Școlile ar putea decide singure dacă se deschid în toamnă

Fiecare unitate de învăţământ ar putea decide pe cont propriu cum va începe, la toamnă, anul şcolar: tradiţional, cu toţi copiii prezenţi în clasă, online, sau o variantă combinată.
Școlile vor stabili modul de funcționare din toamnă în funcţie de situaţia epidemiologică din zona lor. Inspectorii şcolari, directorii, experţii în educaţie şi asociaţiile de părinţi consideră că o astfel de decizie ar fi binevenită, în contextul în care Ministerul Educaţiei nu poate aplică un singur scenariu pentru câteva mii de şcoli, scrie Digi24.ro.
Astfel, din toamnă, şcolile ar putea primi decide singure cum vor începe noul an, în funcție de evoluţia numărului de îmbolnăviri cu noul tip de virus. “Se ia în calcul și o astfel de variantă, să descentralizam decizia chiar mergând până la nivelul unităților de invățământ”, a declarat Monica Anisie, ministrul Educației.
Directorii de școli afirmă că descentralizarea deciziei redeschiderii şcolilor este binevenită şi cred că profesorii sunt pregătiţi să ţină ore şi pe internet, în cazul în care va fi necesar.
“Fiecare zona a țării are un număr mai mare sau mai mic de îmbolnăviri și atunci la nivel local se poate decide formă sub care se începe anul școlar va fi necesar. Cu un set clar de reguli, având grijă să nu ții copilul 6 ore în videoconferință, ci să păstrezi un echilibru între perioada de videoconferință, perioada de învățare asistat de profesor si perioada de învățare în mod individual“, a afirmat Diana Bobocea, director al Colegiului Național “Grigore Moisil”.
Sorin Ion, ISJ Dâmbovița, spune cum s-ar putea organiza învățământul în zonele urbane și rurale: “E foarte complicat pentru un minister al Educației să ia decizii pentru câteva mii de școli. Dacă într-o școală din Târgoviște avem 30 copii într-o sală, iar într-o sală dintr-un sat de munte avem 12 elevi, normal că măsurile vor fi diferite. Am recomanda într-una din situații revenirea la școala fizică, în cealaltă, prin rotație, videoconferință. E mai ușor să chemăm copiii la școală la țară unde clasele sunt la limita inferioară, decât la oraș, unde sunt suprapopulate.”
O posibilitate este găsirea unor spații suplimentare pentru a reduce numărul de copii în clase. “Pe perioada acestei veri, aceste UAT-uri pe plan local pot identifica spații noi în care copiii să poată să desfășoare orele și să nu mai fie nevoiți să stea 30 în clasă. Important e să vedem ce facem cu resursă umană pentru că dacă o clasa de 30-35 elevi o vom împărți în 2 clase mai mici e nevoie de a dublă forță de muncă. Preșcolarii și școlarii de clasele 0-4 au nevoie să fie prezenți la școală pentru că nu pot să facă anumite materii, caligrafie, liniuțe și bastonașe cu părinții acasă”, susține Gabriel Chicioreanu, secretar general al Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți.
La rândul său, Marian Staş, expert în Educaţie, afirmă: “Consiliile de administrație ale școlilor analizează și decid, informează inspectoratele școlare că să aibă pe radar ce se întâmplă în județele lor în parteneriat cu autoritățile publice locale. În momentul în care descentralizez și deleg, în ac timp asigur și resursele de coaching, feedback, corectare, dialog permanent autoritățile locale și centrală că proiectul să iasă cu succes”.
Urmărește materialul video pe acest subiect publicat de Digi24:
Aboneaza-te GRATUIT
si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!