Medicul neurolog Mihaela Pungan, din Targu Jiu, a tras un semnal de alarma cu privire la sistemul de educatie din Romania si la modul in care sanatatea copiilor este concre afectata. Medicul ofera ca exemplu analizele medicale ale fiicei sale si spune ca aceasta, dar şi ceilalţi copii, au sanatatea pusa in pericol de sistemul de invatamant din Romania.

Medicul neurolog sustine ca temele date de profesori, dar si solicitarile si presiunea cadrelor didictice sunt sufocante, iar pentru a exemplifica vorbeste cu sinceritate despre fiica sa, cu care nici macar in weekend nu are timp sa petreaca impreuna, din cauza faptului ca sunt prea multe teme de facut.

Chiar si fosta educatoare a fetitei medicului a sarit in sprijinul celor declarate de medicul neurolog si recunoaste faptul ca si profesorii sunt de vina pentru aceasta situatie: “Mihaela Pungan, cata dreptate ai in ceea ce spui. Macar A. are noroc de parinti ca voi, dar gandeste-te ca sunt zeci de copii pe care parintii ii tarasc la fel fe fel de cluburi si activitati extrascolare, pe care saracii copii nu le doresc. Sau parinti care fac eforturi supraomenesti pt a-si inscrie copiii la scoala X, sau doamna Y….. pentru ca le da mult de scris si de invatat, caci “oricum altceva nu au ce face, in afara sa invete”. Luati atitudine voi, parintii”, prof. Simona Mîndruleanu, educatoare.

De asemenea, și alti specialisti, au sustinul pozitia neurologului cu privire la impactul negativ pe care scoala il are asupra copilului:

“Eu sunt la fel de revoltata! Vad zilnic efectele excesului de zel educational. Nu inteleeg de ce parintii nu iau atitudine impotriva acestui abuz” dr. Laura Bîrdeanu , psihiatrie pediatrica

“Draga mea colega, am trecut si eu prin acelasi “film” cu baiatul meu; consider ca o parte din vina o avem si noi parintii care nu punem piciorul in prag; ar trebui sa sanctionam profesorii, sa le impunem un volum mai mic al temelor si cerintelor inutile…” Dr Andreea Velican, medic primar psihiatru

Neurologul precizeaza ca “situația copilului meu este de fapt o problemă generala, care a facut ca parinți, dascali si medici sa-si exprime nemultumirea!”. De asemenea, medicul mai sustine ca “solutia nu este sa ne mutam copiii la alte scoli sau la alti dascali, ci dascalii sa inteleaga problemele pe care le creeaza copiilor si familiilor acestora ! Nu ar trebui sa avem nevoie de o scoala paralela, care sa rezolve problemele scolii publice, ca nu avem atatea resurse – in primul rand timp !!!!”, a mai scris dr. Pungan, ulterior mesajului initial care a starnit atata valva.

 

Iata mesajul publicat de medicul neurolog Mihaela Pungan pe pagina sa de Facebook, la care foarte multi parinti au reactionat, sustinand pozitia neurologului:

 

“Sunt indingnata si pe de altă parte tristă! 
Fetița mea, în clasa a V-a, se trezeste dimineata si plânge făcând teme de la 8 la 11, iar seara de la 7 la 10, după care adoarme plângând. In restul timpului este la școala . Imi povestește că sunt discipline la care profesorii îi iau ca etalon de cunoaștere pe copiii care fac meditatii la acele materii, intreaba la modul general daca se cunosc acele noțiuni si daca se răspunde ( evident de cei de care stiu ca da) trec mai departe. Si ea face meditatii la 2 materii , de la 6-7 seara si primeste teme in plus si a colo…. la cate meditatii sa meargă?!!!!


La sfârșitul săptămânii nu putem merge nicăieri împreuna pentru ca au teme….


Am intrebat-o: “Andreea cum te simti? “Imi raspunde mereu : “stresata”. Am făcut câteva analize si ce credeti ATPO este peste limită (anticorpii antitiroida, primul organ care ne ajută in modulare a stresului ). Așadar ceea ce simte produce modificări organice.

Ieri am consultat o fetiță de clasa a III-a cu tic distonic al capului (misca saracuta in toate partile cu capul) din cauza că doamna țipă la ei și nu stie să-și facă temele singurică. Părinții muncesc in schimburi. 

Dragă scoala de ce faci asta ! Copiii noștri nu numai ca nu mai au copilărie, dar se imbolnăvesc!

Îi invit pe colegii psihiatri , psihologi si nu numai sa comenteze!

A identifica si rezolva probleme nu inseamna a căuta vinovați! 
Dacă acceptăm aceasta paradigma este adevarat ca de vina suntem cu toții. Există un curent /” o moda” in invatamant ( dincolo de norme), iar noi părinții o acceptăm, pana cand ne ajunge “cuțitul la os”. Sigur , sunt de acord si cu opinia ca problema trebuie discutată la clasa, la scoala , inspectorat si minister . Dar pe de altă parte trebuie dezbătută si public pentru a-i afla anvergura și opinia tuturor celor implicati.

Mentionez ca nu doresc să ” ma racoresc” in public , ci doar sa semnalez probleme generale in sistemul românesc de invatamant, pe care daca le dezbatem împreună părinți , profesori , medici , poate găsim soluții!

Cu toate că există norme de igienă muncii si a invatatului acestea nu sunt aplicate. 
Conceptul de minte sănătoasă in corp sănătos este desuet.

Andreea sta in medie 10-12 ore pe scaun zilnic și la greutatea ei de 27 kg are un ghiozdan de minim 5 kg, motiv pentru care trebuie dusa/ luată zilnic de la scoala. In clasele 3-4 mergea singură. Pentru asta îi mulțumesc doamnei învățătoare, care a avut măsură in toate .

Plecând de la cazul meu particular , sper ca realizați că nu astept sa-mi rezolve Facebook problema si o voi rezolva individual.

Ce se va întâmpla cu ceilalți copii?

Intr-o societate sănătoasă oamenii se unesc in asociații cu valori comune pentru care lupta , dezbat civilizat . 
Acest spațiu public nu este un loc unde sa arătăm doar ce frumosi suntem, pe unde ne plimbam si ce posedăm. 
Este un loc și o ocazie să discutam si lucruri serioase care ne privesc pe multi dintre noi .

 

DESPRE TEMELE PENTRU COPII SI CUM SA MENTII UN ECHILIBRU MAI POTI CITI AICI:

„Mai intai fa-ti temele, apoi te joci”. De ce acest indemn este distructiv

„Mai intai fa-ti temele, apoi te joci”. De ce acest indemn este distructiv

„Mai intai iti faci temele si apoi poti sa te joci”. Cu acest principiu am crescut eu si marea majoritate a persoanelor din generatia mea, cei care suntem astazi parinti, la randul nostru. Si, pentru ca asa au fost invatati de mici, majoritatea parintilor le transmit mai departe copiilor lor aceasta abordare: mai intai sa-si faca temele pentru acasa si abia apoi sa se joace, sa se relaxeze. Totusi, acest

 

Frica nu inseamna slabiciune. Cum reusesc parintii care vor copii curajosi sa le accentueze temerile

Frica nu inseamna slabiciune. Cum reusesc parintii care vor copii curajosi sa le accentueze temerile

Copiii, la fel ca si adultii, au temperamente si personalitati diferite. Unii sunt mai deschisi, mai comunicativi, in timp ce altii pot fi mai timizi si mai retinuti in exprimare. De asemenea, copiii pot fi influentati intr-o masura mai mare sau mai mica de ce li se spune si pot crea, mai mult sau mai putin, in imaginatia lor, diferite lucruri de care le este frica. Pericolele pot fi, asadar,

Copilul nu-si face singur temele. Ai curaj sa aplici aceasta solutie paradoxala?

Copilul nu-si face singur temele. Ai curaj sa aplici aceasta solutie paradoxala?

A trecut o luna de la inceperea anului scolar. Copiilor care le era dor de colegi s-au reobisnuit deja cu ei si au reintrat in rutina anului de invatamant. Asta inseamna ca, dupa o pauza de 3 luni, in multe familii au revenit in forta problema temelor pentru acasa si conflictele legate de scoala. Daca ai copil care merge la scoala, poate ca si tie ti se intampla ca cel

E nevoie sau nu ca elevii sa faca teme in vacanta de vara? Articol-dezbatere scris de cititori

E nevoie sau nu ca elevii sa faca teme in vacanta de vara? Articol-dezbatere scris de cititori

Teoretic, in acest moment, temele pentru vacanta sunt interzise in Romania. Ordinul ministrului Educatiei 5893, aparut la sfarsitul anului 2016, stabileste faptul ca „in perioada vacantei, de regula, nu se vor da teme pentru acasa elevilor din invatamantul primar si gimnazial”. Totusi, expresia „de regula” din ordinul ministerial poate lasa loc de interpretari.   Ce spun profesorii despre temele pentru vacanta de vara   Profesorii au fost intrebati, in cadrul

 

Revolutie in sistemul de invatamant din Romania: Ce se intampla cu temele pentru acasa

Revolutie in sistemul de invatamant din Romania: Ce se intampla cu temele pentru acasa

Elevii romani au un motiv de bucurie. Un elev din scoala primara nu va petrece mai mult de o ora lucrand la temele pentru acasa, iar un elev din gimnaziu mai mult de doua ore, dupa cum a declarat, ieri, la sesiunea online „De vorba cu Ministrul tau”, ministrul Educatiei, Mircea Dumitru, transmite Agerpres. Acesta s-a angajat ca va semna, la inceputul saptamanii viitoare, un ordin care va reglementa timpul

Tara in care parintii nu stau cu stresul temelor si al scolii, iar elevii nu chiulesc

Tara in care parintii nu stau cu stresul temelor si al scolii, iar elevii nu chiulesc

Parintii – copiii – scoala. Triunghiul care ne albeste parul si creeaza cele mai mari conflicte si tensiuni in familii. Ne uitam la sistemul de invatamant si nu ne place. Dam vina pe o programa incarcata, pe lipsa de interes a multor profesori. Ne uitam la copil si iar nu ne place. Nu este motivat, este dezorganizat, nu isi face temele, are note mici si chiuleste. Ne uitam la noi si

3 motive pentru care copilul nu-si face temele. Sfaturi de la psihopedagog cum il poti ajuta sa-i placa scoala

3 motive pentru care copilul nu-si face temele. Sfaturi de la psihopedagog cum il poti ajuta sa-i placa scoala

Un minisondaj realizat in randul abonatilor la newsletter-ul Centrul de Parenting releva faptul ca scoala si temele pe acasa reprezinta unul dintre cele mai importante 5 motive care ii fac pe parinti sa-si piarda rabdarea si sa se infurie in relatia cu copilul. Majoritatea parintilor isi doresc ca ai lor copii sa mearga cu drag la scoala, sa le placa sa invete si sa citeasca si sa-si pregateasca singuri temele,

O invatatoare a anuntat ca nu le va mai da elevilor teme pentru acasa. Esti de acord?

O invatatoare a anuntat ca nu le va mai da elevilor teme pentru acasa. Esti de acord?

Brandy Young, invatatoare care preda unor elevi de clasa a 2-a intr-o localitate a statului american Texas, i-a anuntat de curand pe parintii copiilor ca, in anul scolar care urmeaza, acestia nu vor avea deloc de facut teme pentru acasa. Iata mesajul invatatoarei, care a devenit viral pe internet si care starneste discutii aprinse legate de oportunitatea sau ineficienta temelor pe acasa: „Dragi parinti, Dupa multe cercetari pe care le-am

 

carti copii

CARTI DE PARENTING

CARTI copii

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit