Acest articol este un Guest Post.

Ce-ti place sa mananci? A fost intrebata Maria mea, cand avea 3 ani, de o mamica a unui coleg de gradinita, in 2010. “Supa crema de broccoli”, a fost raspunsul ei. Am primit atunci o discreta eticheta de snoaba. Nu cred ca mai este cazul, in zilele noastre…

Precum nu cred ca piureul de cartofi este unica (poate cea mai iubita, alaturi de cartofii prajiti…) garnitura. Exista, iata, piure de broccoli :), ciuperci inabusite/la cuptor, sufleu de dovlecel, de conopida, morcovi si pastai sotate, mazare, spanac, etc. Cantitatea de legume face diferenta si asa il pregatim pe copil pentru viitor, atunci cand nu vom mai fi langa el si va fi nevoit sa apeleze la obisnuintele lui alimentare.

Nu cred ca nu va infiorati atunci cand vedeti pe strada copii si adolescent cu merdenele in mana sau cu covrigi… zi de zi…

Rezistenta celulara este un concept nou, asa cum este si realitatea colacelului de grasime prezent in jurul burticii copiilor nostri, fetite si baieti. Dar mai ales diabetul de tip 2 la copii, o boala a alimentatiei proaste, care pana acum aparea doar la maturitate.

Numai un jurnal alimentar ne poate face constienti de ce mananca micutii nostri, mai ales daca nu putem rezista cateodata la produsele de tip junk-food, precum chipsurile sau pufuletii cu arome, dar si sucurile colorate si pline de zahar: -paine alba dimineata sau cereale pentru copii- pline de zahar-, prajiturica foarte dulce la gustare, paine sau paste, cartofi la pranz (sau si una si alta), alta gustare la ora 17, de multe ori gogoasa sau alte specialitati, plus bombonelele, jeleurile, inghetatele sau ciocolatele din parc sau de la bunici..

Enorm de multi carbohidrati, din zahar si din faina alba. Acestia determina ca nivelul insulinei sa creasca enorm dupa ce sunt mancati, sa dea dependenta si sa determine pancreasul sa produca mereu si mereu, cantitati mari de insulina. La un moment dat, din cauza grasimii acumulate, zaharul din sange nu mai poate patrunde la celule pentru a furniza energie corpului si asa apare diabetul de tip 2.

Nu va pacaliti cu fresh-urile din mai multe fructe, au mult zahar si ingrasa. Puteti stoarce un fruct si completati cu apa plata, doar asa aveti control. In jurnalul alimentar trebuie trecute si fructele, pentru ca desi sunt sanatoase, in cantitati mari, tot zahar inseamna, adica multe calorii, care nu pot fi arse decat in cazul in care copilul alearga mult, face mult, enorm de mult sport.

Ne facem magazin de dulciuri acasa, astfel ca ciugulitul incontinuu si chiar mancatul de-a binelea, fara a lasa timp organismului sa aiba un metabolism corect ne duc in mod sigur la disfunctii, la boala.

N-as vrea sa va sperii, dar diabetul netratat, care nu include o dieta stricta, poate duce la orbire, boli de inima sau rinichi si nu e deloc o gluma.

 


 

Eu sunt Livia Dila. Un om mult mai fericit de cand a inteles ca a ma privi, a ma observa, a ma intelege pe mine ma face mai iubitoare cu ceilalti. Am mai inteles, de ceva vreme, ca armonia este esentiala si ca performanta, fara atentie la sanatate si la echilibru emotional, nu ne duce intr-o directie buna.

Si nu uitati: Sa fiti sanatosi, sa va ganditi des la ce aveti, cu recunostinta. Sa va respectati corpul si mintea: 3 mese pe zi si doua gustari, sa beti apa, sa faceti sport si sa iubiti din toata inima!

Ma gasiti pe liviadila.com, acolo unde scriu despre viata sanatoasa si diabet de tip 2.

Pagina de Facebook: Livia Dila


 

Sursa foto principala: Pixabay

 

Daca vrei sa iti publicam articolul, ne poti scrie pe adresa de e-mail redactia@centruldeparenting.ro. Sau ne poti contacta mai rapid la numerele de telefon: 074104885 (Ana Zidarescu) sau 0742305684 (Ana Batca).

 

carti copii

CARTI DE PARENTING

CARTI copii

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit