Asteptarile zilnice de la tine sunt foarte mari: copilul are nevoie de tine, trebuie dus la cresa, la gradinita sau la scoala, are nevoie de haine curate, de mâncare gatita, de plimbari, ajutor la teme si de multa rabdare. Apoi, sunt si acele “detalii” care tin casa pe picioare: curatenie, cumparaturi, de platit lumina, gazele, intretinerea si toate celelalte facturi.

Daca te-ai reintors de curând la serviciu, dupa concediul de crestere a copilului, mai sunt si cele 8-9 ore de munca, unde trebuie sa te adaptezi agendei, sa revii la ritmul de munca de dinainte de a naste si sa oferi rezultate in cel mai scurt timp posibil.

Si, sa nu uitam de cele 40 – 70 de minute pe care le petreci zilnic pe drum, spre serviciu si inapoi acasa.

Timpul pentru tine – sa te relaxezi intr-o baie cu spuma, sa citesti o carte, sa mergi la salon – este atât de limitat! Asta daca ai noroc sa prinzi 30 de minute de liniste. Toate activitatile zilnice sunt foarte obositoare si este de inteles daca te simti coplesita. Esti responsabila de atât de multe lucruri si ai grija ca toti cei din jurul tau sa fie bine. Dar de tine cine are grija?

Scapa de mirosul neplacut din casa. 9 sfaturi practice

Te simti vinovata pentru ca ai ajuns sa iti vina sa fugi de tot, macar pentru jumatate de zi, sa scapi de toate lucrurile pe care trebuie sa le rezolvi (acasa si la birou). Esti trista, irascibila, poate chiar deprimata, ai adunat frustrari si te imbolnavesti tot mai des (din cauza sistemului imunitar slabit pe fondul stresului). Stii ca esti o mama obosita, astfel ca trebuie sa preiei controlul vietii tale!

Chiar daca simti ca nu ai de unde, trebuie sa-ti gasesti timp si pentru tine, in fiecare zi!

Fie dimineata, fie când copilul doarme somnul de prânz. In drum spre sau de la serviciu asculta muzica ta preferata. Cauta un moment din zi pentru a fi tu cu tine, singura, fara ganduri la grijile zilnice, la lista de cumparaturi sau la lucrurile pe care le ai de rezolvat. Ai nevoie de o pauza in care sa fii doar tu cu tine.

Daca vrei sa incepi prin a lasa oboseala tipica a mamelor deoparte, trebuie sa te pui pe tine pe primul loc in lista prioritatilor!

Nu ai nevoie de foarte mult: 30 de minute sa citesti o revista, ori sa faci un dus mai lung, sa ai timp sa-ti aranjezi parul, sa te machiezi cu atentie, sa savurezi o cana de cafea, nu doar sa o bei in graba. Aceasta jumatate de ora conteaza foarte mult pentru productivitatea ta si pentru starea de bine.

Daca simti ca ai intrat in cercul inchis al rutinei, alege o activitate in afara casei!

Merci la gimnastica, la yoga, la  dans, la un atelier de pictura, la o plimbare in parc, alege o ora de tenis de camp – activitati care sa ti permita sa mergi cu copilul, in cazul in care nu ai cum sa mergi singura. Oboseala nici nu se mai simte atunci când participi la o activitate relaxanta si amuzanta.

Cere afectiune

Invata-ti familia sa ofere afectiune. Nici nu stii cum pot trece zile la rand fara ca cei din casa sa-si arate unul altuia afectiune – mai ales daca ai copii mai mari. Cere o imbratisare de la copii, de la sotul tau si incurajeaza-i pe cei ai casei sa-si exprime sentimentele deschis.

Apreciaza ceea ce ai! Gandeste-te cât de norocoasa esti pentru familia pe care o ai. Concentreaza-te pe lucrurile pozitive din viata familiei tale si cultiva obiceiuri si traditii de familie care sa incurajeze armonia.

Reevalueaza programul zilnic si necesitatile tale de baza

Dormi minimul de ore pentru a avea un nivel acceptabil de energie? Te alimentezi corect, fara sa ai o dependenta de alimente? Cum sunt viata ta sexuala si afectiva?

10 recomandari utile pentru parinti stresati. Rezolutii pentru parinti In 2015

Revino la lucrurile de baza. Nu stii cum?

Ia un pix si un caiet. Reia toate activitatile zilnice pe care le ai de facut. Aloca un timp pentru fiecare si reevalueaza daca le aloci timpul pe care-l merita. Iata cum poti câstiga timp:

plateste online facturile: la lumina, la furnizorul de telefonie mobila, la furnizorul de servicii de internet si TV, impozite etc. Statul la coada iti manânca foarte mult timp!

– când trebuie sa mergi la cumparaturi pentru mai multe produse (baxuri de apa, produse de curatenie, detergenti, baxuri de hârtie – igienica si prosoape de bucatarie) – alege varianta de a le cumpara online. Daca nu ai masina, caratul acestora te va obosi si te va costa mai mult daca vei lua un taxi pâna acasa.

In plus, economisesti timpul petrecut In magazin si pe drum. Daca nu ai incredere sa cumperi si alimente perisabile tot prin serviciu online (oua, carne, lactate, fructe si legume) – le poti cumpara doar pe acestea de la un magazin mult mai aproape de casa.

– odata pe luna cheama un ajutor la curatenie – pentru spalatul geamurilor, pentru a sterge praful de pe corpurile inalte de mobilier – de pe mobila de bucatarie, de pe sifonier si alte dulapuri. In restul timpului, ocupa-te tu de curatenia de Intretinere.

du camasile la curatatorie! Daca sotul tau foloseste zilnic camasi, du-le la curatatorie. Timpul alocat pentru a calca o camasa este de 15- 20 de minute. Iar daca ai 5-7 camasi, asta inseamna doua ore pe care le-ai putea petrece altfel.

deleaga din treburile mici ale casei pe care le pot face si copiii – sa strânga hainele de pe uscator, sa le impatureasca.

Cand copilul isi mananca unghiile. Cum sa-l dezobisnuiesti de acest obicei urât

Nu te mai duci la munca cu placere?

Pentru ca ai atat de multe lucruri de facut, pentru ca simti ca esti prea obosita, cauti un moment de respiro si ai dori sa petreci mai mult timp cu familia ta, munca nu mai este o placere. Invata sa-ti reamintesti avantajele locului tau de munca, câstigul financiar. Multe studii indica faptul ca femeile muncesc motivate de aceleasi lucruri precum barbatii: nu doar pentru siguranta financiara, cât implinire personala, pentru sentimentul de a fi util, de a face si altceva in viata, pentru sentimentul de putere, pentru independenta, pentru statut social si relationare.

Daca esti o mama care lucreza full-time, 70% din timpul in care esti treaza il petreci la munca. Asta inseamna ca ar trebui sa faci totul pentru a vedea partea buna a lucrurilor. Atunci cand nu mai gasesti satisfactie la locul de munca acumulezi stres, frustrari, tensiune si oboseala. Cheia este sa-ti schimbi locul de munca.

Atentie, mamici! 20 de obiceiuri proaste care te duc la extenuare

Gaseste o prietena de incredere cu care sa vorbesti

Indiferent cât de organizata esti, sunt zile in care te simti depasita de situatie, cand nu vrei decat sa te plangi si sa primesti o incurajare. Ai nevoie sa te eliberezi de aceste sentimente, pentru a merge mai departe.

Sunt multe arii esentiale pe care sa le acoperi astfel incat sa ai un control mai bun al activitatilor zilnice fara a te simti coplesita de ele. Insa, daca toate optiunile pe care le poti alege in sprijinul starii tale de bine sunt inaccesibile sau nu le accesezi tu, atunci nu poti fi linistita, nu poti oferi afectiune, rabdare si flexibilitate.

Tu ce faci pentru a tine oboseala sub control?

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit