Dupa ce a anuntat introducerea in programa scolara a manualului de educatie fizica, ministrul Educatiei a vorbit, vineri, si despre un nou manual inexistent pana acum, cel de dirigentie.

Oficialul de la Educatie a afirmat ca noul manual de educatie fizica ce urmeaza sa fie introdus in clasa a V-a, a fost realizat la sugestia Academiei Romane si a facultatilor de profil din tara. Conform lui Liviu Pop, la fel ca si pana acum, elevii vor vace miscare la orele de sport si nu vor da lucrari de control.

„Acest manual este un instrument care ii ajuta in procesul educativ pe profesori, pe parinti si pe elevi. Toti trei actorii au de castigat. Nu vad care este in fond problema ca exista un manual. Nu da nimeni lucrare de control la Educatie fizica din manual. Nu se dau teme pentru acasa sau teme de vacanta din manual”, a declarat oficialul guvernamental.

Ulterior, acesta a afirmat ca nicio materie nu va ramane fara manual, nici macar clasica Dirigentie, care a fost inlocuita de materia Consiliere si orientare.

Ministrul Educatiei: Elevul de serviciu pe scoala trebuie sa dispara

Elevii clasei a V-a inca nu au asigurate toate manualele

„Consilierea si orientarea, va dau o veste buna, trebuie sa aiba manuale. Pentru ca la Consiliere si orientare, acea Dirigentie pe care o stiti dumneavoastra, noi trebuie sa venim cu educatia juridica, de aceea am semnat acord cu ministerul, pentru educatie juridica, educatie pentru sanatate, educatie pentru familie, educatie financiara, educatie de mediu, trebuie sa le faca in orele de Consiliere si orientare”, a afirmat Liviu Pop, vineri, in cadrul unei conferinte de presa desfasurata la Sibiu, citat de Agerpres.

Ministrul a tinut sa sublinieze ca „acea Dirigentie pe care o stiti dumneavoastra si care acum este Consiliere si orientare este absolut necesara”.

Potrivit oficialului, spre exemplu, orientarea profesionala este esentiala pentru ca sa se evite abandonul scolar.

 

Abandonul scolar, una dintre cele mai mari probleme ale invatamantului romanesc

Abandonul scolar este una dintre cele mai acute probleme cu care se confrunta invatamantul din Romania, avertiza, anul trecut, Institutul National de Statistica (INS), intr-un pliant.

„Una dintre cele mai acute probleme cu care se confrunta invatamantul din tara noastra este abandonul scolar, fenomen care genereaza efecte negative la nivel de individ si asupra intregii societati. Motivatia abandonului scolar, potrivit cercetarilor statistice in domeniu, o reprezinta, cel mai frecvent, situatia economica precara, mediul familial dezorganizat, exodul parintilor in strainatate si lipsa locurilor de munca atractive pentru tineri”, se arata in documentul citat de Agerpres.

Potrivit publicatiei statistice „Proiectarea populatiei scolare din Romania la orizontul anului 2060”, in anul de invatamant 2013-2014, rata abandonului scolar in invatamantul primar si gimnazial a fost de 1,5%, dintre care 1,3% in invatamantul primar si 1,9% in cel gimnazial.

„Nu vreau sa merg la scoala!” Cum afli adevarata cauza si cum motivezi copilul

Interviu cu Oana Moraru: „Scoala e cel mai teribil tavalug de amortire a vocatiilor”

Cea mai mare valoare a ratei abandonului s-a inregistrat in invatamantul postliceal si de maistri: 7,9%. In invatamantul liceal si profesional, in anul scolar 2013-2014, rata abandonului a fost de 2,9%.

Datele analizate de autoritatile europene arata si mai sumbru. Astfel, rata romanilor de 18-24 de ani care parasesc scoala si educatia inainte de termen a crescut de la 15,3% in 2008 pana la 19,1% in anul 2015. In 2015, media europeana era de 11%, conform informatiilor publicate de Cursdeguvernare.ro.

 

Sursa foto: Pixabay


Primeste pe e-mail, o data pe saptamana, un articol exclusiv de parenting

Un mesaj de confirmare s-a trimis in Inbox. Daca esti pe Gmail, verifica si SPAM-ul