Am fost educati sa consideram ca fructele sunt niste alimente sanatoase pe care trebuie sa le consumam atat noi, cat mai ales copiii nostri. Totusi, din punctul de vedere al nutritionistilor, care tin cont de numarul de calorii si de continutul de zahar din fructe, nu toate fructele sunt la fel de potrivite pentru a fi consumate frecvent. Tocmai de aceea, e important sa stii anumite detalii despre diferite fructe.

Cei de la Popsugar.co.uk au stat de vorba cu medicul nutritionist Jillian Kubala, care detine un cabinet de nutritiei in Westhampton, New York, si care a subliniat faptul ca fructele contin foarte multi nutrienti importanti pentru sanatatea noastra si pentru starea noastra de bine: „Fructele intregi, proaspete contin zaharuri naturale, alaturi de o multime de vitamine, minerale si antioxidanti puternici care sunt vitali pentru sanatate”.

Potrivit specialistului, „problema cu fructele nu este continutul de zahar in sine, ci cantitatea de fructe consumata si modul in care sunt procesate fructele”. De aceea, inainte de a le oferi copiilor fructe sub diferite forme, tine cont de cantitate in primul rand.

EXCLUSIV: Nutritionistul Lygia Alexandrescu, despre pericolul din fructe si lista celor mai contaminate cu pesticide

O realitate trista si ingrijoratoare: Diabetul 2 la copii si adolescenti

Fructe cu continut redus de zahar

 

„Desi continutul de zahar variaza intre tipurile de fructe proaspete, o atentie mai mare ar trebui sa fie acordata dimensiunilor consumat si modului de procesare, decat sa va faceti griji cu privire la care fructe contin cel mai putin zahar”, mentioneaza Jillian Kubala.

Iata o lista a fructelor cu continut scazut de zahar:

  • Zmeura
  • Mure
  • Kiwi
  • Grapefruit
  • Papaya
  • Pepene verde

 

Fructe cu continut ridicat de zahar

 

Pentru ca fructele sunt atat de gustoase, atentie atunci cand consumati fructe cu un continut ridicat de zahar, precum:

  • Cirese
  • Mango
  • Banane
  • Struguri
  • Smochine

 

„Desi fructele proaspete sunt o gustare perfecta si sanatoasa pentru copii si adulti, trebuie acordata atentie dimensiunilor portiilor si cantitatii totale de fructe consumate pe parcursul unei zile”, a spus specialistul citat. Deoarece bananele si strugurii sunt preferatele copiilor mici, este important consumul moderat.

De ce copiii apeleaza la dulciuri dincolo de limita normala

Probleme de alimentatie? 12 sugestii ca sa-i formezi copilului o relatie sanatoasa cu mancarea

Fructele uscate si conservate

 

In ceea ce priveste fructele uscate si conservate, este o cu totul alta poveste. „Fructele uscate sunt condensate, ceea ce inseamna ca ele contin mai mult zahar pe portie decat fructele proaspete”, explica nutritionistul. „In mod similar, fructele conservate in sirop sunt pline cu zahar”.

De aceea, consumul moderat reprezinta cheia si in aceste cazuri. „Fructul uscat poate reprezenta o gustare foarte sanatoasa pentru copii. Intotdeauna le recomand parintilor sa pregateasca o portie din fructele uscate preferate ale copiilor si sa le amestece cu nuci sau seminte pentru a-i oferi copilului grasimi si proteine sanatoase”, recomanda Kubala.

Consumul fructelor uscate in amestec cu o sursa de grasimi sanatoase sau de proteine, cum sunt semintele de dovleac, poate ajuta la reglarea glicemiei.

 

Sucurile din fructe

 

Sucurile si smoothie-urile ar trebui abordate cu o ceva mai multa reticenta, deoarece sunt preparate cu zahar si nu contin fibrele prezente in fructele proaspete. Fibrele sunt importante deoarece contribuie la mentinerea sub control a nivelului de zahar din sange. Asadar, conform specialistului, sucurile si smoothie-urile ar trebui consumate doar ocazional, nu zilnic, chiar daca sucul este 100% din fructe”.

Prea multe dulciuri de la bunici? Convinge-i în 5 pași să n-o mai facă!

Un specialist avertizeaza: Echinaceea la copii este foarte periculoasa!

Sursa foto: Pixabay

carti copii

CARTI DE PARENTING

CARTI copii

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit