Inteligenta a fost mereu un avantaj al celor care au inregistrat scoruri peste medie, iar unele chiar remarcabile. Pentru parinti, mai ales, este o mandrie sa aiba un copil inteligent care are performante deosebite atat la scoala, cat si in orice alt context. Mai mult de atat, se presupune ca inteligenta ii va deschide portite catre un succes in viata si catre o cariera de invidiat.

Ceea ce este important de inteles atunci cand vine vorba despre succes este ca nu trebuie sa discutam doar despre IQ (Inteligenta Fluida), ci si despre EQ (Inteligenta Emotionala) deoarece acestea impreuna pot garanta succesul si mai putin doar IQul singur. Este adevarat, insa, ca ai nevoie de un IQ cel putin in media populatiei pentru a putea dezvolta un EQ pe masura unuia care sa conduca la o viata de succes.

12 greseli ale parintilor care reduc motivatia scolara a copilului

7 hobby-uri care ii fac pe copii mai destepti

Si totusi, primul pas de facut este acela de a te asigura ca cel mic urmeaza un stil de viata care il va ajuta sa isi mareasca performantele cognitive. Cercetarile demonstreaza din ce in ce mai des in ultimii ani ca exista metode la indemana tuturor de a adauga cateva unitati la scorul obtinut la testele de inteligenta. Stim deja de practicarea sportului, invatarea limbilor straine, invatarea unui instrument nou si tot asa, insa toate acestea au efect daca sunt indeplinite anumite functii de baza care nu se bucura de toata atentia cuvenita, din pacate. Lipsa acestor actiuni de baza va impiedica performantele cognitive sa se imbunatateasca indiferent de numarul de instrumente la care stii sa canti sau de cat sport practici in fiecare zi.

Iata 5 lucruri pe care trebuie sa i le asiguri copilului pentru o performanta in crestere:

1. Igiena somnului

Cu un program de somn nesanatos este aproape absurd sa speri la o creste a performantei oricarui proces cognitiv. In timpul somnului, creierul se reface, stocheaza noile informatii primite, isi reface rezervele de energie si nu numai.

Cercetatorii de la University of California, in Berkeley, au descoperit in urma studiilor efectuate ca lipsa somnului lezeaza memoria semnificativ, iar pe termeng lung conduce la Alzheimer.

Memoria este cruciala pentru absolut orice ai intreprinde, indiferent ca este vorba despre coboratul scarilor, mestecatul alimentelor sau procesele complexe de la serviciu. Memoria este cea care se ocupa reactualizarea acestor informatii si iti ofera capacitatea de a le performa ori de cate ori ai nevoie.

2. Hidratarea

Creierul este 80 la suta apa. Atunci cand se produce un dezechilibru, iar creierul ajunge sa fie deshidratat, acesta sufera cateva modificari negative, iar resimtirea acestora se constata in reducerea concentrarii, a vigilentei si a memoriei.

Performantele persoanelor deshidratate sunt cu mult mai scazute comparativ cu ale celor care mentin un aport de lichide sanatos.

3. Consumul de zahar redus

Consumul de zahar nu este recomandat in general, insa un consum exagerat lezeaza functionarea creierului prin afectarea memoriei si reducerea capacitatii de a invata lucruri noi. De ce se intampla acest lucru? Deoarece zaharul distruge conexiunile neuronale din creier.

Ceea ce ajuta, in schimb, sunt alimentele bogate in Omega 3 precum pestele gras, alunele, nucile. Ba chiar mai mult, acestea vin in ajutorul creierului dupa ce a fost afectat de zahar si reduc o parte dintre efectele negative.

4. Cititul

Cercetatorii de la Oxford a demonstrat ca cititul antreneaza procesele cognitive mai mult decat orice altceva. Mai mult de atat, activeaza anumite zone ale creierului care nu sunt activate in alte activitati si care in majoritatea timpului raman inactive.

Sangele iriga in mod special acele zone care sunt folosite in fiecare moment, asa ca atunci cand citesti sangele se concentreaza in zonele din creier pe care le folosesti, si anume cele responsabile de concentrare, atentie, rationament.

Aceste lucruri nu se intampla absolut niciodata in momentul privitului la televizor sau al jucatului pe calculator.

5. Evitarea suprasolicitarii

Atunci cand iti suprasoliciti creierul, inseamna, prin definitie, ca ceri de la el mai mult decat poate sa ofere in contextul respectiv. Acest lucru nu va duce decat la epuizare. Pe termen lung, o stare constanta de epuizare este echivalentul lipsei de somn si de refacere a rezervelor de energie, iar performantele vor continua sa scada progresiv pana la nivelul aparitiei diverselor tulburari, precum Alzheimer.

Cum il ajuta sportul pe copil sa fie mai destept

Vrei sa ai un copil mai destept? 14 lucruri pe care le poti aplica de astazi

Pentru a te asigura ca cel mic va avea parte de un program eficient de lucru si de invatare, nu trebuie decat sa te asiguri ca va lua pauza ori de cate ori simte ca a obosit si ca nu se mai poate concentra la fel de usor. Nu este de dorit sa ajungeti in punctul in care nu se mai poate concentra deloc, deoarece inseamna ca deja a atins punctul de epuizare.

Nu exista un timp specific pentru fiecare om in parte, mai ales ca depinde de numarul de ore dormite, de nivelul de energie la momentul inceperii activitatii si de starea emotionala a copilului din respectivul moment. In principiu, cel mai bun moment pentru odihna si refacere este atunci cand corpul o cere.

Aceste lucruri sunt simple le poate face oricine si stau la baza functionarii creierului in conditiile optime. Pornind de la aceste lucruri. vei putea sa il inscrii pe copilul tau in diverse alte activitati menite sa-i imbunatateasca performanta congtiva, insa fara acesti pasi facuti inainte, acelea nu vor conduce catre niciun rezultat.
produse bebe
carti copii

CARTI DE PARENTING

CARTI copii

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit