Cele 3 moduri in care oamenii isi gestioneaza gresit emotiile. Mecanismul renuntarii la sentimente, de la David R. Hawkins

In lume, sunt mult mai numerosi acei oameni care sufera comparativ cu numarul celor care se simt fericiti si impliniti. Te-ai intrebat vreodata de ce majoritatea oamenilor sufera, dintr-un motiv sau altul? De ce nu sunt fericiti?

elefant.ro

Una dintre cauzele de baza ale suferintei oamenilor si ale lipsei de implinire si fericire in viata este faptul ca majoritatea oamenilor nu stiu cum sa-si autoregleze emotiile. Multi oameni pur si simplu ce sa faca cu emotiile lor atunci cand apar, si o alta categorie de oameni isi resping emotiile intr-atat de mult incat nici nu stiu ca le au sau care sunt ele.

Din punctul de vedere al lui David R. Hawkins, medic, scriitor, lector si autor al mai multor lucrari in domeniul cercetarii constiintei, oamenii abordeaza emotiile in 3 moduri principale, niciunul dintre acestea nefiind recomandat pentru o viata implinita:

 

1. Suprimare si reprimare

„Acestea sunt modalitatile cele mai frecvente prin care ne ingropam sentimentele si le dam deoparte. In reprimare, acest proces este inconstient; in suprimare, procesul are loc constient”, explica autorul, in cartea sa „Letting Go. Calea renuntarii”.

Potrivit acestuia, oamenii apeleaza la aceste metode deoarece nu vor sa fie deranjati de sentimente si nici nu stiu ce altceva sa faca cu ele. Se lasa cuprinsi de suferinta si incearca sa functioneze cum pot mai bine.

answear.ro

Negarea si proiectia sunt mecanisme frecvent folosite de minte pentru suprimarea si reprimarea emotiilor.

Cum apar traumele emotionale la copii

Copilul este trist? 14 fraze pe care i le poti spune pentru a-l ajuta sa-si gestioneze emotiile negative

2. Exprimare

„Prin acest mecanism, sentimentul este lasat sa se reverse, este exprimat sau transpus in limbaj corporal si manifestat ca atare in nesfarsite demonstratii de grup. Exprimarea sentimentelor negative lasa sa iasa exact atata presiune interioara incat ceea ce mai ramane sa poata fi apoi suprimat”, explica specialistul.

Conform acestuia, exprimarea emotiilor nu ne elibereaza de ele, deoarece exprimarea unui sentiment tinde sa-i alimenteze energia si, in plus, o parte ramane suprimata.

 

3. Evadare

„Evadarea reprezinta evitarea sentimentelor prin recurgerea la diversiune. Aceasta evitare sta la baza industriei de divertisment si a productiei de bauturi alcoolice, ea fiind totodata si subterfugiul adoptat de dependentii de munca. Escapismul si evitarea constientizarii lumii interioare sunt mecanisme pe care societatea le tolereaza”, spune David R. Hawkins, in cartea „Letting Go. Calea renuntarii”.

Insa, multe dintre mecanismele de evadare sunt gresite, stresante si ineficiente, consumand canitati mari de energie in sine si prin sine.

Persoanele care aleg sa evadeze, sa fuga de emotiile lor devin tot mai putin constiente si maturizarea lor stagneaza.

Dictatura emotiilor pozitive. Si copiii, si parintii au de suferit

Cele 9 emotii care ii imbolnavesc pe copii

Ce e de facut, in aceasta situatie? Care este solutia recomandata de autor pentru a gestiona emotiile intr-un mod in care sa dobandim o stare de bine, fericire si implinire?

 

Mecanismul renuntarii

 

Potrivit cercetatorului citat, solutia o reprezinta renuntarea la sentimente. Cand renuntam la un sentiment, „energia din spatele acestuia cedeaza instantaneu si are loc o decompresie. Pe masura ce continuam sa renuntam, presiunea acumulata incepe sa scada”, explica el.

Renuntarea inseamna, in perspectiva autorului, a fi constienti de o emotie, a o lasa sa apara, a o trai si a o lasa sa-si urmeze cursul fara sa vrei sa schimbi nimic la ea si fara sa faci nimic in privinta ei. Inseamna sa lasi acea emotie sa existe si sa te concentrezi pe energia din spatele ei.

Primul pas este sa ai emotia respectiva, fara sa-i opui rezistenta, fara sa o exprimi in exterior, fara sa-ti fie teama de ea, fara sa o condamni sau sa ai o atitudine moralizatoare fata de ea. Inseamna sa renunti la critica, stiind ca este doar o emotie.

„Tehnica ce trebuie aplicata este sa acceptati sentimentul respectiv si sa renuntati la orice stradanie de a-l schimba in vreun fel. Abandonati impulsul de a-i opune rezistenta. Opunerea de rezistenta este aceea care face ca sentimentul sa dureze”, precizeaza David R. Hawkins. Apoi, emotia se va preschimba in urmatorul sentiment si apare o senzatie de usurare.

„Un sentiment caruia nu i se opune rezistenta va disparea pe masura ce energia din spatele lui se disipeaza”, mai explica specialistul.

Puscasii marini ii invata pe copiii care incep gradinita cum sa-si gestioneze frica si emotiile

Copilul are emotii si nu poate vorbi in public? 12 sfaturi pentru a-l ajuta sa rezolve problema

O piedica in calea renuntarii la sentimente o reprezinta frica sau vinovatia pentru ca simti acele emotii. In acest caz, e important sa te eliberezi mai intai de teama si de vinovatia pe care o simti in legatura cu sentimentul respectiv, si abia apoi de acel sentiment.

Totodata, e important ca, in timp ce renunti la sentimente, sa ignori toate gandurile care iti vin in minte, deoarece acestea sunt doar rationalizari ale mintii.

Odata ce practicam renuntarea, spune autorul, ne eliberam de emotiile negative, astfel incat creativitatea si spontaneitatea se pot manifesta fara conflicte interioare.

 

Daca iti doresti sa afli mai multe despre calea renuntarii si cum se aplica mecanismul renuntarii pentru anumite emotii, precum si pentru relatii implinite, pentru vindecarea afectiunilor si pentru realizarea obiectivelor profesionale, poti comanda cartea in cartea „Letting Go. Calea renuntarii”, de David R. Hawkins aici:

 

Sursa foto: Pixabay

 

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit

Taguri

Ana Bâtcă

Sunt Ana Bâtcă, cofondator Centrul de Parenting și mama unui băiețel născut în 2013. Misiunea mea este să sprijin părinții să aibă o comunicare mai bună și relații mai frumoase cu copiii lor. În ceea ce fac, mă ajută formările mele în Coaching, Master Coaching, Formator, NLP Practitioner, NLP Master, precum și experiența de peste 800 de ore de lucru cu oamenii în ședințe individuale și de grup.

Articole similare

Utilizăm fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care CentruldeParenting.ro prelucreaza datele cu caracte personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de prelucrare a datelor. Datele Dumneavoastra pot fi oricand sterse urmand instructiunile din document. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close