O nouă campanie de informare pentru incluziunea copiilor cu dizabilități

Locul copiilor cu dizabilități este împreună cu ceilalți copii, în familie, la grădiniță și în comunitate. Toți copiii pot să învețe și, cu cât dizabilitatea este identificată mai devreme, cu atât cresc șansele de a avea un progres mai rapid în dezvoltare. De asemenea, cu cât vârsta unui copil cu dizabilități este mai mică la înscrierea în grădiniță și școală, cu atât cresc șansele acestuia la dezvoltare și la o viață mai bună. Acestea sunt câteva dintre mesajele importante ale campaniei de informare „Creștem mai puternici când creștem împreună”, lansată ieri, de Ministerul Muncii și Protecției Sociale prin Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții (ANDPDCA), Ministerul Educației și Cercetării și UNICEF.

elefant.ro

„Putem, știm, vom reuși. Cred că împreună vom reuși să construim o societate în care diversitatea este o normalitate, o societate echitabilă, zâmbitoare tuturor copiilor. Este un proces complex și de lungă durată, care se adresează atât școlii, cât și părinților și altor instituții sau autorități, însă, cu eforturi și implicări comune, copiii vor simți că aparțin aceleiași comunități. Împreună suntem mai puternici! România incluzivă este România educată”, a declarat Monica Anisie, ministrul Educaţiei și Cercetării.

Incluziunea copiilor cu dizabilităţi reprezintă nu numai o obligație legală, dar și o datorie morală pe care noi o avem ca societate. Copiii cu dizabilităţi au dreptul la educaţie de calitate şi servicii în comunitate, alături de toţi ceilalţi copii, iar acestea trebuie să constituie priorităţi efective pentru autorităţile competente”, a declarat Mădălina Turza, președinte ANDPDCA.

Studiile au arătat că, atunci când copiii cu diverse abilități învață împreună în aceeași clasă, performanțele tuturor copiilor din clasa respectivă cresc, contrar părerii generale că un copil cu dizabilități duce la performanță școală scăzută pentru ceilalți. Studiile mai arată și că discriminarea împotriva copiilor cu dizabilități se reduce. Dizabilitatea nu trebuie să fie un motiv de excluziune, transmite campania.

Convenția cu privire la Drepturile Copilului prevede aceleași drepturi pentru toți copiii, indiferent de abilitățile pe care le au. Toți copiii pot învăța și au dreptul să meargă la creșă și la grădiniță și, apoi, la școală. Un copil cu o dizabilitate trebuie să se poată juca, să poată învăța și crește împreună cu toți ceilalți copii și niciun copil nu trebuie să fie definit de dizabilitatea pe care o are.

Ca societate, e nevoie să lucrăm pentru a face lumea din jurul copiilor cu dizabilități mai prietenoasă, mai primitoare și mai incluzivă. Totodată, cerem ca părinții să fie sprijiniți cu resurse și servicii adecvate”, a declarat Gabriel Vockel, reprezentant adjunct al UNICEF în România.

answear.ro

Campania „Creștem mai puternici când creștem împreună” se adresează atât familiilor cu copii cu dizabilități cu vârsta cuprinsă între 0 și 6 ani, cât și tuturor părinților și profesioniștilor care lucrează cu copii, inclusiv cu copii cu dizabilități.

Statisticile oficiale arată că, în România, sunt 70.000 de copii cu dizabilități în evidențele statului. Cu toate acestea, estimările UNICEF pentru Europa și Asia Centrală spun că doar o treime din copiii cu dizabilități sunt înregistrați ca atare oficial, făcând astfel ca majoritatea acestor copii să fie, în realitate, invizibilă.

Copiii cu dizabilități reprezintă unul dintre cele mai marginalizate și mai excluse grupuri din societate, confruntându-se zilnic cu discriminarea care ia forma atitudinilor negative, lipsa politicilor și a unei legislații adecvate, ceea ce le împiedică accesul la îngrijire medicală, educație și le pot pune în pericol însăși viața.

Datele UNICEF arată că cel puțin 75% din numărul estimat de 5,1 de milioane de copii cu dizabilități care trăiesc în Europa Centrală și de Est și în Asia Centrală sunt excluși de la o educație incluzivă de calitate.

 

Sursa foto: UNICEF – A. Horega

 

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit

Taguri

Ana Bâtcă

Sunt Ana Bâtcă, cofondator Centrul de Parenting și mama unui băiețel născut în 2013. Misiunea mea este să sprijin părinții să aibă o comunicare mai bună și relații mai frumoase cu copiii lor. În ceea ce fac, mă ajută formările mele în Coaching, Master Coaching, Formator, NLP Practitioner, NLP Master, precum și experiența de peste 800 de ore de lucru cu oamenii în ședințe individuale și de grup.

Articole similare

Utilizăm fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care CentruldeParenting.ro prelucreaza datele cu caracte personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de prelucrare a datelor. Datele Dumneavoastra pot fi oricand sterse urmand instructiunile din document. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close