(P) Am deprins multe obiceiuri bune de cand sunt mama. In special pe partea de alimentatie si punctualitate. Nu stiu cum se face, dar cu Luca ajung mereu la timp acolo unde trebuie. Iar cand vine vorba despre alimentatie, nici nu se compara grija pe care o acord acum, fata de martie 2012, cand am aflat ca sunt insarcinata.

Insa, oricat de mult m-as stradui, tot am provocari mari atunci cand vine vorba despre mine: timpul meu, alimentatia mea, minutele de liniste doar pentru mine.

In timpul verii, odata cu vacanta de la gradinita, am avut cele mai linistite mic dejunuri. Pentru ca nu am fost sub presiunea ceasului. Am lucrat de acasa, astfel ca nu trebuia sa ajung la o anumita ora la birou si, marea diferenta, nu a trebuit sa respectam programul matinal pentru gradinita.

Acum, insa, la revedere cu toate acestea. Abia am asteptat sa ma reintorc la birou! Insa, pentru o persoana mai putin matinala, asa ca mine, un inceput de zi reusit este sa ajungem in timp util la gradinita, sa iesim pe usa frumos imbracati si cat mai putin sifonati, sa nu alergam dupa metrou sau autobuz, sa avem un inceput linistit emotional, iar copilul sa aiba startul frumos de care are nevoie pentru o despartire usoara pe holul gradinitei.

Cum sa fac sa nu ma trezesc in agitatie si sa imi ofer si mie un timp de acomodare cu noua zi si zecile de task-uri urgente si importante care striga la mine din agenda telefonului sau din e-mail-urile de pe laptop?

Am realizat ca multa vreme am fost prizoniera acestor task-uri si, in loc sa fiu eu deasupra lor, mi-am lasat programul controlat de ele. Primul care a fost sacrificat a fost acel timp de calitate pentru mine, nimic complicat: un mic dejun linistit, un articol lejer de citit.

Pentru unele mamici, acest timp este dimineata, inainte ca toti cei ai casei sa se trezeasca. Dar eu nu sunt matinala si imi place sa dorm! Asta sunt!

Si, de cand ma stiu, nu am putut sa mananc dimineata. Nu stiu daca asa sunt eu, ori este o deprindere de 16-18 ani la care nu pot renunta, insa, micul dejun nu face parte din rutina mea de la prima ora. A fost o perioada in care am incercat sa ma imbunatatesc, sa aplic cele mai bune metode pentru a fi mai performanta, pentru a gestiona mai bine timpul, pentru a deprinde un stil de viata sanatos. Am reusit cu multe, mai putin cu masa de dimineata.

Apoi am realizat ca trebuie sa aplic metodele pe tipul meu de personalitate. Eu nu sunt ca tine, tu nu esti ca mine. Ce merge la tine, poate nu merge la mine exact la aceeasi ora. Insa, daca merge putin mai tarziu?

Asa ca am acceptat situatia si am cautat sa vad cand imi pot strecura un timp de calitate pentru mine, care sa mi se potriveasca. Si, asa, in acel moment de constientizare relaxata, am aflat.

Poate nu imi incep dimineata ca tine, cu un mic dejun sanatos si o cana de cafea sau ceai inainte sa intreaga casa sa se trezeasca. Dar ma bucur ca mi-am gasit si eu propriul meu moment. Si mi se potriveste la perfectie.

Pentru ca nu obisnuiesc sa mananc dimineata, nici organismul nu face urat. Astfel ca, fara mustrari de constiinta sau frustrari ca nu am si eu eticheta majoritatii, plec cu Luca spre gradinita, veseli, pregatiti, linistiti.

Dupa ce ne despartim, mai am un drum de 20-25 de minute pana la birou. Este aproape ora 9.00.

almette mic dejunAjung la birou si atunci incepe momentul meu de relaxare. Deschid larg geamurile sa se aeriseasca, deschid laptopul si, cat se trezeste si el, ma duc in micuta chicineta in care abia daca incap doua persoane si imi pregatesc micul dejun: imi pun o felie de paine integrala. Mai nou am Paine Wassa, acei crakers lungi din secara. Imi plac cel mai mult dintre optiunile de pe piata.

Pe ei pun un strat generos, dar nu prea gros, de Almette cu verdeata sau smantana, depinde ce gasesc la supermarketul din colt. Iar alaturi un pumn de masline negre si o cana de lapte cu cafea.

Chiar daca nu servesc micul dejun acasa, nu trebuie sa fac compromis la produsele pe care le consum. Almette este o optiune sanatoasa, pufoasa, din ingrediente naturale care iti permite un mic dejun sau o gustare sanatoasa, chiar daca nu esti acasa. Cu totii petrecem multe ore la serviciu, departe de bucataria de acasa plina cu de toata. Fara prea mare efort, fiecare dintre noi isi poate continua planurile legate de dieta si de alimentatie sanatoasa.

De doua ori pe saptaman reusesc sa imi pregatesc de acasa si o salata de pranz, pe care o iau cu mine intr-o caserola. Dar pentru micul dejun si pentru gustarea de dupa-amiaza am ramas blocata in aceasta combinatie de paine integrala si Almette. Si, din fericire pentru mine, nu m-am plictisit :)

Asa ca imi iau cele doua felii de paine cu Almette, cele cateva masline si cana de cafea cu lapte si ma intorc la birou. Aerul este deja schimbat si miroase a dimineti racoroase de toamna. Laptopul s-a deschis si el. Imi aleg un articol de parenting sau pe dezvoltare personala si imi permit 15 minute pentru mine. Uneori sunt doar 10 minute. Insa, cel mai mult conteaza calitatea momentului.

Acolo, in liniste, fara presiunea timpulului, de a ajunge undeva la o anumita ora, ori de a nu uita nu stiu de lucru pentru gradinita, ma las sa ma aclimatizez cu noua zi. Este exact momentul potrivit, cand incepe sa mi se faca foame, nu se ude niciun alt zgomot, citesc ceva ce imi face placere si ma incarc cu energia de care am nevoie.

Ceea ce voiam sa-ti spun este sa iti permiti sa te regasesti si sa te accepti asa cum esti! Gaseste-ti un moment in prima parte a zilei, fie ca este la ora 6.30 sau la ora 9.30, si creeaza un context care sa iti faca tie placere. Nu te lasa captiva ideii ca daca nu reusesti sa ai acasa un mic dejun sanatos nu il vei mai avea deloc. Vei gasi cu usurinta produse sanatoase, nutritive, cu etichete curate, si usor de consumat chiar si la birou.