Daca poti anticipa, pregateste-te tu 5 minute inainte

Este ca incalzirea de dinainte de un meci. Pentru a intra pregatit pe teren si pentru a evita febra musculara, corpul tau are nevoie de o incalzire. Acest sfat iti este recomandat parintilor care se confrunta cu crize dese de plans isteric, iar acestea incep sa se declanseze cam la aceeasi ora, ori in acelasi context. Pentru ca, oricat de multa informatie ai avea despre tantrums, trebuie sa ai calmul si rabdarea de a le aplica. Si este mult mai greu cand, zilnic, nervii tai sunt intinsi la maxim.

Astfel, daca si tu te confrunti cu astfel de situatii – si nici nu trebuie sa fie tantrums, ci crize de plans mai puternice – fa-ti incalzirea.

Daca stii ce urmeaza sa se intampla, ia-ti 5 minute de pregatire. Iesi din camera si petrece cateva minute singura. Fa cateva exercitii de respiratie si blocheaza orice alt gand sau grija. Ca un jucator bun, trebuie sa intri pe teren pregatita sa faci fata crizei de plans, copilului nervos si, poate, chiar isteric. Aceste 5 minute de pauza te pot intari cum nu realizezi si te pot incarca cu calmul si puterea necesara de a trece peste criza de plans cat mai bine.

Pentru ca daca incepi sa tipi la copil, sa-l fortezi sa se ridice de pe jos, sa-l smucesti de mana sau sa-l ameninti, nu faci decat sa inrautatesti situatia.

Ce ai putea sa mai faci? Daca stii ca este o ora din zi cand copilul este atat de agitat – pe langa sa descoperi motivul care produce criza de plans! – roaga o bunica sa sune cam la aceeasi ora in fiecare zi si sa vorbeasca cu cel mic. Ai nevoie de o activitate care sa-l distraga, iar daca ai nevoie de ajutor si esti singura, un bunic, chiar si de departe, iti poate fi de ajutor.

Daca simti ca te enervezi, ia tu o pauza

Asa cum spuneam, de tine depinde cum va evolua situatia. Daca tu iti mentii calmul, iti vei putea ajuta si copilul. Daca te enervezi este ca si cum ai pune paie pe foc.

Atunci cand simti ca iti creste tensiunea, cand clocotesti de nervi si simti ca izbucnesti, acesta este semnul care spune ca trebuie sa iesi din camera. Stresul vine chiar inaintea furiei, iar studiile au aratat ca avem doar cateva secunde pentru a opri aceasta presiune care se acumuleaza.

Invata sa te cunosti. Care sunt semnele de stres la tine? Poate palme care incep sa-ti transpire, inima care iti bate tot mai puternic, o zvacnire a tamplei, agitatie, scrasnesti din dinti, ridici vocea. Cand ai realizat ca ai trecut de la firea ta calma si ai inceput sa fii stresata si sa faci cele de mai sus, trebuie sa iei o pauza. Anunta copilul: “mami trebuie sa se calmeze” si iesi din camera 5 minute. Mergi la baie, da drumul la apa, clateste-te pe fata si acele 4-5 minute petrecute de una singura fac diferenta in modul in care gestionezi crizele de plans ale copilului.

Nu uita ca, pana si in timpul crizelor de plans, copiii sunt inca atenti la noi. Si invata de la noi inclusiv comportamente si metode de auto-control. Astfel, daca tu tipi cand esti stresata sau ai acumulat multe emotii, la fel va face si copilul.

Insa, daca el te observa cum aplici o tehnica prin care sa te controlezi, atunci va invata ca exista o abordarea mai buna in gestionarea emotiilor decat plansul isteric si tipetele. O abordare care da si rezultate!

VEZI pe pagina urmatoare ultimele tehnici rapide care te vor ajuta enorm in gestionarea situatiilor stresante cu copilul

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit