​​

Odata ce am devenit mama, prioritatile mele s-au schimbat. Si, pentru ca sunt o persoana ambitioasa, chiar daca am mai multe lucruri de facut decat inainte sa am un copil, vreau sa fac si mai multe lucruri:

  • vreau sa fiu o mama buna si sa ma conectez zilnic cu copilul
  • vreau sa fiu o sotie buna si sa petrec timp de calitate cu sotul meu
  • vreau sa fiu un bun profesionist si, pentru asta, sa invat mai multe lucruri si sa-mi dezvolt abilitatile de lucru cu oamenii
  • vreau sa-mi cresc afacerea si, de aceea, am nevoie sa aloc timp si energie in aceasta directie

Si, plus la toate acestea, vreau sa am suficient timp pentru mine, timp in care sa ma conectez cu mine, sa fac acele lucruri care imi aduc energie, astfel incat, la finalul zilei, sa ma simt in echilibru.

Am observat ca, daca fac lucrurile pe care mi le propun, seara am o stare de bine, de implinire. In schimb, daca nu le fac, am un sentiment de nemultumire. Si, de multe ori, problema nu este timpul insuficient, ci faptul ca nu folosim eficient acel timp.

Am constientizat, intr-o zi, ca am momente cand aman sa incep o actiune pe care o am de facut. In timp ce aman, fac alte lucruri care nu au legatura cu ce am de facut. De exemplu, pot sta pe Facebook, pot naviga pe site-uri sau pe magazinele online. Si timpul trece, desigur, ca nu sta sa ma astepte pe mine 🙂

Dupa ce am constientizat ca am aceste momente, m-am intrebat ce anume ma face sa aman lucrurile pe care le am de facut? De ce nu le incep imediat? Moment in care mi-am dat seama ca, in paralel cu ce am de facut, in mintea mea ruleaza mai multe ganduri si unele dintre ele sunt chiar sacaitoare sau sunt insotite de emotii neplacute. Mi-am dat seama ca acelea sunt gandurile care ma impiedica sa ma apuc de treaba imediat. Atunci m-am gandit sa apelez la o solutie simpla cu ajutorul careia sa pun de-o parte acele ganduri sacaitoare pentru perioada cat fac acel lucru.

Cum dai deoparte gandurile sacaitoare pentru a te concentra pe activitatea ta si a fi eficienta?

Solutia pe care o aplic eu este urmatoarea: Iau o foaie mica de hartie si scriu pe ea cu pix rosu: „LAS DEOPARTE:” si notez dedesubt cu pix albastru, pe puncte, gandurile care imi staruie in minte si pe care vreau sa le pun deoparte cat sa fac ce am de facut. De regula, sunt ganduri legate de ce mai am de facut in restul zilei, de proiecte in derulare sau neincepute, diferite frici si ingrijorari etc. le scriu pe toate pe acel biletel. Apoi, ma uit cu atentie la fiecare punct si simt cum gandul respectiv trece din mintea mea pe biletel. Dupa care pun biletelul deoparte, undeva in partea stanga, si ma apuc de lucru linistita si cu mintea eliberata de gandurile care nu-mi dadeau pace.

In felul acesta, reusesc sa intru rapid si fara prea mult efort in starea de care am nevoie pentru a lucra eficient, astfel incat sa fac lucrurile pe care le-am trecut pe agenda si sa am, la finalul zilei, un sentiment de multumire.

Te incurajez sa aplici si tu acest truc, sa vezi cum te ajuta pe tine, dupa care sa impartasesti cu noi.

 

Sursa foto: Pexels

 

 

 

carti copii

CARTI DE PARENTING

CARTI copii

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit