Temele pe acasa cu care deseori copiii nostri sunt incarcati peste masura este un subiect arzator, mai ales in contextul in care, an de an, subiectele devin mai dificile si mai greu de rezolvat pentru elevi. Tocmai din acest motiv o echipa de cercetatori a facut un studiu pentru a afla care este durata optima pe care trebuie s-o aloce pe zi un elev pentru a avea performante bune la invatatura.

Astfel, cercetatorii au descoperit recent care este cantitatea optima de teme pentru acasa care poate fi data elevilor. Rezultatele acestui studiu, publicate in Jurnalul de Psihologie Educationala (Journal of Educational Psychology), arata ca, in domenii precum stiinta si matematica, durata temelor pe acasa nu trebuie sa depaseasca 70 de minute pe zi.

4 motive pentru care copilul nu vrea să învețe

Cum am ajuns sa crestem o generatie de adolescenti anxiosi. Iata motivul si solutiile

Cum au ajuns psihologii la aceasta concluzie? Ei au studiat un numar de 7.725 de elevi la scolile publice si private din regiunea Asturias, situata in nordul Spaniei. Elevii au completat chestionare despre cat de des isi fac temele si cat timp le ia. Apoi, ei au confruntat raspunsurile elevilor cu performanta lor academica in matematica si stiinta.

Cercetatorii au descoperit ca profesorii le dau teme care, pentru a fi terminate, necesita in medie putin peste 70 de minute pe zi. Insa, au observat, de asemenea, si faptul ca performanta elevilor are tendinta sa scada atunci cand pregatirea temelor pe acasa le ia mai mult de 100 de minute de munca. Desi unii elevi care alocau, in medie, circa 90 de minute pe zi pentru indeplinirea temelor pe acasa au manifestat cresteri ale performantelor academice, autorul principal al studiului citat, Javier Suarez-Alvarez, a declarat ca acestea sunt cazuri prea izolate pentru a justifica un plus de doua ore pe saptamana alocate temelor pe acasa.

Șapte greșeli majore de educație care îi împiedică pe copii să reușească în viață

„Cifrele sugereaza ca petrecerea a 60 de minute pe zi pentru a pregati temele pe acasa este o perioada de timp rezonabila si eficienta”, a mai spus el.

„Datele noastre indica faptul ca nu este necesar sa fie date cantitati uriase de teme pe acasa, dar este important ca temele pe acasa sa fie sistematice si regulate, cu scopul de a le insufla (elevilor – n.r.) obiceiul de a munci si de a promova invatarea autonoma si autoreglementata”, adica fara implicarea si ajutorul parintilor, mai precizat seful echipei de cercetare.

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit