Școlile din Capitală vor intra în online în a doua parte din octombrie, estimează Sorin Cîmpeanu

Este posibil ca, în a doua jumătate a lunii octombrie, în București să se ajungă la o incidență a cazurilor de COVID de 6 la mie, prag de la care se intră în sistemul de învățământ online, cu excepția grădinițelor și creșelor, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, duminică seara, la Digi24.

elefant.ro

Potrivit oficialului, decizia intrării sau nu a unei școli în online se va lua în funcție de rata de incidență anunțată vinerea în localitatea respectivă și se va menține pentru durata întregii săptămâni următoare, indiferent de ratele de incidență la care se ajunge între timp.

Deocamdată, cu o săptămână înainte de începerea școlilor, nicio localitate din România nu are o rată de incidență de 6 la mie, cu excepția a două comune care erau în carantină, dintre care una nu are școală. Prin urmare, așa cum se prezintă lucrurile acum, școala ar începe cu prezență fizică peste tot.

„În București, astăzi avem o rată de infectare de 1,02, am depășit 1 la mie. La 1 august aveam 0,13 la mie, iar pe 31 august de șase ori mai mult, 0,78, deci într-o lună, între 1 și 31 august, am crescut de șase ori. Vom vedea. În acest ritm, dacă nu înțelegem importanța vaccinării, este posibil să ajungă și Bucureștiul, în a doua parte a lunii octombrie, la 6 la mie. A nu se confunda atingerea pragului de 6 la mie cu intrarea în carantină”, a precizat ministrul Educației, citat de Digi24.ro.

În opinia sa, chiar dacă se va ajunge la intrarea școlilor în online, nu va fi pentru o perioadă lungă, ci pentru două săptămâni. Conform Ordinului comun emis de Ministerul Educației și Ministerul Sănătății, se ia în calcul rata de infectare valabilă pentru ziua de vineri a fiecărei săptămâni, scenariul stabilit fiind valabil pentru întreaga săptămână.

„Cu alte cuvinte, dacă într-o zi de vineri vom avea 5,99 la mie, toată săptămâna viitoare școlile vor fi cu prezență fizică, chiar dacă luni, marți, miercuri se ajunge la 6,01 sau 6,05 la mie. Sunt praguri stabilite și asumate de autoritățile române – INSP, Ministerul Sănătății, CNSU”, a precizat Sorin Cîmpeanu.

answear.ro

Referitor la pregătirea pentru școala online, ministrul spune că situația accesului elevilor la tablete și internet este mult mai bună decât la începutul anului școlar precedent, însă, încă departe de a se asigura condițiile unei educații satisfăcătoare.

„Suntem mult mai bine decât eram la începutul anului școlar trecut, dar nu suntem atât de bine pe cât ar trebui. Nici din perspectiva conectivității, nici a disponibilității de echipamente, nici a formării cadrelor didactice, deși au făcut eforturi admirabile și – atenție – nicidecum din perspectiva platformelor dedicate evaluării. Un act educațional începe și se finalizează cu evaluare. Nimeni nu are platforme dedicate evaluării, deci evaluările sunt total irelevante. Din acest motiv, ordinul de ministru prevede că la maximum posibil este școala online, pentru că nu suntem pregătiți. Suntem mai bine pregătiți decât în urmă cu un an, dar nu suntem pregătiți. Dacă nu suntem pregătiți, elevii vor acumula pierderi și mai mari din perspectivă educațională”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Ministrul a amintit că printr-o ordonanță de urgență au fost achiziționate tablete în valoare de 100 de milioane de euro și au fost distribuite 60.000 de laptopuri, dar asta nu e suficient.

„Există în continuare zone, dincolo de raportări, în care eu personal nu am avut semnal nici la telefon, nici la laptop, nici la nimic. Deci, în acele zone în care pe harta oficială apărem cu conectivitate disponibilă, știu sigur că nu există conectivitate. De-asta trebuie evitat învățământul online și învățământul hibrid”, a spus ministrul.

Sursa foto: Guvernul României

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit

Taguri

Ana Bâtcă

Sunt Ana Bâtcă, cofondator Centrul de Parenting și mama unui băiețel născut în 2013. Misiunea mea este să sprijin părinții să aibă o comunicare mai bună și relații mai frumoase cu copiii lor. În ceea ce fac, mă ajută formările mele în Coaching, Master Coaching, Formator, NLP Practitioner, NLP Master, precum și experiența de peste 800 de ore de lucru cu oamenii în ședințe individuale și de grup.

Articole similare

Utilizăm fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care CentruldeParenting.ro prelucreaza datele cu caracte personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de prelucrare a datelor. Datele Dumneavoastra pot fi oricand sterse urmand instructiunile din document. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close