Brandy Young, invatatoare care preda unor elevi de clasa a 2-a intr-o localitate a statului american Texas, i-a anuntat de curand pe parintii copiilor ca, in anul scolar care urmeaza, acestia nu vor avea deloc de facut teme pentru acasa.

Iata mesajul invatatoarei, care a devenit viral pe internet si care starneste discutii aprinse legate de oportunitatea sau ineficienta temelor pe acasa:

„Dragi parinti,

Dupa multe cercetari pe care le-am facut vara aceasta, incerc ceva nou. Tema pe acasa va consta doar in finalizarea temei pe care copiii vostri nu au reusit sa o termine in timpul orelor. Nu vor exista teme pe acasa formale in acest an de invatamant.

Studiile nu au reusit sa demonstreze ca temele pe acasa imbunatatesc performanta elevilor. Mai curand, va rog sa va petreceti serile facand lucruri dovedite ca au legatura cu succesul elevilor. Luati cina ca o familie, cititi impreuna, jucati-va afara si culcati copilul devreme.

Va multumesc,
D-na Brandy Young”

10 moduri cum sa-ti ajuti copilul la teme, dar fara sa i le rezolvi tu

Teme pe acasa in exces? Un studiu arata care este durata maxima pentru temele pe acasa

Numeroase persoane simt ca standardele academice mai inalte si examele cu mize mari afecteaza sanatatea mentală a copiilor. „In prezent, copiii sunt mai putin liberi decat au fost vreodata”, declara Peter Gray, psiholog si profesor la Universitatea din Boston, pentru publicatia Quartz. Potrivit specialistului, prea mult timp petrecut la scoala si alte activitati structurate inseamna ca cei mici nu invata abilitatile critice de care au nevoie pentru a se adapta in viata.

Invatatoarea Brandy Young a explicat, pentru CBS, ca si-a bazat decizia pe urmatorul argument: copiii sunt mai mult decat suma notelor lor: „Elevii muncesc din greu toata ziua. Cand ajung acasa, ei au alte lucruri pe care trebuie sa le invete. Eu incerc sa le dezvolt intreaga personalitate; nu este benefic sa mearga acasa si sa lucreze cu pixul pe hartie”.

Temele pentru acasa, un chin? Aceste mici schimbari in programul copilului fac minuni!

Copilul nu isi face temele? 8 secrete prin care sa pui capat definitiv problemei

Razboiul temelor pe acasa dureaza de ani buni. Alfie Kohn este unul dintre cei mai proeminenti critici ai temelor pe acasa. El a scris, in cartea sa „Mitul temei pentru acasa” („The Homework Myth”, 2006), ca efectele negative ale temelor pe acasa sunt bine cunoscute, iar cele pozitive sunt doar imaginate. Temele nici nu ajuta la invatare si nici nu imbunatatesc rezultatele academice, reducand, in schimb, din timpul pretios pe care copilul il poate petrece cu familia si prietenii, afirma Alfie Kohn.

John Hattie, directorul Institutului de Cercetare a Educatiei din Melbourne, a sintetizat peste 800 de meta-studii care au curpins peste 80 de milioane de elevi, cu intentia de a descoperi care sunt acei factori specifici care contribuie la rezultate mai bune la invatatura.

Tom Sherrington, un profesor care este, totodata, un aparator fervent al temelor pe acasa, a analizat studiile lui Hattie si a concluzionat ca beneficiile temelor pentru acasa sunt mici in cazul elevilor din clasele primare, insa aduc rezultate „excelente” pentru elevii din scoala secundara, sau incepand cu varsta de 11 ani, scrie Quartz.

Razboiul temelor pe acasa. Cum sa-i pui capat in 10 pasi

Drept raspuns la gestul invatatoarei din Texas, multi parinti americani isi manifesta sustinerea si chiar un soi de invidie pentru parintii ai caror copii sunt in clasa acesteia.

Deocamdata, la noi, in Romania, toti invatatorii si profesorii le dau copiilor teme pe acasa. Insa, vrem sa stim parerea ta:

In opinia ta, este bine sau nu ca elevii sa aiba de facut teme pe acasa?

Sursa foto: Flickr