Îngrijorarea pentru copil. Strategia din 5 etape a Laurei Markham ca să elimini îngrijorarea și să începi să te bucuri

„Conștientizați că acum, în acest moment, creați. Voi creați următorul moment pornind de la ceea ce simțiți și gândiți. Aceasta este real. Putem renunța la convingerea inconștientă că îngrijorarea cu privire la trecut sau viitor ne va proteja cumva și, în schimb, ne putem reprograma celulele cu noi modalități de a răspunde”Doc Childre

elefant.ro

 

Și tu îți faci griji pentru copilul tău? Bine ai venit în club. Se pare că această atitudine face parte din fișa de post a părinților. Totuși, atunci când îi spunem copilului „Fii atent!”, nu îi transmitem mesajul că ne pasă, chiar dacă asta simțim. Îi transmitem mesajul că lumea este un loc nesigur și că nu avem încredere în el că va reuși să navigheze în această lume, scrie expertul internațional în parenting Laura Markham, într-un articol publicat pe site-ul său ahaparenting.com.

 

Dacă te întrebi ce ai putea spune în schimb, iată câteva idei pe care le dă specialistul:

 

  • „Distrează-te!”
  • „Uau, te văd urcând atât de sus!”
  • „Verifică asta cu corpul tău… Este această înălțime confortabilă? … Vei reuși să te dai jos singur?”

 

answear.ro

În cazul în care se întâmplă ceva, un genunchi zgâriat nu este sfârșitul lumii și ar putea fi doar o experiență de învățare de care copilul are nevoie, pentru a învăța să evalueze cu exactitate riscul și să se mențină în siguranță. Avertizările părinților de tipul „Atenție!”, „Ai grijă!” nu fac decât să submineze acest proces, avertizează Laura Markham.

Studiile arată că îngrijorarea ne face să ne crească frica de rezultate proaste. Deciziile pe care le luăm din acel spațiu înspăimântător nu sunt aceleași pe care le-am lua dintr-un spațiu de iubire și încredere. Ghici care dintre decizii duc la rezultate mai bune?

Înțelepții lumii susțin că gândurile noastre ne creează viața. Indiferent pe ce ne concentrăm, acel lucru înflorește. Așadar, atunci când ne concentrăm asupra unui anumit lucru, este ca și cum l-am examina cu un microscop: facem ca toate lucrurile pe care ne concentrăm să crească, să devină mai mari, în percepția noastră și, prin urmare, în realitate.

Chiar crezi că îngrijorarea ar putea ține copilul în siguranță? Dacă ar fi adevărat, ar fi un preț mic pe care să-l plătești. Dar, nu e așa, afirmă expertul în parenting. Potrivit acesteia, numeroase studii au ajuns la concluzia că persoanele care se îngrijorează mai mult nici nu rezolvă problemele mai bine și nici nu înțeleg lucrurile mai bine. Pur și simplu se simt mai nefericite! Deci, credem că îngrijorarea în legătură cu copilul nostru reprezintă o asigurare, însă, în realitate, nu facem decât să-l legăm de mâini și de picioare.

Iată care este explicația pe care o dă Laura Markham. Deși îngrijorarea este modul în care mintea noastră încearcă să ne protejeze, de fapt nu facem decât să ne programăm negativ subconștientul. Subconștientul gândește în imagini și crede tot ce spunem.

Mulți oameni de știință au căzut de acord că toate gândurile anxioase care se învârt prin minte îi dau de fapt subconștientului nostru mesajul să creeze acele scenarii. Cel puțin, aceste gânduri de îngrijorare stimulează sentimentele de anxietate și stres care ne fac să fim mai stresate în comportamentul cu copiii noștri.

Dacă vrei să elimini obiceiul de a te îngrijora și îți dorești să-ți reprogramezi subconștientul pentru fericire, Laura Markham îți propune o metodă care funcționează.

 

Strategia din 5 etape pentru a scăpa de îngrijorare și a începe să trăiești o viață în bucurie:

 

1. Începe să observi de fiecare dată când mintea ta începe să se îngrijoreze

Atunci când observi că începi să te îngrijorezi de ceva, oprește-te. Respiră adânc. Scutură-ți mâinile pentru a scăpa de această teamă. Simplul fapt că îți observi starea fizică și te relaxezi conștient îi transmite minții mesajul că nu este nicio urgență.

 

2. Amintește-ți că nu trebuie să crezi tot ce îți spune mintea

O mare parte dintre lucrurile pe care mintea ta le crede nici măcar nu sunt adevărate. Sunt doar frici vechi și povești care să-ți indice niște avertismente. De fapt, dacă gândul tău este despre viitor, el nu este adevărat. Chiar dacă este vorba despre trecut, probabil că nu reprezintă întregul adevăr.

 

3. Reasigură-te

Pune-ți mâna pe inimă pentru a-ți accesa înțelepciunea interioară și, din acel spațiu de înțelepciune, alege un gând diferit care simți că îți aduce mai multă speranță. E cel puțin la fel de probabil să fie adevărat.

  • „Orice copil renunță la scutec mai devreme sau mai târziu.”
  • „Nu trebuie să fiu perfectă. Copiii mei vor fi bine, chiar dacă mai fac greșeli.”
  • „Copilul meu nu trebuie să fie perfect. El este cine este. Treaba mea este să-l ajut să devină cea mai bună variantă a sa.”
  • „Fac tot ce pot mai bine. Chiar dacă fac doi pași înainte și un pas înapoi, reușesc să ajung unde îmi doresc să ajung.”
  • „Se comportă ca un copil pentru că este un copil.”

4. Reprogramează-ți subconștientul

Pe măsură ce îți spui noua afirmație, arată-i subconștientului o imagine a rezultatului dorit, fie că este cu copilul tău zâmbind și în siguranță, fie că e cum își face temele. Nu te îngrijora cu privire la modul în care îți vei atinge obiectivul – acest lucru ți-ar implica din nou mintea, ceea ce va readuce frica. În schimb, apelează la sentimentul de recunoștință și fericire în această imagine. Cu cât mai mult poți menține această imagine cu acest sentiment, cu atât mai repede subconștientul tău va începe să te ajute să faci acțiuni concrete pentru a o crea în realitate.

 

5. Acționează

Întreabă-te: „Care este acel un singur lucru pe care îl pot face acum (sau astăzi) pentru a face acest rezultat pozitiv mai probabil?” Apoi, fă acest lucru. Exact în acest punct această tehnică diferă de simpla gândire pozitivă.

 

Ne simțim bine când știm în ce mod să acționăm, deci acționăm din sinele nostru superior în loc de „sinele nostru mic”. Trebuie să acționăm pentru a ne schimba viața, subliniază Laura Markham.

De fiecare dată când simți că începi să te îngrijorezi, repetă acești pași. Oamenii de știință au descoperit că mintea omului tinde să urmeze în mod repetat anumite tipare. De fiecare dată când întrerupi o îngrijorare care a apărut și îi trimiți subconștientului imaginea unui rezultat mai fericit, creezi o nouă cale pentru mintea ta, o cale de fericire, în locul celei de anxietate.

 

Sursa foto: Pixabay

 

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit

Taguri

Ana Vioreanu

Sunt Ana Vioreanu, cofondator Centrul de Parenting si si mama unui baietel nascut in 2013. Misiunea mea este sa sprijin parintii sa aiba o comunicare mai buna si relatii mai frumoase cu copiii lor. In ceea ce fac, ma ajuta formarile mele in Coaching, Master Coaching, Formator, NLP Practitioner, NLP Master, precum si experienta de peste 600 de ore de lucru cu oamenii in sedinte individuale si de grup.

Articole similare

Utilizăm fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care CentruldeParenting.ro prelucreaza datele cu caracte personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de prelucrare a datelor. Datele Dumneavoastra pot fi oricand sterse urmand instructiunile din document. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close