Ana Batca

Cofondator la Centrul de Parenting
Buna! Sunt Ana Batca, jumatatea Centrului de Parenting. Sunt coach, NLP Practitioner si trainer autorizat de Ministerul Muncii si mama unui baietel nascut in 2013. Absolventa a Facultatii de Jurnalism, am adus aici cei 12 ani de experienta in presa nationala, specializare in domeniul Economic-Financiar, experta in finante personale. Iata articolul meu de astazi:

Multe persoane au convingerea ca, in societatea de astazi, este din ce in ce mai greu sa cresti copii sanatosi din punct de vedere emotional. Cu toate acestea, ne dorim extrem de mult sa reusim acest lucru. Aceasta dorinta ne impinge sa citim carti de parenting, sa cautam informatii, sa mergem la conferinte si sa apelam la specialisti.

Primul si cel mai important lucru pe care il putem face noi, parintii, pentru a asigura sanatatea emotionala a copiilor nostri este sa le oferim iubirea de care au nevoie. Caci, daca cei mici simt ca sunt iubiti sincer de catre parinti, ei vor fi mai receptivi la sfaturile lor, sustin Gary Chapman si Ross Campbell, autorii cartii „Cele cinci limbaje de iubire ale copiilor”.

De fapt, daca ar fi sa recomand o lista scurta de 5 carti de parenting, „Cele cinci limbaje de iubire ale copiilor” ar fi, cu siguranta, acolo.

5 hoti de iubire. Greseli zilnice din limbajul parintilor ce saboteaza relatia cu copilul

RECENZIE. “100 de activitati cu tata. Pentru a crea momente de tandrete”. O recomandam sau nu?

Mai mult, este una dintre cartile pe care o oferim ca premiu parintilor care castiga Maratonul online „Un parinte bun, un copil fericit!”, un curs online care se desfasoara timp de 4 saptamani marca Centrul de Parenting.

Este o carte pe care le-o recomand tuturor parintilor deoarece ii ajuta sa inteleaga nu doar nevoile profunde ale copiilor, ci si cat de simplu este sa satisfaca aceste nevoi pentru ca cei mici sa fie fericiti.

„Pentru ca un copil sa se simta iubit, trebuie sa invatam sa vorbim limbajul sau unic de iubire. Fiecare copil are un fel special de a percepe iubirea”, spun autorii cartii.

De fapt, sunt 5 limbaje ale iubirii copiilor:

1. Mangaierile fizice
  2. Cuvintele de incurajare
  3. Timpul acordat
  4. Darurile
  5. Serviciile

In carte vei gasi o descriere detaliata a fiecaruia dintre aceste limbaje cu exemple concrete emotionante, la care uneori razi, alteori iti dau lacrimile.

De regula, o persoana are unul sau doua limbaje principale, in care se simte iubit. Adica, de exemplu, un copil pentru care limbajul principal de iubire este timpul acordat, nu se va simti iubit atunci cand parintii nu au timp de el, nu se joaca impreuna cu el, nu fac activitati impreuna, si asta indiferent cate cadouri i-ar aduce sau cate cuvinte de incurajare i-ar spune. In schimb, atunci cand stii care este limbajul principal de iubire al copilului si ai grija, chiar si in graba asta cotidiana, sa-i arati iubirea exact in acel mod, te asiguri ca cel mic se va simti iubit. Iar atunci cand se simte iubit, vei comunica mai usor cu el.

Recomandarea specialistului in terapie familiala pentru parintii care vor copii sanatosi si fericiti

RECENZIE. Cum disciplinezi un copil fara sa-l pedepsesti. „Puterea parintilor. Succesul copilului tau depinde de tine”

Totusi, asta nu inseamna ca poti exclude si celelalte forme de manifestara a iubirii parintesti. Copilul are nevoie de fiecare in parte, insa cu un accent special pe unele dintre ele. De fapt, ideal ar fi ca noi, parintii, sa invatam sa ne exprimam in toate limbajele iubirii si sa facem acest lucru in mod constant. In caz contrar, rezervorul iubirii copilului, cum il numeste autorul Gary Chapman, se va goli si copilul nu se va mai simti iubit. Iar cand nu se simte iubit, copilul poate avea diverse comportamente neplacute.

Cum afli care este limbajul in care copilul percepe cel mai rapid ca este iubit?

Daca unii parinti isi pot da seama imediat care sunt nevoile emotionale ale copiilor, altii au nevoie de mai mult timp si de mai multe instrumente pentru asta. Insa, este chiar mai simplu decat pare. In primul rand, observa cum anume isi manifesta iubirea copilul tau. Cel mai probabil, acesta este si modul in care si-ar dori si el sa primeasca iubirea ta. In al doilea rand, apleaca-ti urechea la reprosurile pe care ti le face, deoarece in spatele lor se ascunde o nevoie emotionala nesatisfacuta. In al treilea rand, daca ai un copil mai maricel despre care nu stii cum isi doreste sa primeasca iubirea, il poti intreba direct daca se simte iubit de catre tine.

Si inca ceva. Aceasta carte poate fi revelatoare si pentru tine, mai ales daca nu ai citit cartea lui Gary Chapman „Cele cinci limbaje ale iubirii”. Am vazut cum, la un workshop cu parintii, discutia pe tema limbajelor de iubire ale copiilor i-a facut sa se analizeze si pe ei insisi, si pe partenerii lor si au inteles imediat sursele unor conflicte. Toti parintii care au tinut cont de importanta limbajelor iubirii si au depus eforturi pentru a le vorbi copiilor in limbajul preferat de ei s-au imbunatatit relatiile cu copiii si au inceput sa comunice mai usor cu ei.

Asadar, iti recomandam cu drag sa citesti cartea „Cele cinci limbaje de iubire ale copiilor”, scrisa de Gary Chapman si Ross Campbell, publicata de Editura Curtea Veche pentru prima data in anul 2011, acum fiind deja la cea de-a patra editie.

Cele cinci limbaje de iubire ale copiilor

Sursa foto articol: Pexels