România, locul 1 în UE privind femeile manager

În Uniunea Europeană, 37% dintre manageri sunt femei, 28% fac parte din boardul managerial, iar 18% sunt Senior Executives, iar România ocupă locul 1 în Uniunea Europeană (34%) atunci când vine vorba de femei care conduc afaceri din poziția de Senior Executives, urmată de Estonia (33%), Lituania (30%) și Letonia (29%), potrivit unui raport Eurostat.

elefant.ro

Mai mult decât atât, mamele-antreprenor sunt un fenomen apărut recent în România, principalele lor avantaje în pandemia Covid-19 fiind acelea că erau deja obișnuite cu lucrul de acasă și că erau familiarizate cu comunicarea online.

Totuși, foarte puține dintre afacerile mamprenoarelor erau pregătite pentru online înainte de pandemie, în principal din cauza costului ridicat al dezvoltării unui website de calitate și investiției financiare necesare pentru a deveni vizibil pe internet.

Sunt peste 500.000 de afaceri active în România care au ca acționar o femeie, iar majoritatea afacerilor conduse de femei sunt microîntreprinderi (cabinete diverse, saloane de înfrumusețare, magazine, centre educaționale, terapii, mici ateliere de producție etc.), prezența lor online fiind de multe ori redusă la o pagină de Facebook sau un website cu buget redus, care sunt ca niște picături ce se pierd într-un ocean de oferte. Dacă dorești să cumperi ceva de la o mamă-antreprenor, singura șansă să o găsești sunt grupurile de Facebook pentru mămici, care sunt cercuri închise și recomandările sunt subiective.

Mamprenoare este un Business Hub&Accelerator construit special pe nevoile acestei categorii speciale de mici antreprenori și a venit cu o soluție care adună într-un singur loc afacerile femeilor: o platformă online care este ca un “site de site-uri” și care permite creșterea vizibilității fiecărei mici afaceri locale. Pe 1 martie s-a lansat varianta îmbunătățită a platformei mamprenoare.eu cu funcționalități premium pentru a oferi și mai multă vizibilitate atât afacerii, cât și mamprenoarei care a creat-o.

“Principiul este simplu: ne promovăm împreună și astfel eficientizăm costurile și creștem performanța promovării în online. Platforma permite realizarea unui profil de companie standardizat care este asemănător cu un landing page, a unui cont de specialist care este ca un CV online pentru un freelancer sau expert și promovarea evenimentelor sau a produselor proprii în marketplace”, explică Alina Bota, consultant în Personal Branding și Fondator Mamprenoare.

answear.ro

Etica în afaceri rămâne o valoare de grup, în Mamprenoare fiind acceptate doar afacerile verificate de administratorii platformei. Astfel, nu sunt acceptate în platformă afacerile care nu funcționează legal sau afacerile de tip MLM.

Adaptabilitatea rapidă la situații inconfortabile este dovada puterii mamprenoarelor de a crește afaceri chiar și în perioade dificile.

“Pandemia ne-a învățat pe toți un lucru care, pentru mamprenoare, este un obiectiv încă de la înființare, în urmă cu 5 ani: dacă adunăm la un loc toate micile afaceri locale ale femeilor, care sunt răspândite online și care se luptă pentru vizibilitate și le oferim posibilitatea să aibă o imagine coerentă și posibilitatea să fie găsite ușor după localitate/domeniu, fiecare dintre noi poate crește mult mai repede decât separat. Și dacă putem face asta reducând costurile de promovare cu peste 95% și timpul investit în această activitate, atunci resursele salvate astfel pot fi îndreptate înspre dezvoltarea afacerii și spre familie”, conchide Alina Bota.

Mamprenoare este un Business Hub & Accelerator înființat în urmă cu 5 ani de către Alina Bota, care a avut inițial ideea de a-și conecta clientele din toată țara pentru a face parteneriate și a se susține reciproc. Comunitatea a crescut exponențial în mai multe orașe din țară și a devenit un accelerator de creștere pentru afacerile mamelor din România și un mijloc de conectare și socializare între mamele românce de pretutindeni.

Sursa foto: Pixabay

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit

Taguri

Ana Bâtcă

Sunt Ana Bâtcă, cofondator Centrul de Parenting și mama unui băiețel născut în 2013. Misiunea mea este să sprijin părinții să aibă o comunicare mai bună și relații mai frumoase cu copiii lor. În ceea ce fac, mă ajută formările mele în Coaching, Master Coaching, Formator, NLP Practitioner, NLP Master, precum și experiența de peste 800 de ore de lucru cu oamenii în ședințe individuale și de grup.

Articole similare

Utilizăm fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care CentruldeParenting.ro prelucreaza datele cu caracte personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de prelucrare a datelor. Datele Dumneavoastra pot fi oricand sterse urmand instructiunile din document. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close