Desi multi copii invata limbi straine, putini reusesc sa le vorbeasca fluent. Motivele principale identificate de lingvistul britanic Helen Doron, specializat in limba engleza, sunt ca, in scoala, copiii nu au ocazia sa exerseze limba vorbita, ci doar invata sa scrie si sa citeasca, iar grupurile sunt mult prea mari pentru ca actul de predare-invatare sa fie unul operational.

Ca sa depaseasca aceste carente, profesorul Helen Doron, cu o experienta de 30 de ani in cercetare, a implementat o metodologie speciala pentru dezvoltarea abilitatilor copilului de a vorbi limba engleza.

Cand pot incepe copiii sa invete limba engleza?

„Experienta ne-a demonstrat ca, atunci cand limba straina este invatata intr-un grup mic, cu ascultare in fundal, incurajare si jocuri inovative, copilul invata fara efort”, afirma Helen Doron, potrivit unui comunicat de presa. Profesorul afirma ca micutii au nevoie de un context social si lingvistic in care sa vorbeasca o limba, iar acesta se poate construi numai in grupuri mici, de 4, maxim 8 cursanti, numar optim pentru implicare si distractie.

„Anii de experienta in predare mi-au demonstrat ca ascultarea repetata in fundal, acasa, este o unealta care il ajuta pe copil sa invete engleza. Notiuni de vocabular, gramatica, cantece, toate sunt predate prin ascultarea repetata in fundal”, este de parere profesorul Helen Doron, care a implementat metoda sa de predare si in centrele educationale Helen Doron English din Romania.

Potrivit profesorului citat, ascultarea repetata in fundal nu necesita intelegere. La inceput, copilul nu intelege ce aude in cantece, dar acesta le va asculta in timp ce mananca, se joaca, se spala sau se pregateste de culcare. In acest fel creierul este stimulat in mod repetat. Pana la varsta de 7 ani, se creeaza caile neuronale si creierul are un nivel ridicat de plasticitate, ceea ce le confera micutilor posiblitatea de a invata limbile straine la fel de usor ca si pe limba materna.