Ce inseamna o alimentatie sanatoasa si echilibrata pentru copii? Este o intrebare pe care fiecare parinte constient si-o pune, din dorinta de a le asigura copiilor cele mai potrivite alimente care sa-i asigure o dezvoltare sanatoasa.

„O alimentatie sanatoasa si echilibrata pentru copii inseamna moderatie, diversitate, deci cate putin din toate”, a declarat medicul nutritionist Mihaela Bilic, autoarea cartii „ABC de Nutritie”, ieri, in cadrul conferintei „Social Media for Parents”, la care am participat.

Practic, nutritionistul recomanda ca, zilnic, copiii sa consume cate putin din toate: produse lactate, legume, fructe, carne, peste, leguminoase etc. Mihaela Bilic sustine ca cei mici ar trebui sa manance peste cel putin la fel de des pe cat consuma carne. Specialistul in nutritie este adepta pregatirii meselor in casa, evitand, pe cat posibil alimentele ambalate din comert.

Alimente care favorizeaza concentrarea copiilor

5 sfaturi de la bucatarul italian Antonio Passarelli pentru alimentatia copiilor

Cum ajung copiii sa manance pe fond emotional

Mihaela Bilic sustine ca, desi pentru multi parinti care se simt responsabili de sanatatea si alimentatia copilului e dificil sa accepte modul in care se alimenteaza copiii lor, totusi, acestia ar trebui sa-i lase pe copii sa manance doar atunci cand le este foame si sa se opreasca din mancat atunci cand s-au saturat. De fapt, „un copil pana la varsta de 5-6 ani mananca de foame”, precizeaza medicul nutritionist.

Aceasta le sugereaza parintilor sa fie alaturi de copii, sa fie „suficient de intelepti si de isteti” pentru a-i lasa sa manance de foame si pentru a-i ajuta sa-si identifice celelalte emotii, precum furia, tristetea sau plictiseala. Aceste emotii, daca nu sunt constientizate si exprimate la timpul potrivit, risca sa afecteze alimentatia micutului.

Astfel, atunci cand copilului „nu i se acorda atentie, cand nu exista conversatie, e normal ca acesta sa se simta singur, suparat, furios”, spune specialistul. Si atunci, intervine acest mecanism invatat de „intoleranta la disconfort”, cu ajutorul caruia „folosim mancarea ca sa acoperim acest disconfort si sa scapam de el”.

Autodiversificarea: 7 alimente pe care bebelușul le poate mânca singur

Copilul e topit dupa dulciuri? Cum il ajuti sa renunte fara sa-l obligi

Cate mese pe zi trebuie sa aiba un copil?

Autoarea cartii „ABC de Nutritie” le recomanda parintilor sa le ofere copiilor 3 mese pe zi, mic-dejun, pranz si cina, la care se adauga si o gustare, deoarece „stomacul copilului este inca mic si copilul se misca mult”. Totusi, mare grija ca „gustarea sa nu se transforme in rontaiala”, avertizeaza specialistul.

Pe post de gustari, ii putem oferi copilului, de exemplu, un sandvis, care este „mai bun decat orice este prelucrat si ambalat”. Referitor la acest tip de produse de rontait, cum ar fi biscuitii, Mihaela Bilic ne sfatuieste sa nu le tinem la indemana copiilor.

Afla, pe pagina 2 a articolului, 10 sfaturi de la medicul nutritionist Mihaela Bilic cu ajutorul carora copilul tau isi va dezvolta o relatie sanatoasa cu mancarea.