în puținul (sau aproape inexisentul) nostru timp.

Așadar, așteaptă să adoarmă copiii, aprinde-ți o lumânare și îmbrățișează-te în timp ce îți dai voie să simți toate aceste emoții puternice. Doar permite-le să se manifeste și observă cum se simte acest lucru în corpul tău. 

Nu reușești să găsești acele sentimente? Scrie o listă cu tot ce simți că te copleșește și urmărește ce emoții apar. Da, asta înseamnă că vei suferi. Este în regulă. Cu toții avem nevoie să ne plângem atât de multe pierderi în această perioadă. După ce îți vei da voie să simți toate acele emoții pe care le-ai ținut în tine, ele vor începe să se disipeze și vei observa că te simți mai ușurată. Vei avea mai multe resurse interioare pentru a schimba lucrurile pe care le poți schimba.

2. Reține că este un singur lucru pe care îl poți controla: PE TINE

Nu poți controla ce ți se întâmplă, însă întotdeauna poți controla modul în care reacționezi la ce ți se întâmplă. Atunci când observi că te îndrepți către țipete, folosește-ți butonul de Pauză: Stop, Renunță, Respiră. Apoi repetă.

3. Asumă-ți responsabilitatea pentru gândurile tale care generează emoții

Imaginează-ți pentru o clipă că ești înconjurată de toate gândurile tale, ca de un nor care te urmărește în timp ce te miști. Imaginează-ți că gândurile îți modelează percepțiile. Provoacă apariția unor emoții și stări de spirit. Ele îți conduc comportamentul. Și radiază către cei din jurul tău. Dacă acest lucru ar fi adevărat (și chiar este), te-ai lăsa să fii înconjurată de un nor de furtună sau de un nimb de lumină caldă? Ce gânduri ți-ai dori să ai? Începe să vorbești cu gândurile tale negative și înlocuiește-le cu abordări mai pozitive. Observă cum scade senzația de copleșire. Observă diferența în familia ta.

4. Revino în inimă pentru a-ți calma sistemul nervos

Mintea nu simte niciodată că este suficient. Treaba ei este să-i fie frică, sperând că vom fi în siguranță, motivându-ne să reușim tot mai mult și mai mult. Acea minte care se agită creează senzația de copleșire. În schimb, atunci când ne orientăm atenția către inimă, experimentăm mai multă liniște. Inima nu oferă garanții în ceea ce privește viitorul, însă se află aici, în momentul prezent. Și în acest moment, nu există frică. Orice s-ar întâmpla, ne vom descurca. Avem suficient, facem suficient, suntem suficienți. Suntem mai mult decât suficienți.

Cum să faci trecerea de la minte la inimă? Studiile arată că oamenii își cresc starea de bine fizică și emoțională atunci când își pun mâna pe inimă, când respiră în inimă, atunci când simt iubirea și o trimit către cineva sau când își aduc aminte de momente în care s-au simțit în siguranță și iubiți.

5. Reumple-ți rezervorul interior din nou și din nou, de-a lungul zilei, fiind prezentă cu tine

Include reumplerea rezervorului tău interior în programul zilnic prin: pauze de yoga, pauze de dans cu copiii, o scurtă meditație ghidată, o cană cu ceai, o plimbare în natură, o îmbrățișare. Adu sentimentul de bine în familie incluzând practicarea recunoștinței în rutina zilnică.

6. Redu consumul de știri și timpul petrecut online 

Studiile arată că, pe măsură ce faci aceste lucruri, vei vedea o îmbunătățire a stării emoționale și mentale. Persoanele care urmăresc știrile de la televizor devin mai triste, mai furioase și mai predispuse la gândirea negativă. Niciunul dintre aceste lucruri nu te ajută să faci față mai bine situației. Citirea știrilor este mai puțin toxică, deoarece, de obicei, implică mai puțină manipulare emoțională. Oricum, nu ai nevoie de un flux constant de știri, ci doar actualizări ocazionale.

7. Recadrează experiența provocatoare pe care o ai în timpul pandemiei

Imaginează-ți că, în această perioadă, cu toții facem homeschooling, învățând să funcționăm la un nivel superior de stare de bine. Cum ai putea folosi aceste circumstanțe dure pentru a permite să se manifeste cea mai bună versiune a ta? (Un indiciu pentru persoanele perfecționiste: Cea mai bună versiune este cea mai iubitoare versiune, nu cea mai perfectă) Cum le-ai putea oferi copiilor amintiri frumoase din această perioadă? Cum ai putea să creezi obiceiuri care să te ajute pe tine și pe familia ta inclusiv după terminarea pandemiei?

8. Reține ce contează cel mai mult și păstrează-ți perspectiva 

Îți menții familia în siguranță. Pui mâncare pe masă. Lucrezi la autoreglarea ta emoțională și la conectare. Faci ce este nevoie să faci pentru te descurca onorabil pe parcursul fiecărei zile. Nu pune presiune pe tine având așteptări nerezonabile. Extinde blândețea la tine și la toți ceilalți.

9. Revizuiește-ți valorile

Acest lucru poate însemna să faci ca lumea să fie un loc mai bun datorită prezenței tale sau să exersezi iertarea. Discută cu familia ta despre cum puteți trăi și manifesta toate aceste valori într-o perioadă atât de dificilă. Studiile arată că găsirea unor modalități de a ne trăi valorile dă sens vieții noastre și crește starea de bine.

10. Repetă. Din nou și din nou

Vei observa o scădere imediată a  sentimentului tău de copleșire, astfel încât să poți face față cu mai multă răbdare momentelor dificile cu copiii. Și, pe măsură ce aceste practici devin obiceiuri și îți transformă creierul, vei vedea o creștere a stării de bine pe care o simți zi de zi. Făcând aceste lucruri, înveți să faci față oricăror situații, inclusiv mult timp după ce această pandemie se va fi încheiat.

„Greșelile sunt ca niște cuțite, care fie ne servesc, fie ne taie, în timp ce le prindem de lamă sau de mâner.” – James Russell Lowell

Sursa foto: Pexels

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit

Taguri

Ana Bâtcă

Sunt Ana Bâtcă, cofondator Centrul de Parenting și mama unui băiețel născut în 2013. Misiunea mea este să sprijin părinții să aibă o comunicare mai bună și relații mai frumoase cu copiii lor. În ceea ce fac, mă ajută formările mele în Coaching, Master Coaching, Formator, NLP Practitioner, NLP Master, precum și experiența de peste 800 de ore de lucru cu oamenii în ședințe individuale și de grup.

Articole similare

Utilizăm fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care CentruldeParenting.ro prelucreaza datele cu caracte personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de prelucrare a datelor. Datele Dumneavoastra pot fi oricand sterse urmand instructiunile din document. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close