2. Raspunde nevoilor copilului tau, inainte de a va urca in pat

Sunteti in pat, mai ai cateva pagini inainte de a termina povestea. Si copilului i se inchid pleoapele. Iti spui ca ai reusit! In secunda urmatoare, auzi: “Mama, fac pipi!” “Mama, imi e sete!”

Si, uite asa zboara somnul si iar o iei de la capat.

Poate chiar are aceste nevoi. Sau poate ca se foloseste de ele pentru a mai trage de timp. Cel mai bine este sa raspunzi nevoilor sale inainte de a va urca in pat: toaleta, apa etc

3. Creeaza un ritual pe care sa il respectati seara de seara

Il ajuti sa-si alinieze prietenii de plus langa pat.
Va uitati prin dulap si pe sub pat pentru a se asigura ca nu sunt monstri.
Cititi o poveste.
Va pupaciti
Va spuneti ca va iubiti.
Spune fiecare ce i-a placut mai mult la ziua care tocmai ce a trecut.
Spuneti o rugaciune

Aceste ritualuri il vor linisti pe copil si-i vor da o stare de bine, calm si siguranta.

4. Ofera-i alternative

Rutina este buna. Dar ai grija sa nu fie prea rigida. Ofera-i copilului alternative:
– pijamaua cu buline sau cea cu masinute
– ursuletul sau girafa
– cititi o poveste sau doua (vei evita rugamintile “inca una!” si te va ajuta sa tii sub control timpul alocat cititului).

Copilul tau se trezeste din cauza cosmarurilor? Iata ce poti face pentru a-l calma si pentru a avea un somn linistit!

Somnul la copii – cate ore ar trebui sa doarma in functie de varsta?

5. Inainte de somn, activitati calme

Dupa masa de seara, pana la baita, alegeti activitati lejere, care sa introduca starea de calm: desen, un puzzle, pregatirea papusilor pentru somn. Evitati activitatile care agita copilul: fotbal cu balonul, fugarit prin casa, topait prin toate paturile, desene animate agresive.

Atmosfera trebuie sa-i permita copilului sa se relaxeze, nu sa pastreze agitatia. Evitati ecreanul televizorului, al tabletei, al laptop-ului sau al telefonului inainte de culcare. In plus, ati aflat, deja, cu cat copilul este mai agitat si mai obosit, cu atat va adormi mai greu.

Afla de pe pagina 3 ultimele metode prin care sa treci cu bine peste ora de culcare a copilului