In primele luni din viata, bebelusii isi petrec majoritatea timpului dormind. Dar, pe masura ce cresc, durata somnului incepe sa se micsoreze. Astfel, intre doi si cinci ani, ei dorm aproximativ jumatate din timpul lor, pentru ca, dupa varsta de cinci ani, sa doarma doar 40% din zi.

Studiile indica faptul ca acei copii care nu se odihnesc bine si care dorm putin au un randament scazut, au un comportament hiperactiv, limbajul se dezvolta mai greu etc.

Cauza acestor probleme este data de faptul ca cei mici pierd o parte din somnul REM sau somnul cu vise. Acesta este necesar si pentru dezvoltarea cerebrala, care contribuie la maturarea cortexului si a sistemului oculomotor prin dezvoltarea de circuite neuronale.

Acesti copii nu vor inregistra in memorie ceea ce au invatat in ziua respectiva, iar a doua zi creierul nu va functiona la parametri optimi pentru a receptiona noi informatii. Parintii trebuie sa aiba grija ca si copiii lor sa mearga devreme la culcare pentru a putea dormi cel putin zece ore.

Somnul la bebelusi si somnul la copiii mai mari

Somnul la bebelusi (0 si 1 an) – durata somnului la bebelusi este de 16 – 17 ore, distribuite in mai multe reprize pe intreaga zi si pe parcursul noptii, ajungandu-se ca la varsta de un an sa doarma intre 11 si 13 ore.

Înfășatul în timpul somnului crește sau reduce riscul morții subite?

Somnul la copiii intre 1 si 3 ani – intervalul variaza intre 10 si 13 ore. Intre doi si trei ani, copiii dorm la pranz atunci cand sunt obositi si au avut o zi plina de activitati.
Somnul la copiii intre 4 si 5 ani – majoritatea copiilor de aceasta varsta ajung sa doarma mai putin la pranz, in timp ce somnul pe timpul noptii variaza intre 10 si 12 ore.
Somnul la copiii mai mari de 6 ani – durata somnului se micsoreaza, ajungand undeva la 10 ore.

Ce putem face pentru ca somnul copiilor sa fie unul de calitate?

  • Sa nu ii lasam sa se uite la televizor sau la orice alte surse de tehnologie (telefon, tableta, laptop etc.) cu cel putin doua ore inainte de a adormi.
  • Sa ii culcam aproximativ la aceeasi ora in fiecare seara.
  • Sa nu desfasoare activitati fizice intense inainte de culcare.
  • Sa nu fie zgomot, lumina sa fie stinsa.
  • Sa nu manance consistent inainte de somn.
  • Sa le citim povesti.
  • Sa ii obisnuim sa doarma in patul lor.
  • Sa le cream o atmosfera linistita si calma.

Sunt sigura ca fiecare parinte are si alte obiceiuri sanatoase pe care le aplica inainte de somnul copiilor lui si care contribuie la odihna necesara cresterii si dezvoltarii armonioase.

Un somn bun are multe beneficii pentru copii, printre care: dezvoltarea cerebrala, eliminarea stresului si a tensiunii, o stare de fericire, atentie si concentrare mai bune etc.

Asadar, este extrem de important sa acordam atentia cuvenita somnului copiilor nostri, sa ii invatam de mici cu o rutina sanatoasa in ceea ce priveste odihna, deoarece, mai tarziu, acest lucru le va influenta viata fie in sens pozitiv, fie in sens negativ.

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit