Pentru ca sa fii o mama atenta care are rabdare cu copiii si o sotie relaxata, ai nevoie, in primul rand, ca rezervorul tau intern de stare de bine sa fie plin sau cel putin sa nu fie complet gol. Atunci cand acest rezervor intern este gol, mamica se simte incordata, stresata, frustrata si coplesita. In schimb, cu siguranta, iti este cunoscuta acea stare de relaxare si de bine pe care o ai dupa ce faci un lucru care iti place, indiferent din ce domeniu este.

 

Iti propun, in acest articol, cateva principii de organizare de care sa tii cont daca iti doresti sa reusesti sa faci cat mai multe lucruri fara sa ajungi la stari de frustrare sau de extenuare:

1. Respecta-ti orele de somn

Atunci cand au lucruri de facut sau cand isi doresc pur si simplu sa se relaxeze in tihna, foarte multe mamici se ocupa de asta noaptea, dupa ce adorm copiii. Totusi, in timpul saptamanii, programul incepe la fel de devreme si, de cele mai multe ori, mamicile nu apuca sa doarma cele 7-8 ore pe noapte atat de necesare pentru ca organismul sa functioneze la parametri normali. Si, ce este mai frustrant este faptul ca, de cele mai multe ori, nici nu reusesc sa faca, in acele ore tarzii, lucruri consistente, importante, care sa le dea vreo satisfactie. Este si greu de crezut ca te poti concentra sa faci lucruri importante sau chiar sa te relaxezi realmente atunci cand esti deja obosita si organismul are nevoie de odihna.

De aceea, poti incepe prin a te pune la somn mai devreme cel putin in cateva zile din saptamana. Ai reusi sa castigi mai mult timp pentru tine daca te trezesti cu 1-2 ore inainte sa se trezeasca cei mici. De altfel, studiile au aratat ca cele mai odihnitoare ore de somn sunt cele de pana in 12 noaptea.

2. Mai putine ecrane

Cercetatorii au observat ca, atunci cand sunt expusi la ecrane, copiii devin mai agitati. Acesta este unul dintre motivele pentru care te-ai putea gandi sa limitezi folosirea ecranelor (televizor, calculator, laptop, tableta, smartphone) in familie seara si in weekend.

Este cu atat mai important sa evitati atat parintii, cat si copiii, ecranele cu 1-2 ore inainte de culcare. Cu siguranta, ai observat cat de dificil este sa culci un copil care abia s-a ridicat de la desenele animate.

Reducand timpul petrecut in fata ecranelor, vei obtine mai mult timp de calitate cu copiii si partenerul si, astfel, relatiile din familie vor fi mai frumoase.

 

3. Cate 10 pagini pe zi

Marea majoritate a mamicilor tanjesc dupa lectura unei carti si se simt frustrate ca nu au timp pentru a citi fie beletristica, fie carti de parenting, fie carti care sa le ajute in dezvoltarea profesionala.

Adevarul este ca, daca te gandesti ca vei avea la un moment dat timp sa citesti 12 ore din 24, asa cum poate ca faceai pe vremuri, poti sa uiti de asta pentru moment. Acum, chiar si 10 pagini pe zi vor face diferenta. Si 10 pagini nu este o activitate care sa-ti consume prea mult timp, insa care iti va aduce o satisfactie deosebita!

 

4. Alege alimentele care iti aduc energie

Ceea ce mancam ne influenteaza mult nu doar starea fizica, ci si starea emotionala. De aceea, observa care sunt alimentele si felurile de mancare care simti ca iti aduc energie, precum si cele care iti pica greu si care iti consuma energia. Apoi, include in meniul tau felurile de mancare preferate, care te energizeaza, precum si fructe, legume, sucuri naturale, astfel incat sa simti ca ceea ce consumi pe parcursul unei zile te ajuta sa faci ce iti propui, nu te impiedica.

Un avantaj este faptul ca, daca vei respecta acest principiu, si copilul tau il va invata si il va aplica.

 

5. Mai multa miscare

Sportul, miscarea fizica contribuie la secretia endorfinelor, considerate hormonul fericirii. Din acest motiv, persoanele care practica un sport sau cel putin fac multa miscare, inclusiv plimbari, sunt realmente mai fericite.

Daca simti ca faci prea putina miscare, vezi ce anume ai putea face in acest sens. Iar daca nu iti vine nicio alta idee sau nu ai deloc timp pentru asta, pur si simplu incepe prin a merge mai mult pe jos. Vei vedea cat de mult te va deconecta de agitatia din exterior si cum iti va pune gandurile in ordine.

 

6. Urmareste persoanele care te inspira

Cu siguranta, ai anumite persoane pe care le admiri, pe care le urmaresti si care sunt mentorii tai in anumite domenii. Urmareste-le articolele, postarile, video-urile postate si lasa-te inspirata, simtind ca, astfel, inveti si evoluezi.

 

7. Cele 10 minute pe zi pentru tine

Sunt multe mamici care cred ca, pentru a-si umple nevoia atat de mare de relaxare si timp pentru ele, ar avea nevoie de cel putin o saptamana sau minimum 24 de ore ca sa faca doar ce vor ele. Si, pentru ca stiu ca, in realitate, acest lucru este imposibil momentan, prefera sa nu faca nimic si sa adune frustrari.

Adevarul este ca si 10 minute pe zi daca le-ai dedica unui lucru care iti place (lectura, hand-made, o baie fierbinte, muzica, dans etc.), te-ai simti mai increzatoare si mai fericita.

 

Sunt lucruri simple pe care le poti pune in practica oricat de ocupata ai fi. Daca iti doresti mai mult, daca vrei sa inveti sa iti organizezi programul astfel incat sa ai timp nu doar de urgente, ci si de lucrurile importante, daca vrei sa ai mai mult timp pentru tine, daca iti doresti sa aduci un echilibrul intre toate rolurile tale (mama, sotie, gospodina, profesionista, copil, colega, prietena etc.) si sa-ti atingi obiectivele in anul care urmeaza, te invit sa participi la Maratonul mamicii organizate si eficiente pe care il organizam online, timp de 4 saptamani, incepand cu 15 ianuarie 2018.

Afla mai multe detalii pe pagina de prezentare (daca esti abonata la newsletterul nostru, ai o reducere speciala) si inregistreaza-te:

Maratonul mamicii organizate si eficiente

 

Sursa foto: Pixabay
carti copii

CARTI DE PARENTING

CARTI copii

 

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit