In special in perioadele tensionate din punct de vedere politic si social, cum este si aceasta perioada, in care se vehiculeaza foarte multe informatii despre referendumul din 6-7 octombrie, presiunea asupra populatiei este foarte mare. Aceasta presiune se suprapune peste stresul si asa prezent in viata obisnuita a mamelor, care simt pe umerii lor presiunea de a avea grija de foarte multe aspecte: copil, sot, job, casa, alimentatie etc. Astfel, nivelul de stres si de anxietate resimtit de o mama din ziua de astazi este destul de ridicat.

Ce putem face pentru a scapa de el sau cel putin pentru a-l reduce? Sa devenim proactive! Acesta este raspunsul pe care il ofera Marika Lindholm, fondatoarea site-ului ESME.com, Empowering Solo Moms Everywhere, un site dedicat mamelor care isi cresc singure copiii, intr-un articol publicat pe site-ul PsychologyToday.com. Potrivit autoarei, nimic nu reduce anxietatea mai rapid ca actiunea.

 

Ea propune 10 moduri de a reduce stresul, astfel incat sa reusesti sa fii o mama buna pentru copiii tai:

 

1. Compartimenteaza timpul petrecut pe retelele de socializare. Este extrem de usor sa fii prinsa pentru mult timp in Facebook sau Instagram, unde apar noi postari la fiecare cateva minute, ceea ce creste nivelul de stres. Apoi, anxietatea este contagioasa. De aceea, nu te implica in dezbaterile de pe Facebook pentru a incerca sa convingi o alta persoana ca nu are dreptate. Cel mai potrivit este sa intri pe retelele de socializare mai rar, sa verifici ce ai de verificat, apoi sa inchizi aplicatiile. Evita sa intri pe Facebook in special atunci cand esti cu copiii si inainte de culcare.

5 metode pentru a scapa de stres

Ce este stresul parental si cum poti scapa de el

 

2. Consum moderat de stiri. Este destul de greu sa gandesti clar si sa actionezi corect atunci cand esti in stare de stres. Conform studiilor, cu cat mai multa atentie atragi lucrurilor pe care nu le poti controla, cu atat mai lipsita de control te vei simti. Este adevarat, nu poti controla evenimentele din jurul tau, insa poti controla expunerea ta la ele. Asta nu inseamna ca nu trebuie sa fii informata, insa limitarea consumului de stiri va reduce anxietatea si sentimentul ca nu poti controla nimic.

 

3. Dormi o ora in plus. Atunci cand dormi insuficient si te simti prea obosita, iti este mai greu sa gestionezi stresul. O mama suparata, aflata la capatul puterilor este o mama care, mai tarziu, se simte vinovata din cauza greselilor de parenting pe care le face. Ce poti face este sa dormi si tu in timpul somnului copiilor in timpul zilei, iar seara sa renunti la privitul la televizor in favoarea unei ore in plus de somn. Profita de momentul cand ti se face somn ca sa te culci si sa adormi mai repede.

 

4. Practica starea de relaxare. Simpla actiune de a medita si de a respira adanc iti poate aduce relaxare si iti poate intari sanatatea. Gaseste un moment cand copiii sunt la scoala sau la gradinita, cand dorm sau cand isi privesc desenul animat preferat. Chiar si 5-10 minute de relaxare pot face o mare diferenta in ceea ce priveste abilitatea ta de a face fata provocarilor pe care le intampini.

 

5. Fa zilnic exercitii fizice. Daca ai deja o rutina de exercitii fizice, adauga o jumatate de ora in plus si o intensitate suplimentara. Exercitiile fizice sunt o modalitate minunata de a te simti puternica si de a scoate la suprafata tensiunile acumulate. Daca nu faci exercitii zilnice, acum este un moment foarte bun pentru a incepe. Nu da vina pe copii pentru ca nu faci miscare. Ii poti lua cu tine pentru o tura de alergare. Daca ai bebelus, il poti lua cu tine in timp ce urcati impreuna scarile. Corpul uman a fost creat ca sa faca miscare. Exercitiile fizice stimuleaza secretia de endorfine, asa ca ai foarte multe de castigat daca faci mai multa miscare, care va avea ca rezultat nu doar reducerea stresului, ci si faptul ca vei fi un model bun pentru intreaga familie.

3 motive pentru care mamele sunt mai stresate decat tatii. Tu ce parere ai?

Adevarul pe care tatii isi doresc sa-l poata spune sotiilor lor stresate

 

6. Petrece mai mult timp in natura. Cand te simti stresata, iesi afara si fa o plimbare, de preferat in natura. Este dovedit faptul ca plimbarile in natura reduc raspunsul psihologic asociat cu stresul. Stresul se instaleaza mai usor atunci cand petreci mult timp in interior, deconectata de natura. Mergi impreuna cu copiii in cel mai apropiat parc, pe plaja sau in padure pentru joaca sau pentru un picnic. Peisajele frumoase au un impact imediat de reducere a stresului, iar plimbarea iti va da o stare de bine. Multe persoane merg de acasa spre serviciu si de la serviciu spre casa fara sa aprecieze lucrurile frumoase pe care le vad in drumul lor. Asa ca iesi afara, plimba-te si respira!

 

7. Comunica cu prietenii. Oricand te simti stresata, apeleaza la prietenii de care te simti apropiata. Sa te ingrijorezi sau sa simti starea de disperare in singuratate nu face decat sa agraveze lucrurile. In schimb, atunci cand simti ca cineva te sustine, automat nivelul de stres scade si creste abiltiatea ta de a actiona. In acelasi timp, sustinerea altor persoane care trec prin perioade de stres iti poate fi de ajutor.

 

8. Canalizeaza-ti stresul catre ceva. Mamele stresate nu pot pur si simplu sa-si ascunda capul sub o patura si sa puna lumea pe stop. Copilul tau se bazeaza pe tine sa functionezi, indiferent de starea ta interioara. Daca te simti depasita de situatie, furioasa sau dezamagita de ce se intampla in jurul tau, muta-ti atentia catre a face ceva nou, ceva diferit pentru tine sau pentru familie. Ocupa-te de acel proiect pe care il tot amani, invata o noua abilitate sau urmeaza-ti o pasiune pe care ai ignorat-o pana acum, pentru a-ti directiona anxietatea intr-un mod productiv. Important e sa actionezi.

Cum reduci stresul de zi cu zi. 3 sfaturi de la Magicianul Augustin

5 lucruri pe care sa nu le faci cand esti stresat

 

9. Exprima-ti recunostinta. Studiile arata ca, atunci cand ne concentram atentia pe recunostinta, facem fata mai usor emotiilor dificile. Ia-ti zilnic un moment pentru a-ti exprima recunostinta. Ca mama, s-ar putea sa-ti vina in minte mai degraba situatii pentru care sa te simti vinovata si suparata. Totusi, poti alege, pentru cateva momente, sa-ti indrepti atentia si sa observi acele lucruri pe care le ai in viata ta si pentru care esti recunoscatoare. Gandeste-te la momentele cu copilul tau. Copiii aduc bucurie in vietile noastre si e important sa fim recunoscatoare pentru aceasta bucurie.

 

10. Imbratiseaza cu toata inima. Atunci cand lumea pare total iesita de sub control si chiar periculoasa, o imbratisare poate face minuni. Imbratisarile persoaneor dragi, adulti sau copii, inspira o stare pozitiva si alunga stresul.

10 lucruri care te vor face o mama mai putin stresata in 2018

De ce sa nu te simti niciodata vinovata ca te pui pe primul loc [VIDEO]

Sursa foto: Pexels

carti copii

CARTI DE PARENTING

CARTI copii

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit