Daca esti mama, eficienta este deja o calitate pe care o ai, deoarece ti-ai dezvoltat-o, aproape involuntar, dupa venirea pe lume a bebelusului.

Ai nevoie sa fii rapida si eficienta chiar daca singura ta responsabilitate este sa stai cu copilul. Trebuie sa ai grija ca toate sa fie in buna ordine: mesele copilului, mesele voastre, ale adultilor, ordinea si curatenia, spalatul, calcatul si distribuitul hainelor la locurile lor, iesirile, cumparaturile, activitatile de care ai nevoie tu, personal, pentru a te simti relaxata, pentru fi in forma si pentru a arata bine etc.

Cu atat mai mult, ai nevoie sa fii rapida si eficienta atunci cand ai copil si lucrezi sau chiar ai un job principal si cateva colaborari sau dezvolti un hobby care iti aduce venituri suplimentare.

Si esti rapida, esti eficienta, pentru ca esti multitasking. Probabil ca partenerul tau nu ar reusi sa faca nici jumatate din lucrurile pe care le faci tu intr-o zi, caci stim ca barbatii nu se pot concentra pe doua lucruri in acelasi timp. Ei fac un singur lucru intr-o perioada de timp. Pe de o parte, asta ii face sa fie mai putin eficienti comparativ cu o femeie. Insa, pe de alta parte, ei nici nu platesc pretul acestui beneficiu care este eficienta si multitasking-ul. Si acest pret pe care noi, femeile, si mai ales mamele, il platim este oboseala, incarcarea mentala excesiva care devine un stres continuu, o presiune a lucrurilor care trebuie facute (cat mai bine, perfect chiar), unul mai urgent decat altul.

Atenție, mămici! 20 de obiceiuri proaste care te duc la extenuare

Cum sa ai o familie fericita. 9 sarcini psihologice care asigura succesul in casnicie

O participanta la workshop-ul nostru „Educatia fara tipete. Cum sa ai rabdare cu copilul orice ar face”, care s-a desfasurat sambata, pe 10 decembrie, a constientizat, in cadrul unui exercitiu, ca, pentru a se putea conecta mai mult cu baietelul sau, pentru a putea fi mai prezenta in relatia cu el, ar trebui sa renunte la unele dintre lucrurile pe care le face acum. Avand multe activitati, ea simte ca acestea ii consuma resurse permanent, nu doar in momentele in care le desfasoara.

Practic, chiar daca actiunea in sine ne solicita o anumita perioada de timp, noi avem tendinta sa ne gandim la ea, sa o organizam si sa ne ingrijoram in legatura cu ea cu mult inainte, uneori chiar permanent. Cumva, mereu, pe fundal, orice ai face, toate lucrurile nefacute, toate urgentele si toate responsabilitatile au nevoie de atentia ta, de energia ta. Exact acesta este motivul pentru care, indiferent cat de multe sau putine lucruri ai face pe parcursul unei zile, te simti obosita, extenuata si lipsita de energie ca sa mai faci orice altceva, inclusiv sa petreci timp de calitate cu copilul.

6 secrete ale mamicilor despre cum sa faci curatenie rapid

Care este solutia?

O solutie este, inntr-adevar, cea despre care a vorbit mamica despre care ti-am povestit mai sus: de a renunta la o parte dintre activitati sau responsabilitati. Vei simti imediat cum scade presiunea si stresul.

Ce faci, insa, in cazul in care nu poti sa renunti la jobul pe care il ai? Sau cand activitatea ta este compusa din proiecte mici pe care trebuie sa le gestionezi separat si nu iti permiti sa renunti la niciunul dintre ele?

Solutia in acest caz este planificarea si respectarea planificarii. Pe mine personal planificarea activitatilor m-a ajutat intr-atat de mult incat am gandit un curs de Time Management pentru Mamici care se desfasoara online, timp de 4 saptamani. Chiar in aceasta perioada acest curs este in derulare. Mamicile care au inceput sa-si planifice activitatile zilnice si saptamanale tinand cont de anumite criterii simt realmente ca sunt mai calme si ca realizeaza mai multe lucruri. Iar asta le da un sentiment placut de satisfactie, bucurie si le creste stima de sine.

Explicatia este simpla: atunci cand te straduiesti sa tii totul in mintea ta, sa nu uiti nimic, cand te gandesti in paralel la toate detaliile astfel incat toate activitatile sa iasa cat mai bine, iti consumi propriile resurse si, chiar daca fizic nu faci nicio activitate, ajungi sa te simti obosita si extenuata.

In schimb, odata ce dedici putin timp planificarii, iti notezi toate activitatile pe care trebuie sa le faci si, acestea fiind notate, iti poti da voie sa ti le scoti din minte pentru a te ocupa de ceea ce faci acum. Mai mult decat atat, propune-ti sa alungi orice gand care iti vine legat de o activitate pe care urmeaza sa o desfasori inainte sa ii vina ora dedicata. In felul acesta, te vei ocupa pe rand de toate lucrurile fara sa te ingrijorezi si sa te stresezi din cauza lor si fara sa te simti mereu stoarsa de energie.

10 sfaturi pentru o viata mai frumoasa de la Robin Sharma

„Mama, imi doresc sa te vad fericita!” Suferinta noastra vazuta prin ochii copilului

Pentru planificare iti poti folosi agenda, un carnetel, notitele din telefon sau calendarul Google. De exemplu, eu folosesc in paralel planificarea in agenda si calendarul Google.

Desigur, sunt zile in care nu fac planificarea si ceea ce se intampla ma ajuta sa fiu foarte hotarata sa dedic timp planificarii, caci in zilele in care nu imi planific activitatile, nici nu reusesc sa fac ce mi-as dori sa fac, apoi risc sa pierd timpul cu diverse activitati care nu sunt necesare sau aloc prea mult timp altor activitati.

Acum urmeaza perioada pregatirilor pentru vacanta de Craciun. Pe langa responsabilitatile casnice de organizare pentru a avea niste sarbatori frumoase, poate ca ai anumite lucruri suplimentare de facut si la job. Poti sa incepi sa iti planifici activitatile sa vezi in ce masura te ajuta.

Poate ca simti ca esti atat de prinsa si aglomerata de cate ai de facut incat nu ai timpul necesar pentru planificare. Acest gand este o capcana, caci pentru cele cateva minute pe care le vei dedica planificarii tale primesti in schimb mai multa organizare, mai multe realizari concrete, mai putine griji si mai mult calm si liniste pentru tine.

Merita sau nu? Tu decizi!

Sursa foto: Pexels