Cea mai eficienta solutie la crizele de furie ale copilului. 9 sfaturi de dezvoltare emotionala pentru parinti

[ad#co-1]5. Viseaza, da-ti voie sa-ti doresti

Copiii nu devin mai fericiti cand vad parinti care se sacrifica pentru ei si care le cer apoi rasplata. Copiii sunt fericiti cand cresc alaturi de parinti fericiti. Dar, ca sa fii fericita cu adevarat, trebuie sa stii ce iti doresti si sa-ti dai voie sa-ti urmezi visele crezand ca ele se pot realiza. Vei avea un scop mai presus de tine, nu-ti vei mai canaliza toata atentia pe copil, pe ce face acum pe faptul ca se joaca cu botul cizmei in baltoaca. Si vei fi un exemplu de persoana implinita personal pentru copilul tau.

6. Fa introspectie

Organizeaza-te astfel incat sa ai in fiecare zi cateva minute doar pentru tine. Poti sa te plimbi sau sa stai linistita undeva, lasand mintea sa se linisteasca si sa-ti scoata in fata cele mai importante lucruri. De mare ajutor in acest sens este sa tii un jurnal in care sa scrii gandurile de peste zi. Te va ajuta sa te cunosti mai bine, sa intelegi mai profund lucrurile si sa te eliberezi de anumite tensiuni.

7. Exprima-ti zilnic sentimentele

Avem nevoie de o igiena a sufletului, asa cum avem nevoie de o igiena a corpului nostru. Si, cum facem baie si nu mergem la culcare inainte sa ne spalam pe dinti, avem nevoie sa ne exteriorizam emotiile pentru a ne pastra echilibrul interior.

Sunt multe piedici care ii fac pe oameni sa isi reprime emotiile, printre care: educatia de acasa, modelul parintilor, teama de a nu-i supara pe ceilalti, lipsa de asumare, teama de a nu parea penibil sau inadecvat etc.

Insa, atunci cand fraza este construita pe modelul „Atunci cand tu … (descrierea obiectiva a comportamentului celuilalt, fara critica, interpretare sau judecata), eu ma simt ….” , poti comunica inclusiv lucruri mai delicate fara sa-l superi pe celalalt. Chiar daca nu ii spui, oricum simti acele emotii, iar relatia va fi poluata.

Desigur, pentru a-ti numi sentimentele, trebuie mai intai sa privesti in sufletul tau si sa constientizezi ce emotii simti, ceea ce un proces nou pentru multe persoane invatate sa-si neglijeze viata emotionala, chiar daca se confrunta cu multa suferinta, tristete sau enervare.

Ingredientul emotional fara de care relatia cu copilul este dificila

RECENZIE „Cele cinci limbaje de iubire ale copiilor”. Cum sa cresti un copil sanatos emotional in lumea de astazi

8. Gaseste solutii care te ajuta sa-ti gestionezi emotiile

Sa presupunem ca ai reusit sa ajungi aici: iti constientizezi emotiile, chiar daca nu iti plac, le accepti. Ce faci in continuare? Acum, stiind cu ce ai de-a face, poti sa cauti solutii potrivite de exprimare si de gestionare. De exemplu, daca stii ca te enervezi repede si tipi la copii, simpla constientizare a starii de enervare te va ajuta sa mai scada tensiunea si poti decide inca de pe acum ce vei face: de exemplu, poti sa iei o pauza si sa mergi la bucatarie sa bei niste apa. Sau poti decide sa exprimi verbal faptul ca te enervezi: „Uite, simt ca ma enervez deoarece iti repet a 5-a oara sa te imbraci ca sa iesim din casa.”

9. Pune-ti mai multe intrebari

Suntem obisnuiti sa traim pe pilot automat. Facem foarte multe lucruri mecanic, in timp ce, in mintea noastra, facem cu totul alte lucruri. Si multe dintre ele nu ne ajuta, dimpotriva. Nivelul tau de fericire si de multumire e determinat, in mare masura, de cuvintele pe care ti le repeti in mintea ta, de mantrele pe care ti le spui zilnic sau de fiecare data cand treci prin anumite situatii.

De exemplu, ai ajuns luni dimineata in statia de autobuz si vezi ca autobuzul tau tocmai a plecat. „Ah, l-am ratat! Daca imi merge asa toata ziua sau, mai rau, toata saptamana…” Daca iti spui un asemenea text, este ca si cum te-ai programa deja sa ti se intample, pe parcursul zilei sau chiar al saptamanii, lucruri neplacute.

Sau, dimineata, copilul prinde cateva minute ca sa se joace. Te poti gandi: „Iar trage de timp! De fiecare data face asta! Din nou o sa intarzii la birou din cauza lui!” si, drept raspuns, ai putea trece direct la tipete la adresa copilului, tensiunea se instaleaza de dimineata si relatia cu copilul este tensionata permanent.

Ce poti face diferit este sa gandesti in loc sa reactionezi pe pilot automat si sa-ti pui cateva intrebari in mintea ta, precum:

  • Ce depinde de mine ca sa obtin …?
  • Ce anume ma deranjeaza cel mai mult la situatia aceasta?
  • Ce pot face diferit de data aceasta?
  • Ce solutie inca nu am incercat pentru a rezolva aceasta problema?
  • Ce voi face diferit data viitoare astfel incat sa nu se repete aceasta situatie?
  • Care este obiectivul meu personal? Ce vreau? Ce anume imi doresc?
  • Care sunt abilitatile si calitatile care ma vor ajuta sa-mi ating obiectivul?

Acestea sunt doar cateva exemple. In functie de situatie, sunt covinsa ca poti gasi intrebari constructive care sa te orienteze catre gasirea de solutii mai degraba decat axat pe probleme. Si e suficient sa-ti pui o intrebare pentru ca mintea ta sa inceapa sa caute automat un raspuns. Si, mai devreme sau mai tarziu, vei primi acest raspuns.

12 tehnici prin care sa pui bazele unei inteligente emotionale solide la copii

Cum sa te feresti de 7 fraze care demotiveaza copilul

[ad#co-2]Facand cate ceva diferit vei ajunge la schimbari importante. Comunicand mai mult cu tine insati, cu sufletul tau, iti vei dezvolta abilitatile de inteligenta emotionala, care te vor ajuta enorm in comunicarea cu copilul si, in special, in momentele de tensiune emotionala, in momentele de crize de furie, cand nici copilul nu intelege ce i se intampla.

Cel mai mic pas pe care il poti face este sa incepi sa-ti pui astazi o singura intrebare dintre cele enumerate mai sus. O singura intrebare va genera un raspuns care iti va schimba modul de gandire si comportamentul.

Daca vei observa o cat de mica imbunatatire in viata ta si in starea ta de bine, vei fi motivata sa perseverezi si sa-ti pui si alte intrebari, sa incepi sa traiesti in prezent, sa sondezi mereu care este dorinta ta adevarata si reala pe termen lung, dar si intr-o situatie concreta. Si viata ta si comunicarea cu copilul/copiii se vor imbunatati pe zi ce trece.

 

Sursa foto: Pexels

 

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit

Taguri

Ana Vioreanu

Sunt Ana Vioreanu, cofondator Centrul de Parenting si si mama unui baietel nascut in 2013. Misiunea mea este sa sprijin parintii sa aiba o comunicare mai buna si relatii mai frumoase cu copiii lor. In ceea ce fac, ma ajuta formarile mele in Coaching, Master Coaching, Formator, NLP Practitioner, NLP Master, precum si experienta de peste 600 de ore de lucru cu oamenii in sedinte individuale si de grup.

Articole similare

Utilizăm fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care CentruldeParenting.ro prelucreaza datele cu caracte personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de prelucrare a datelor. Datele Dumneavoastra pot fi oricand sterse urmand instructiunile din document. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close