Incurajeaza-te singura cu voce tare

Este ca si cum ai avea un antrenor langa tine, care sa te linisteasca: “Opreste-te si calmeaza-te!”, “Pastreaza-ti firea!”, “Pot sa trec peste asta”. Alege o fraza cu care esti confortabila si care are si rezultate. Fiecare suntem diferiti si reactionam diferit. Astfel ca trebuie sa ne gasim propriile resurse de incurajare si energie. Acestea exista. Trebuie doar sa gasim ceea ce ni se potriveste mai bine.

Daca aceste crize de plan se petrec acasa, scrie un mesaj de incurajare pe o hartie si lipeste-l intr-un loc vizibil din casa. Pentru ca, in acele clipe de emotie intensa, este putin probabil (fara exercitiu) sa ne aducem aminte de fraza-magica de auto-calmare, de solutia citita intr-un articol, de recomandarea unei prietene. Atunci cand vezi la momentul potrivit fraza potrivita, iesi instant din acea stare si iti aduci aminte ce te motiveaza.

La fel de bine, printeaza intr-un format mare o fotografie in care tu si copilul sunteti intr-un moment de liniste sau de maxima fericire. Acel stimul vizual te-ar putea, de asemenea, ajuta, sa-ti aduci aminte ce este mai important.

Aceasta incurajare va fi, la un moment dat, observata si de copil. Macar din curiozitate si tot se va opri putin sa auda ceea ce iti repeti. Poate fi acel prilej de care ai nevoie pentru a te reconecta cu el – cel mai important pas in a-l ajuta sa se linisteasca.

De asemenea, tehnica pe care tu o aplici va fi insusita si de copil. Astfel, cand va mai creste si va fi in situatii tensionate, stresante, va sti ce sa faca. Pentru ca a invatat de la tine!

Imagineaza-ti ceva linistitor

Gandeste-te la o persoana sau la un loc ce induce o stare de liniste. Iar atunci cand simti stresul si nervozitatea ca se acumuleaza, revino la acest loc calm. Poate fi gandul la sotul tau, sentimentul pe care l-ai avut cand ti-ai tinut copilul in brate pentru prima oara, sunetul valurilor etc. Respira incet si gandeste-te la aceasta imagine / persoana.

Tehnica o poti transmite mai departe si copilului. In timpul crizei sale de plans, te poti aseza langa el si chiar daca vei avea senzatia ca vorbesti la pereti, rosteste cu voce tare ca ti-ai dori sa fii pe plaja, sa simti nisipul si scoicile printre degete, sa auzi sunetul valurilor si un vapor indepartat. Poate si cativa delfini veseli. Mai spune ca ai vrea construiesti un castel de nisip si intreaba-l daca ar vrea sa te ajute.

Atrage copilul in poveste si distrage-i atentia facand apel la amintirile lui si ducandu-l cu gandul la o imagine calma si linistita.

Pe masura ce creste, invata copilul sa-si identifice singur locul sau persoana ce il linistesc: casa bunicilor, imbratisarea ta, senzatia nisipului kinetic printre degete. Invata-l sa-si creeze in minte un loc al sigurantei la care sa revina atunci cand este suparat, frustrat etc.

Tehnica liftului

In speranta ca nu ai rau de inaltime, ori nu suferi de claustrofobie, aceasta tehnica este foarte utila. Inchide ochii si respira usor de trei ori. Imagineaza-ti ca esti intr-un lift care se afla la ultimul etaj al unei cladiri inalte. Apasa butonul pentru a ajunge la parter si apoi vizualizeaza cum se aprinde butonul din dreptul fiecarui etaj pe care il parcurgi. Pe masura ce liftul coboara, la fel si nivelul tau de stres.

Topeste stresul

Gaseste o zona in care resimti tensiunea cel mai intens: pot fi umerii, ceafa, maxilarul. Inchide ochii, concentreaza-te pe acea zona si aplica tensiune pentru 3-4 secunde. Apoi, elibereaza. Pe masura ce simti tensiunea degetelor tale pe piele risipindu-se, la fel si stresul tau sa topeste.

Managementul stresului trebuie sa faca parte din orice familie, pentru ca, inevitabil, cu totii ne lovim de el si de efectele sale negative fie ca avem 3 ani, fie 30 de ani.

Si nu uitati! Parinti mai calmi, copii mai calmi si fericiti!

Recomandari de carti pentru parinti:

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit