Alimentele pe care le consuma o proaspata mamica sunt foarte importante, avand in vedere ca, pe de o parte, aceasta trebuie sa-si revina dupa sarcina si dupa nastere, iar, pe de alta parte, sa aiba toti nutrientii necesari pentru hranirea bebelusului cu lapte matern.

„Carbohidratii (zaharurile, glucidele) trebuie sa acopere 40-55% din necesarul caloric, ei fiind folositi ca principala sursa de energie. Sunt recomandati carbohidratii cu eliberare prelungita, complecsi (paine integrala, orez, paste integrale, mazare, cereale integrale), cu limitarea consumului celor simpli sau al zaharurilor rafinate”, este recomandarea pe care le-a oferit-o mamelor doctor Luiza Pirvu, consultant in nutritie, diabet si boli metabolice, in cadrul seminarului „Slabeste sanatos dupa nastere!”, desfasurat marti, 5 septembrie, fiind organizat de Ella Congress & Events.

Totodata, specialistul citat a mai precizat ca „acizii grasi esentiali omega 3 consumati inca din sarcina favorizeaza dezvoltarea cognitiva a copilului”.

Cea mai frumoasa mamica! 10 sfaturi cum sa-ti revii mai repede dupa nastere

Parinte autoritar vs parinte cu autoritate. Cum iti poti pastra autoritatea fara sa fii autoritar

Consultantul in nutritie Luiza Pirvu a oferit o lista cu cele mai benefice alimente dupa nastere:

 

  • Peste (de 2-3 ori pe saptamana): eglefin, cod, tilapia (sau alge, daca ai alergie la peste)
  • Uleiul de rapita, inclusiv pentru gatit
  • Avocado
  • Oul si iaurtul
  • Frunze: kale, spanac, andive
  • Oleaginoase
  • Cereale integrale

 

Si, pentru ca o mamica, dupa ce a nascut doreste sa-si mentina energia si frumusetea, specialistul citat ofera si cateva trucuri de nutritie care sa le ajute in acest sens:

  • Nu sari mesele
  • Jumatate din farfurie trebuie sa fie legume proaspete sau, daca suntem in extrasezon, legume congelate pregatite la temperaturi mici
  • Macar o leguma sau un fruct proaspat verde si unul portocaliu pe zi
  • Alege cereale integrale precum paste, muesli, paine, orez
  • Inlocuieste untul sau margarina cu uleiul vegetal
  • Inlocuieste smantana cu sana sau iaurt de 5%-10% grasime
  • Un pahar cu lichide la fiecare alaptat
  • Mananca incet.

 

Dr. Luiza Pirvu este medic nutritionist specializat in dieta inainte, in timpul si dupa sarcina, in dietoterapie si monitorizarea gravidei si lauzei, a scaderii ponderale a adultului sanatos, a pacientului cu afectiuni cardio-vasculare, gastro-intestinale, renale, endocrinologice, a pacientului cu deficient ale sistemului imunitar sau carente de vitamine sau minerale, a pacientului subponderal, a pacientului diabetic, a pacientului cu tulburari de alimentatie, precum si in implementarea corecta si monitorizarea diverselor tipuri de regim vegetarian.

Parenting la minut. 10 reguli de educatie a copiilor

Epidemie de cezariene in Romania! Un chirurg ginecolog dezvaluie riscurile majore ale nasterii prin cezariana

Sursa foto: Pagina de Facebook Slabeste sanatos dupa nastere

 


Primeste pe e-mail, o data pe saptamana, un articol exclusiv de parenting

Un mesaj de confirmare s-a trimis in Inbox. Daca esti pe Gmail, verifica si SPAM-ul