Suntem pe ultima suta de metri cu pregatirile pentru Craciun. Maine fiecare familie se va bucura de Sarbatoarea frumoasa a Nasterii Domnului.

In acelasi timp, stim ca, in fiecare an, multe persoane ajung la Urgenta din cauza exceselor alimentare sau pentru ca nu respecta anumite reguli de alimentatie. Desigur, asta nu trebuie sa ni se intample si noua. De aceea, am pregatit in acest articol cateva sugestii de care sa tinem cont in perioada care urmeaza, pentru a ne asigura niste Sarbatori linistite si frumoase, fara indigestii sau alte probleme alimentare.

 

Alimentatia in ziua de Craciun

 

Chiar daca este o zi de sarbatoare, modul in care ne alimentam e important sa fie cat mai apropiat de cel cu care suntem obisnuiti. Asta inseamna ca ar trebui sa respectam principiul celor 3 mese principale plus 2 gustari, spune Laura Frunza, co-fondator al clinicii de nutritie Dietalia.

Concret, dupa ce ne incepem dimineata, atat noi, parintii, cat si copiii, cu un mic dejun sanatos (suc de fructe, o salata de fructe, iaurt simplu sau cu fructe sau cereale etc.), la pranz putem manca o ciorba de legume sau o supa crema de legume, iar la felul doi sarmale sau carnati. Daca alegem sarmalele la pranz, vom lasa carnatii pentru cina.

Copilul face mofturi la mancare? Sfaturile unei mamici specialiste in nutritia copiilor te vor ajuta

Cum ne hranim copiii? 10 sfaturi de la nutritionistul Mihaela Bilic, autoarea cartii „ABC de Nutritie”

Important este, spune Laura Frunza, sa nu consumam multe feluri de mancare la o masa si sa facem pauze intre mese.

Cea mai frecventa greseala pe care o fac multi romani de sarbatori este supraalimentarea, excesul. „La noi masa de Craciun, dar si cea de Revelion sunt supraaglomerate” cu multe mancaruri: friptura, carnati, sarmale, piftie, fructe, legume – toate la un loc, ceea ce pune o presiune mare pe sistemul nostru digestiv, avertizeaza co-fondatoarea clinicii de nutritie Dietalia.

 

Sa-i ferim pe copii de constipatie si varsaturi

 

Cele mai des intalnite probleme alimentare care se manifesta in perioada sarbatorilor in cazul copiilor sunt constipatia si varsaturile.

Pentru a evita constipatiile, este nevoie ca cei mici sa se hidrateze suficient band apa sau sucuri naturale si consumand ciorbe, spune Laura Frunza.

Iar pentru a evita cazurile in care copilul vomita, specialistul afirma ca e important sa ne asiguram ca cei mici nu mananca exagerat de mult si ca nu amesteca prea multe feluri de mancare.

De asemenea, co-fondatoarea Dietalia ii sfatuieste pe parinti sa evite sa le ofere copiilor carne de porc, care este greu digerabila, foile de varza din sarmale, care contin sare in exces si pot fi consumate abia dupa varsta de 7 ani, precum si preparatele din tocatura, pe care avem tendinta de a nu le mesteca suficient, afectand digestia.

Chiar daca este perioada sarbatorilor, sucurile acidulate trebuie evitate in continuare, acestea fiind inlocuite cu sucurile naturale.

In plus, pentru a ne asigura ca digestia copilului se va desfasura normal, este important ca cel mic sa faca pauze de cateva ore intre mese.

Cum tratam constipatia, diareea si varsaturile. Sfaturile unei mamici specialiste in nutritia copiilor

Alimentatia copilului de la diversificare pana la 2 ani. Recomandari de la nutritionistul Eugenia Dobrescu

Asadar, este important ca, in ziua de Craciun si de Revelion, sa pastram un ritm de alimentatie cat mai apropiat de cel obisnuit, chiar daca avem pe masa mai multe feluri de mancare traditionale. Este de dorit ca ciorba sa nu lipseasca de pe masa de Sarbatoare, iar mancarurile greu digerabile sa fie consumate la mese diferite.

Moderatia este, asadar, cuvantul de ordine daca ne dorim sa trecem de Sarbatori fara probleme de sanatate.

 

Te invit sa afli mai multe sfaturi de la Laura Frunza, co-fondatoare clinicii de nutritie Dietalia, din acest video:

 


Sursa foto: Pixabay

 

 

carti copii

CARTI DE PARENTING

CARTI copii

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by Seva