Acceptarea si resemnarea sunt doua lucruri care seamana, desi sunt foarte diferite. Din cauza acestui lucru in foarte multe cazuri apare confuzia. Cum stim cand acceptam o situatie si cum stim cand ne resemnam?

Sunt oameni care considera ca a te “preda” unei situatii inseamna sa o accepti. Alta viziune pe care am intalnit-o a fost cea conform careia acceptarea presupune sa te obisnuiesti cu un lucru care te deranjeaza pana in punctul in care nu simti ca te mai deranjeaza si tot asa. Sunt oameni care au excese de greutate destul de mari si care afirma ca au ajuns sa nu ii mai deranjeze acest lucru si ca s-au “impacat” cu situatia. Desi poate parea acceptare, acest lucru este, de fapt, o desensibilizare in fata situatiei initial neplacute sau o resemnare si nu o acceptare. Cu atat mai mult cand este vorba despre un aspect care pericliteaza sanatatea si care are un fond obiectiv in neregula.

Limbajul acceptarii sau limbajul respingerii? 6 exemple concrete cum poate reactiona parintele la provocari

5 hoti de iubire. Greseli zilnice din limbajul parintilor ce saboteaza relatia cu copilul

Un alt exemplu interesant este cel al promovarii acceptarii de sine neconditionate. Acest lucru, incomplet explicat, a condus la situatii in care oamenii au inceput un proces de fortare inspre a accepta lucruri pe care nu trebuie in mod normal sa le accepte. Mai concret, o persoana care are o dependenta cu care se lupta de mult poate sa creada ca este ok sa accepte acest lucru despre ea deoarece se presupune ca acceptarea este “neconditionata”.

Acceptarea, in mod real, inseamna sa ai capacitatea de a constientiza situatia si de a o infrunta. Nicidecum nu inseamna sa o lasi asa, sa inveti sa iti placa sau sa te desensibilizezi. Deoarece asta ar insemna ca nu accepti faptul in sine ca nu iti plac acele lucruri si ca tu esti cel care vrei, de fapt, sa le schimbi.

Primul pas catre acceptare este sinceritatea. Nu poti accepta ceva ce nu vrei sa recunosti ca exista. Cu cat devenim mai sinceri cu noi cu atat ne va fi mai usor sa acceptam ceea ce gandim si simtim legat de noi si de situatiile din viata noastra si ne va fi mai usor sa actionam. Este de inteles de ce exista in noi, oamenii, o tendinta de a masca adevarul si de a nu fi complet sinceri deoarece este un proces dureros. Este greu si dureros sa vedem ca de fapt o dependenta pe care o avem ne distruge sanatatea sau ca relatia in care stam de atatia ani este,de fapt, una toxica. Insa o data ce aceste lucruri sunt vazute si recunoscute cu sinceritate in fata propriei persoane, apare acceptarea. Acceptarea faptului ca te afli in acel punct in viata ta si ca ai nevoie sa faci niste schimbari care s-ar putea sa presupuna destul de mult efort si disconfort.

Un alt lucru care trebuie clarificat in acest context este cazul situatiilor in care ne este greu sa acceptam ceea ce nu poate fi schimbat de catre noi. Un exemplu poate fi incapacitatea de a accepta o boala, un eveniment neplacut intamplat la serviciu cauzat de colegi, pierderea unui loc de munca, etc. Acceptarea in termeni sanatosi nu inseamna sa simti ca esti ok cu ceea ce se intampla. In conditii normale este absurd sa te simti bucuros ca ti-ai pierdut locul de munca sau ca ai pierdut pe cineva si tot asa. Sa accepti inseamna sa fii pe deplin constient de situatia in care esti si de felul in care te raportezi la ea, sa validezi experienta ca fiind reala si prezenta in viata ta, influentele ei asupra ta si atat. Dincolo de asta urmeaza actiunea. Ramai sau nu ramai la locul de munca in care nu rezonezi cu acei colegi si vii nervos in fiecare zi acasa, ramai sau nu ramai in acea relatie toxica in care suferi si tot asa. In momentul in care ai acceptat si ai claritatea situatiei stii ca poti sa alegi ce faci mai departe. Acceptarea nu presupune pace si liniste decat daca situatia este de o asa natura.

Cand prea multa iubire oferita copilului devine, totusi, prea multa?

Cum depasim momentele mai dificile ca parinti

Mesajul principal care trebuie retinut de aici pune in lumina faptul ca este absolut normal si in regula sa nu iti placa anumite lucruri si situatii care tin de tine sau de relatia ta cu mediul si ca acceptarea, din momentul instalarii ei, nu presupune ca tu sa nu mai simti nimic sau doar emotii si sentimente pozitive raportate la situatia problematica. Ba chiar, cu cat accepti mai sincer acele lucruri neplacute, pentru ca de regula atunci se pune problema de acceptare, cu atat vei fi mai “treaz” si mai motivat sa faci schimbari in bine.

carti copii

CARTI DE PARENTING

CARTI copii

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit