Mihaela Bilic: Cantitatea de vitamina C și D necesară pentru imunitate. Vitamina D în exces, periculoasă!

Medicul nutriționist Mihaela Bilic atrage atenția asupra diferențelor dintre vitamina C și vitamina D, recomandate pe scară largă pentru întărirea imunității. Dacă suplimentele de vitamina C sunt recomandabile fără restricții, excesul de vitamina D poate face rău, avertizează specialistul.

elefant.ro

Vitamina C este extrem de instabilă și, pentru a satisface necesarul zilnic numai din alimentație, ar trebui să mâncăm cantități foarte mari de fructe și legume. Tocmai de aceea, dr. Mihaela Bilic recomandă suplimentele de vitamina C și avertizează în privința consumului exagerat de fructe. În schimb, legumele pot fi consumate fără restricții.

„Spre deosebire de vitamina D, care este o vitamină liposolubilă – deci se dizolvă în grăsime, se absoarbe în grăsime – și pe care organismul o sintetizează și singur în prezența luminii, a razelor ultraviolete, vitamina C este o vitamină hidrosolubilă, se dizolvă în apă. Organismul nu o poate sintetiza, nu avem rezerve de vitamina C și atunci suntem dependenți de aportul alimentar. Pentru că este hidrosolubilă și extrem de fragilă – trebuie știut că vitamina C se deteriorează, la 48 de ore scade la jumătate în fructe și legume, deci este destul de greu să ne acoperim necesarul de vitamina C în această perioadă când avem nevoie de cantități mari. Din cauza aceasta, eu aș recomanda suplimentele cu vitamina C și pe principiul că și dacă luăm mai multă, ea se elimină prin rinichi, deci nu este niciun fel de risc. Și atunci, un pic de supliment de vitamina C ne aduce această substanță antioxidantă, cea mai puternică din natură, fără caloriile pe care altfel ar trebui să le consumăm. Vitamina C, la dozele de care avem nevoie zilnic, ar presupune nu cinci porții, ci cinci kilograme de fructe și legume proaspăt culese”, a explicat Mihaela Bilic, la Digi24.

Pericolele vitaminei D în exces

Medicul nutriționist a prezentat care sunt riscurile administrării vitaminei D în exces, în lipsa unei recomandări din partea unui specialist.

„În schimb, la capitolul vitamina D, atenție mare la suplimente, pentru că nu numai că pot deregla nivelul vitaminei D în organism, dar vitamina D este foarte strâns legată de nivelul calciului, de activitatea hormonală și mai ales de parathormon, un hormon sintetizat de paratiroide, și atunci, în momentul în care noi aducem din exterior cantități mari de vitamina D, automat paratiroidele se opresc din sinteză, s-ar putea să ne trezim cu un nivel de calciu ridicat în sânge și cu risc de calculi renali sporit și atunci, toate aceste lucruri, fără o indicație a unui medic, fără un nivel al vitaminei D în organism detectat de niște analize, pot să facă mai mult rău decât bine”, a arătat Mihaela Bilic.

Specialistul citat avertizează că trebuie făcută diferența între fructe și legume. Fructele ar trebui să fie consumate precum un desert, deci cu moderație.

answear.ro

În schimb, la capitolul legume nu există contraindicație, se poate face exces, de acolo nu avem niciun pericol nici pentru siluetă, nici pentru sănătate, ci doar beneficii.

„Acei pigmenți vegetali din legume, cei care dau culoarea, aș spune că sunt miraculoși din punct de vedere al sănătății acești fitonutrienți”, explică dr. Mihaela Bilic.

Alimentele care nu trebuie să lipsească din dietă

Vitamina D există și ea în alimente în mod natural, nu este nevoie neapărat de suplimente. Totuși, dr. Mihaela Bilic atrage atenția persoanelor care, mai ales în această perioadă, elimină grăsimea din alimentație, crezând că o alimentație dietetică este o alimentație sănătoasă: „Avem nevoie de prezența grăsimilor în dietă și când spun grăsimi spun, iată, apropo de vitamina D, avem vitamina D în mod natural, amestecată cu vitamina A, în grăsimea din lapte, tot ce înseamnă brânzeturi, în ficat, în peștele gras, în ou și atunci aceste alimente, mai ales în sezonul rece, nu trebuie să lipsească din meniul nostru”.

Vezi materialul video integral, difuzat de Digi24:

Content not available.
Please allow cookies by clicking Accept on the banner

Sursa foto: Pexels

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit

Taguri

Ana Bâtcă

Sunt Ana Bâtcă, cofondator Centrul de Parenting și mama unui băiețel născut în 2013. Misiunea mea este să sprijin părinții să aibă o comunicare mai bună și relații mai frumoase cu copiii lor. În ceea ce fac, mă ajută formările mele în Coaching, Master Coaching, Formator, NLP Practitioner, NLP Master, precum și experiența de peste 800 de ore de lucru cu oamenii în ședințe individuale și de grup.

Articole similare

Utilizăm fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care CentruldeParenting.ro prelucreaza datele cu caracte personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de prelucrare a datelor. Datele Dumneavoastra pot fi oricand sterse urmand instructiunile din document. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close