Si eu, ca si tine, am nevoie de folosesc la maximum orice minut liber. Si trebuie sa fiu organizata daca vreau sa aduc trafic pe blog, daca vreau sa am articole de calitate si sa cresc o comunitate puternica in jurul blogului.

M-am gandit sa iti ofer si tie din trucurile la care apelez pentru te ajuta sa fii organizata. Pentru ca tot entuziasmul de inceput va trece usor si trebuie sa tii cativa asi in maneca sa te ajute sa ramai focusata si sa-ti cresti blogul.

Daca vrei sa generezi trafic pe blog, dar esti mereu trasa in stanga si in dreapta cu alte probleme cotidiene (serviciu, casa, copii) si simti ca nu poti oferi blogului tau atentia si timpul de care are nevoie, iata ce poti face chiar de astazi pentru a fi organizata si a scrie articole bune pe blog:

1. Aloca in programul saptamanal timp special pentru blog

Dar trebuie sa-l notezi. Odata scris, iti va fi mult mai usor sa te tii de angajamentul tau fata de blog. Nu trebuie sa fie un timp zilnic, dar daca ai putea oferi 30 de minute pe zi, vei avea rezultate mult mai bune si vei avea trafic pe blog mult mai rapid. Este suficient si 3 ore pe saptamana.

Ceea ce inseamna ca iti trebuie organizare si determinarea de a te tine de acest program. Astfel, daca ti-ai propus 3 ore pe saptamana (sau cate ti-ai propus) pentru blog, neaparat sa le respecti. Altfel, iti va lua foarte mult timp pana cand vei avea trafic pe blog.

Stiu ca foarte multe persoane au liste cu ce trebuie sa faca, pana la cele mai mici detalii.

Eu nu pot functiona asa.

Simt ca pierd timp doar scriind toate acele task-uri.

In schimb, imi notez doar lucrurile importante. Si de cele mai multe ori setez alarma pe telefon 🙂

 

2. Alege un loc micut din casa si transforma-l in zona ta de lucru

Poate fi un birou mic, o vaza cu flori, un tablou cu un citat motivational, agenda. Ai nevoie de un spatiu doar al tau, nu masa din bucatrie plina de alte lucruri. Ori, daca lucrezi acolo, alege sa o eliberezi si sa pui peste ea un material vesel, in buline, ori roz. Orice te inspira, care schimba rapid mediul si te seteaza pe mod de lucru.

Am ceva sa-ti spun: daca lucrezi de acasa, la masa din bucatarie, iar in jurul tau vei vedea lucruri care nu sunt asezate la loc, vase nespalate, nu te vei concentra pe blog. Iar din cele 40 de minute pe care le ai dedicate blogului vei petrece 30 facand curatenie.

Intr-adevar, te vei simti bine dupa, dar nici de aceasta data nu vei reusi sa te dedici blogului. Asa ca ai nevoie de un spatiu dedicat pentru a fi organizata si pentru a reusi sa scrii articole bune.

 

3. Investeste intr-un laptop pentru a lucra mai bine

Cand am inceput sa lucrez la site-ul centruldeparenting.ro, foloseam un laptop DELL, care era extrem de lent. Iar daca deschideam un document word si trei site-uri, se bloca un sfert de ora. Mai aveam nevoie de cinci minute pentru a salva o fotografie. Era extrem de dificil sa lucrez si pierdeam foarte mult timp.

Asa ca am investit intr-un laptop mai bun, rapid. Pana la urma, calculatorul sau laptopul trebuie sa fie un instrument care sa ma ajute sa am un blog de succes si nu o piedica.

 

4. Pune social media sa lucreze pentru tine, nu contra ta

Facebook, Pinterest, Instagram sunt trei platforme care te vor ajuta sa aduci trafic pe blog si te vor inspira pentru noi idei de articole. Sunt multi cei care le inteleg rolul, insa, odata ce se logheaza pe aceste retele de socializare se pierd in imagini, clipuri amunzante, pozele altora si se trezesc, 30 de minute mai tarziu, ca nu au lucrat deloc. Foloseste social media in avantajul tau, pentru a avea un blog de succes, si nu in detrimentul tau, drept consumatoare de timp.

 

5. Te inscrii pe grupuri de pe nisa ta si promovezi acolo articole

Vei vedea cat de usor vei genera trafic pe blog. Noteaza si grupurile care NU accepta promovare si respecta conditiile. Si nu uita ca mai sunt grupuri pe care iti poti promova continutul doar in anumite zile. Noteaza-ti intr-o agenda aceste zile si foloseste-le pentru a creste un blog de succes.

 

6. De ce sa programezi postarile?

Sau, si mai bine, ai putea sa iti programezi toate postarile cu ajutorul a doua instrumente care, pentru mine, sunt extrem de utile. Eu folosesc Hootsuite de un an si jumatate si este foarte bun.

Cu ajutorul Hootsuite – care este foarte usor de folosit, poti programa articolele sa apara la o ora anume fara ca tu sa fii conditionata sa fii in fata laptopului la acea ora: poti fi la cumparaturi, in oras, in camera copilului, in timp ce va jucati.

Ai nevoie sa ai o activitate dinamica pe retelele de socializare pentru a genera trafic pe blog, pentru a strange mai multi follow-eri pe Facebook, Pinterest sau Twitter.

In timp ce aceste instrumente lucreaza pentru tine, in loc sa postezi tu manual, ai putea folosi cele 20 de minute pentru a scrie un articol pe blog, ori pentru a cauta subiecte de articole. Insa, nu uita sa intri personal pe social media si sa ai activitate directa pe conturile tale. Raspunde la comentarii, da like-uri, vezi ce se mai intampla. Retelelor de socializare le place cand intri personal pe cont si ai activitate.

Doar ca aceste lucruri le poti face la orice ora, pe cand o postare nu o poti publica oricand.

Pana la urma, la 7 dimineata nu sta nimeni pe Facebook.

Pe cand, la ora 21.30 (dupa ce dorm copiii) sau la 13.30 (in pauza de masa), activitatea pe retelele de socializare este mult mai dinamica – si orele cele mai bune de a-ti publica postarile (pentru maxim de vizibilitate).

 

7. Aduna idei de articole

Si am ajuns la o alta recomandare: sa ai mereu 5-10 idei de articole pregatite.

Iata de exemplu, acest articol.

Aveam ideea salvata intr-un document si, avand 30 de minute la dispozitie, am trecut direct la treaba.

Daca si tu esti ca mine, iar cele mai bune idei de articole pentru blog iti vin cand nu esti la laptop, creeaza un sistem in care sa le notezi. Nu te baza ca vei tine minte. Pentru ca nu se va intampla chiar asa.

Eu imi notez in schite, pe telefon, orice idee noua, indiferent ca sunt pe strada, ori dau cu aspiratorul prin casa. De cele mai multe ori, in astfel de momente gasesc ideile de articole prin care reusesc sa cresc traficul pe blog.

Un alt moment de inspiratie este in timp ce scriu.

Chiar in aceste momente am alte trei idei noi de articole, inspirate de cel pe care tu il citesti chiar acum. Astfel ca, in loc sa-mi tin mintea ocupata, am notat rapid in telefon, in lista mea cu idei de articole.

Si data viitoare cand mai am 30 de minute libere voi sti exact ce trebuie sa fac.

 

8. Nu scrie articole de umplutura

Mi-ar fi fooooarte greu sa scriu articole pentru ca:

  • trebuie sa umplu spatiul pe blog
  • dau bine
  • ma plictisesc
  • vreau sa bifez articolul saptamanii

Una dintre cele mai valoroase recomandari este sa-ti respecti mereu audienta. Cititorii te vor simti daca le oferi articole scrise in graba. Mai bine sari o saptamana fara sa scrii un articol, decat sa publici unul care nu este util, relevant pentru audienta, care nu aduce un beneficiu, din care cititorul nu pleaca macar cu o idee buna, pe care sa o incerce.

Cu acest gand in minte pornesc in redactarea fiecarui articol, indiferent cate ore imi va lua pana cand il voi incheia.

 

 9. Nu te aseza la birou pana nu ai tot ce trebuie

  • Incarcator la laptop si la telefon
  • O cana cu lapte si cafea
  • Crema de maini
  • Canalul de YouTube cu muzica preferata
  • Timer-ul la telefon
  • Clama de par

 10. Scrie articole exact asa cum ai vrea sa le citesti la altii

Asa ca incerc sa ofer mereu informatie utila, clara, in care eu cred 100%.

Formatez articolul, pentru a fi mai usor de citit, mai ales in cazul articolelor lungi. Si ma pun in papucii cititorului: a meritat timpul petrecut pe site? As mai reveni? Simt ca am primit utilitate?

Daca vrei sa ai un blog, foloseste aceste 10 sfaturi si organizeaza-te eficient! Vei reusi!

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by Seva