Laptele praf este la fel cu cel lichid? Este mai bun laptele degresat decât cel normal? Trebuie să consumăm lapte în fiecare zi? – Iată câteva dintre cele mai frecvente întrebări legate de acest aliment.

Laptele, un aliment care este preferat de unii, detestat de alții, a generat, de-a lungul timpului, numeroase mituri. Se spune, de exemplu, că dacă consumi lapte în exces vei avea probleme de sănătate, iar dacă nu consumi deloc riști să ai oase slăbite.

Laptele este unul dintre alimentele care ne ajută foarte mult și este benefic pentru sănătate, mai ales în perioada copilăriei. Tocmai de aceea, laptele nu ar trebui să lipsească din alimentația celor mici. Însă, în jurul acestui aliment s-au creat numeroase polemici referitoare la proprietățile și beneficiile sale. În comerț există numeroase alternative, de la lapte degresat, la cel cu 1,5% sau 3,5% grăsime și există, chiar, un lapte special care se adresează persoanelor trecute de 40 de ani.

 

Iată care sunt cele mai frecvente 10 mituri despre lapte

1. Laptele este benefic pentru piele. Încă din Antichitate s-a mers pe ideea conform căreia consumul de lapte ajută la regenerarea pielii. Acest mit, însă, este fals, întrucât consumul de lapte nu împiedică formarea ridurilor.

2. Laptele praf nu are aceleași proprietăți ca laptele lichid. Și acest mit este fals. Laptele praf se obține printr-un proces care nu implică transformări chimice, ori  adăugare de substanțe dăunătoare pentru organism. Laptele praf este compus din proteinele, glucidele, lipidele și mineralele din lapte, în formă concentrată.

3. Cei care consumă de lapte au mereu mucozități. Și acest mit este fals, iar studiile de specialitate au arătat că nu există o legătură directă între mucozitățile nazale și consumul de lapte.

[su_box title=”Iată explicația acestui mit:” style=”soft” box_color=”#f08f32″ title_color=”#ffffff”]Un studiu realizat pe 60 de adulți răciți, de o echipă din cadrul Universității din Adelaide (Australia) și care profesează, de asemenea, în cadrul Spitalului Regal din Adelaide. Din cauza infecției, participanții la studiu avea, deja, mucozități nazale. Studiul a urmărit efectele consumului de lapte și altor produse lactate, pe o perioadă de 10 zile. Subiecții la studiu au fost împărțiți în mai multe grupe, pentru fiecare fiind stabilită o cantitate zilnică de lapte, de la 0 la 11 pahare. La începutul studiului, 27,5% dintre participanți au precizat că în timpul răcelii reduc consumul de lapte sau de lactate. Iar la o următoarea întrebare din chestionarul inițial, 80% dintre respondenți au precizat că motivul pentru care reduc consumul de lapte sau lactate în timpul răcelii este legat de faptul că acestea “produc mai mult mucus / flegmă”. La finalul studiului, însă, s-a demonstrat că laptele și lactatele nu pot fi asociate cu producerea mucusului, ori cu alte probleme ale căilor respiratorii.[/su_box]

4. Laptele de soia are aceleași proprietăți nutritive ca laptele de vacă. Un mit pe jumătate fals. Dacă laptele de soia nu a fost îmbunătățit cu nutrienți precum vitamina B12, atunci laptele de soia nu poate fi considerat un echivalent al laptelui de vacă. Însă, în momentul în care este îmbunătățit cu nutrienți, atunci va oferi multe dintre beneficiile laptelui de vacă, plus alte câteva, pe care lactatele nu le conțin.

[mc4wp_form id=”11298″]

5. Laptele nu ajută la hidratare. Acesta este ultimul mit fals analizat de Centrul de Parenting. Laptele are un conținut mare de apă, astfel că este foarte bun pentru hidratarea organismului. Nu degeaba, mulți sportivi obișnuiesc să consume lapte.

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit