Normele oficiale pe care toate grădinițele, creșele și after school-urile trebuie să le respecte. Ce conține ordinul din Monitorul Oficial

Ordinul comun al Ministerului Educației și Cercetării, Ministerului Sănătății și Ministerului Muncii și Protecției Sociale pentru aprobarea măsurilor necesare în vederea redeschiderii creșelor, grădinițelor și after school-urilor pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu SARS-Cov-2 a fost publicat, ieri seară, în Monitorul Oficial.

elefant.ro

Iată cele mai importante măsuri solicitate de Guvern pentru redeschiderea unităților de învățământ pe perioada verii, în contextul pandemiei:

1. Traseul prin curtea unității până la intrare se va realiza pe un culoar bine delimitat și semnalizat, respectând normele de distanțare fizică

2. Amenajarea sălilor de clasă astfel încât să permită reducerea numărului de copii în cameră, cu o distanță cât mai mare între ei, însă fără „a compromite funcționarea normală a activităților pedagogice”

3. Se recomandă reducerea numărului de copii în grupă, astfel încât să fie asigurată o suprafață de minimum 4,5 mp/copil

4. Distanțare fizică în toate încăperile din unitate (paturile, șezlongurile, măsuțele, plasate la cel puțin 2 m distanță între ele)

5. Evitarea contactului între persoanele din grupe diferite: încăperi dedicate, o anumită persoană lucrează cu un anumit grup de copii

answear.ro

6. Izolatorul nu va comunica cu restul spațiilor și se va organiza pentru izolarea copilului cu temperatura peste 37,3 grade C și/sau alte simptome de boală infectocontagioasă acută

7. Materialele pentru activitățile copiilor (jucării, cărți, caiete, instrumente de scris etc.) vor fi asigurate individual

8. Jucăriile care nu pot fi spălate și accesoriile neesențiale vor fi eliminate din sală

9. Pătuțul/salteaua, folosite de un singur copil

10. Activitățile în aer liber să dețină o pondere cât mai mare din program. Pot fi afară în același timp mai multe grupe, cu condiția să se evite contactul strâns între copii și jocurile ce presupun apropierea între copii la mai puțin de 2 m

11. La sosirea copiilor în unitate, poarta sau ușa de intrare va fi deschisă, în măsura în care problemele de securitate permit, pentru a limita punctele de contact

12. Acces limitat în holul de intrare, pentru respectarea distanțării fizice

13. Triajul epidemiologic al copiilor, zilnic:

  • Măsurarea temperaturii cu termometrul noncontact: temperatura înregistrată nu trebuie să depășească 37,3 grade C
  • În cazul în care temperatura depășește 37,3 grade C, se repetă măsurarea temperaturii după 2-5 minute
  • Dacă temperatura de peste 37,3 grade C se menține și/sau copilul prezintă simptome de boli infectocontagioase acute, el nu este primit la program

14. Se evită intrarea părinților în interiorul unității: copiii sunt primiți individual de personalul unității și preluați de părinte la ușa unități

15. Copiii vor fi învățați și ajutați să se spele pe mâini cu apă cu săpun minimum 20 de secunde. Ei se vor spăla pe mâni frecvent. Mâinile vor fi șterse apoi cu prosoape de hârtie de unică folosință.

16. De regulă, copiii se vor spăla pe mâini, în prezența unui adult

17. Schimburile manuale de baloane, jucării, creioane etc. trebuie evitate, fie însoțite de proceduri de dezinfectare cu soluții biocide avizate, după fiecare utilizare

18. Curățenia se va realiza înainte de începerea activității și după somnul copiilor, la sfârșitul programului

19. Curățenia generală se face prin spălare cu apă și detergent, urmată de clătiri repetate cu apă potabilă

20. Pentru curățarea obiectelor folosite de copii se vor utiliza agenți de curățare nedăunători, dezinfectanți, biocide avizate

21. Toate suprafețele trebuie curățate, inclusiv jucării tobogane, țarcuri, mânere, balustrade, butoane, accesorii la instalații sanitare, toalete, clanțe, pervazul ferestrei, mesele, scaunele din săli.

22. Jucăriile se spală regulat, cel puțin o dată pe zi

23. Ventilarea spațiilor închise se face timp de cel puțin 20 de minute dimineața, înainte de sosirea copiilor, când ei sunt afară, la ora prânzului și seara, precum și în timpul curățeniei. Dacă este posibil, se țin ferestrele și/sau ușile deschise pentru circularea aerului în spațiu

24. Este interzisă folosirea echipamentelor pentru recircularea aerului

25. Lenjeria și păturile individuale vor fi spălate periodic/la nevoie prin înmuiere cu detergenți în soluție 0,5%, spălare, fierbere și limpezire

26. Servirea meselor: Se va renunța la servirea mesei în spațiul special amenajat, pentru evitarea aglomerării și a interacțiunilor dintre copii. Servirea meselor se va face în încăperea grupei, fiecare copil stând la măsuța lui. Înainte de servirea alimentelor, masa va fi spălată și dezinfectată.

27. Triajul epidemiologic pentru personalul angajat al unității, în fiecare dimineață

28. Masca facială va fi utilizată exclusiv la creșă, grădiniță, afterschool de către tot personalul angajat și trebuie schimbată o dată la 4 ore și ori de câte ori s-a umezit sau s-a deteriorat.

29. În unitate, personalul va purta încălțăminte utilizată exclusiv în incinta acesteia

30. Mănușile de unică folosință sunt obligatorii la schimbarea scutecelor și în timpul efectuării curățeniei

31. Măștile și mănușile de unică folosință purtate vor fi colectate în locuri special amenajate, în recipiente adecvate deșeurilor medicale, apoi vor fi eliminate

32. Copii bolnavi nu vor fi aduși de către părinți sau bunici la creșă, grădiniță sau afterschool

33. Temperatura copilului se măsoară și înainte de plecarea către unitatea de învățământ

34. Transferul de obiecte între casă și unitate este limitat la strictul necesar: haine de schimb și încălțăminte

35. Copiii nu trebuie să aducă de acasă jucării sau alte obiecte

36. Părinții trebuie să ajute copiii să se spele pe mâini înainte de a pleca spre unitate

Sursa foto: Pexels

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit

Taguri

Ana Bâtcă

Sunt Ana Bâtcă, cofondator Centrul de Parenting și mama unui băiețel născut în 2013. Misiunea mea este să sprijin părinții să aibă o comunicare mai bună și relații mai frumoase cu copiii lor. În ceea ce fac, mă ajută formările mele în Coaching, Master Coaching, Formator, NLP Practitioner, NLP Master, precum și experiența de peste 800 de ore de lucru cu oamenii în ședințe individuale și de grup.

Articole similare

Utilizăm fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care CentruldeParenting.ro prelucreaza datele cu caracte personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de prelucrare a datelor. Datele Dumneavoastra pot fi oricand sterse urmand instructiunile din document. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close