Studiu: Copiii din România folosesc internetul de la 3 ani

Copiii cunosc şi folosesc mult mai bine decât părinţii lor telefoanele inteligente, 80% dintre ei intrând în contact direct cu un smartphone până la vârsta de 3 ani, arată un studiu privind relaţia dintre copii şi tehnologie, realizat de Starcom România și citat de agenția de presă Agerpres.ro.

elefant.ro

“Încă de la cele mai mici vârste (0-3 ani), copiii intră în contact şi folosesc dispozitive de tip smartphone. Astfel, până ajung la maturitate, aceştia devin experţi în ceea ce priveşte funcţionalitatea acestor dispozitive. În timp ce categoria de vârstă 0-3 ani intră în contact cu smartphone-ul cel mai des, prin intermediul părinţilor (78%), observăm că posesia şi utilizarea tabletelor creşte o dată cu intrarea acestora la grădiniţă, iar din gimnaziu încep să utilizeze laptop sau computer personal”, arată studiul Tech Kids, realizat de Starcom România.

Copiii cu vârsta de până în 3 ani încep să folosească internetul cu ajutorul părinţilor, în primă fază, ca o modalitate de a descoperi şi de a învăţa lucruri noi. Părinţii consideră că, după vârsta de 3 ani, este adecvat să îşi lase copiii să joace jocuri online, fiind de părere că acestea le vor dezvolta abilităţile, atenţia şi viteza de reacţie.

Printre cele mai utilizate aplicaţii, în rândul copiilor cu vârsta între 4 şi 18 ani, se numără Youtube, Whatsapp, Facebook şi TikTok, iar 1 din 4 copii cu vârsta cuprinsă între 4 şi 18 ani, din mediul urban, deţine în prezent o consolă de jocuri, arată rezultatele studiului.

Pentru toţi copiii, cea mai accesată aplicaţie este Youtube, principala activitate pe Internet fiind aceea de a urmări video-uri online. Copiii cu vârsta până în 11 ani accesează în mai mare măsură aplicaţii precum: TikTok şi WhatsApp, având mai degrabă un rol pasiv, arată studiul citat.

Specialiştii Starcom au observat că, după vârsta de 11 ani, copiii încep să utilizeze în mai mare măsură reţelele de socializare, Facebook şi Instagram, unde au un rol mai activ: sunt creatori de conţinut, urmăresc activitatea prietenilor/cunoştiinţelor, comunică şi se implică în diferite activităţi online.

answear.ro

Cele mai comune activităţi realizate pe Internet în rândul copiilor de toate vârstele sunt jocurile şi video-urilor online.

Pentru copiii cu vârsta între 11 şi 18 ani, priorităţile sunt legate de comunicare, de a fi conectat cu prietenii/colegii şi căutarea de informaţii utile pentru şcoală.

Pentru copiii cu vârste cuprinse între 11-18 ani, cele mai populare sunt jocurile online cu mai mulţi participanţi, deoarece acestea le permit să socializeze şi să interacţioneze cu alţi jucători. De asemenea, aceştia sunt mai atraşi de jocurile online de strategie.

“Dacă până acum 10-15 ani ideea de copilărie nu era cu mult diferită în ceea ce priveşte activităţile de recreere între generaţii, în prezent putem vorbi de un val de generaţii mult mai avansate şi mult mai conectate cu tehnologia. Încă din primii ani de viaţă, un copil intră în contact cu diverse dispozitive electronice (smartphone, tabletă, etc.), ajungând astfel până la maturitate să cunoască şi să utilizeze aceste dispozitive mult mai bine comparativ cu proprii părinţi. Tehnologia este un fenomen care creşte semnificativ de la an la an şi a cărei evoluţie o urmărim în cadrul mai multor categorii de vârstă şi segmente de consumatori. Se poate observa o tendinţă tot mai accentuată de digitalizare şi tehnologizare a activităţilor zilnice”, a declarat Andreea Zanfir, Starcom Consumer Strategist.

Studiul Tech Kids powered by Starcom România și-a propus să analizeze relaţia dintre copii şi tehnologie şi să ofere informaţii despre abilităţile lor digitale, tipurile de jocuri preferate, principalele activităţi online şi cele mai accesate aplicaţii de către aceştia.

Cercetarea a fost realizată în perioada 28 februarie – 6 martie 2020, prin metodologia CAWI. Au fost intervievaţi 300 de părinţi, cu vârste peste 18 ani, din mediul urban, utilizatori de internet.

Sursa foto: Pixabay

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit

Taguri

Ana Bâtcă

Sunt Ana Bâtcă, cofondator Centrul de Parenting și mama unui băiețel născut în 2013. Misiunea mea este să sprijin părinții să aibă o comunicare mai bună și relații mai frumoase cu copiii lor. În ceea ce fac, mă ajută formările mele în Coaching, Master Coaching, Formator, NLP Practitioner, NLP Master, precum și experiența de peste 800 de ore de lucru cu oamenii în ședințe individuale și de grup.

Articole similare

Utilizăm fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care CentruldeParenting.ro prelucreaza datele cu caracte personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de prelucrare a datelor. Datele Dumneavoastra pot fi oricand sterse urmand instructiunile din document. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close