Studiile arata ca 30% din populatie se confrunta cu insomnii. Mai mult, femeile sunt de doua ori mai predispuse la insomnie decat barbatii. Si stii ca, atunci cand esti obosita si nu dormi suficient, nu te odihnesti, iti lipseste si rabdarea de care ai nevoie ca sa ai o relatie frumoasa cu copilul/copiii.

Cele mai frecvent intalnite cauze ale insomniei sunt: stresul, dependenta tot mai mare de tehnologie si confuziile tot mai dese pe care le are creierul nostru atunci cand trebuie sa distinga ziua de noapte.

„Toti aceşti factori perturbatori ne tin treji, iar adeseori constatam ca nu reusim sa adormim decat la ora 3 dimineata, iar la ora 7 ne trezim foarte obositi si trebuie sa mergem la munca. In timp, insomnia are efecte foarte grave asupra sanatatii noastre, deoarece functiile neurologice nu au reusit sa se refaca in timpul somnului, vom lua in greutate si vom suferi de stari de anxietate, pierderi frecvente de memorie si lipsa de luciditate”, avertizeaza Angela Nutu, vicepresedintele Asociatiei Romane de Hipnoza, intr-un comunicat.

Oboseala la mamici: Ce sa faci cand te simti coplesita de cresterea copilului si de serviciu?

„Mama, imi doresc sa te vad fericita!” Suferinta noastra vazuta prin ochii copilului

In opinia acesteia, afectiunile, de regula, nu sunt de natura medicala, ci din cauza factorilor psihologici, precum stresul.

In aceste conditii, daca ai insomnie, a lua somnifere fara prescriptie medicala nu este tocmai o idee buna. Specialistii ne sfatuiesc ca, inainte sa apelam la tratament medicamentos, sa identificam daca insomnia s-a instalat din cauze medicale sau psihologice.

Daca vei constata ca nu poti sa dormi din cauză stresului, atunci te poti relaxa inca de pe acum, deoarece exista metode rapide care sa te ajute sa te relaxezi si sa ai un somn linistit timp de 8-10 ore.

Atenție, mămici! 20 de obiceiuri proaste care te duc la extenuare

12 tehnici prin care sa pui bazele unei inteligente emotionale solide la copii

Metoda din 9 pasi care te ajuta sa scapi de insomnii

Iata o tehnica foarte simpla care ajuta la un somn profund, sugerata de Angela Nutu:

  1. Cu cel putin 30 de minute inainte de somn, nu mai folosi telefonul, tableta, computerul sau televizorul.
  2. Citeste o carte la o lumina difuza, de exemplu la lumina veiozei.
  3. Cand vrei sa dormi, inchide ochii si mentine-ti atentia asupra respiratiei.
  4. Pune varful limbii pe gingia de sus, chiar deasupra dintilor si tine acolo tot timpul exercitiului.
  5. Expira complet pe gura si scoate un usor sunet cand faci asta.
  6. Inchide gura si inspira usor pe nas numarand pana la patru.
  7. Mentine respiratia numarand pana la sapte.
  8. Expira complet pe gura numarand pana la 8 scotand acelasi sunet ca la prima expiratie.
  9. Repeta acest proces de patru ori.

20 de moduri simple de a-ti construi o relatie apropiata cu copilul

In vacanta cu un copil de 3-4 ani. De ce sa tii cont ca sa va relaxati cu totii

In tot acest timp, trebuie sa mentinem mintea si atentia relaxate, ca si cum cu fiecare inspiratie, aducem o senzatie de moleseala fizica si mentala in trup si minte, relaxandu-te tot mai mult.

Aceasta este o metoda de autohipnoza, folosita si recomandata de specialiştii de la Asociatia Romana de Hipnoza. Autohipnoza este o tehnica simpla si eficienta care te ajuta sa te relaxezi si sa realizezi transformari mentale si emotionale.