Sarcina este o perioada a schimbarilor pentru care orice viitoare mamica trebuie sa se pregateasca temeinic: modificarile hormonale, fluctuatiile in greutate si bineinteles, clasicele pofte culinare.

Specialistii au demonstrat ca aproximativ 85% dintre femeile gravide resimt pofte pentru cel putin un aliment. Aceste afinitati culinare se pot modifica in functie de etapa de dezvoltare a sarcinii. Astfel, in primele trimestre de sarcina, preferintele vor inclina catre gusturile mai acrisoare, iar pe masura ce sarcina evolueaza, viitoarele mamici vor prefera alimentele sarate si in ultimul trimestru vor evita gusturile amare.

Cu toate acestea, medicii ginecologi de la Gynera Fertility Center avertizeaza in legatura cu pericolele pe care le pot aduce micile rasfaturi gastronomice din timpul sarcinii si propun inlaturarea anumitor alimente din dieta in timpul sarcinii.

Depresia dupa nastere. De ce sa nu locuiesti cu mama sau soacra dupa ce ai nascut

Descopera programarile mentale care iti saboteaza relatia de cuplu

Iata lista alimentelor de care este indicat sa te feresti atunci cand esti insarcinata:

  • Branzeturile moi si laptele nepasteurizat. Laptele insuficient pasteurizat, carnea gatita necorespunzator sau branza pot determina aparitia Listeriozei, o afectiune ce se manifesta in cazuri frecvente la nou-nascuti, femeile insarcinate si persoanele cu sistem imunitar scazut. Branzeturile care trebuie evitate sunt in special cele cu mucegai, Camembert si Brie.
  • Ficatul este o sursa importanta de fier pentru organism, insa acesta contine si o cantitate bogata de vitamina A si trebuie consumat cu moderatie. In doze mari, vitamina A poate duce la aparitia unor malformatii congenitale ale fatului, dar si la afectiuni hepatice ale viitoarei mamici.
  • Pestele este bogat in proteine, iar acizii Omega 3 pe care ii contine pot aduce multiple beneficii dezvoltarii bebelusului, insa mare atentie la nivelul de mercur! Cu cat pestele este mai mare, cu atat acesta contine o cantitate mai mare de mercur. Pe lista pestilor ce cresc riscul supradozarii cu mercur se afla rechinul, pestele spada, tonul si macroul regal. In plus, acestia au un risc mai mare de a produce toxiinfectii alimentare.
  • Ceaiul verde este considerat un aliat al sanatatii, daca este consumat cu moderatie. Consumul excesiv al acestui tip de ceai poate duce la absorbtia deficitara a acidului folic in timpul sarcinii si deci, la instalarea afectiunilor corelate cu lipsa acestei substante nutritive, printre care si anemia.
  • Mancarea de tip fast-food nu este sanatoasa pentru nimeni, cu atat mai mult pentru femeile insarcinate. Aceste preparate au un continut ridicat de grasimi, sodiu, sare si alti aditivi nocivi. E adevarat ca in timpul sarcinii, orice viitoare mamica are nevoie de un surplus caloric de aproximativ 300 de calorii, insa exista alternative mult mai sanatoase, bogate in fibre si vitamine, precum fructele și legumele. Astfel, specialistii recomanda ca produsele de tip fast-food sa fie inlocuite cu fructe si legume ce asigura atat aportul energetic, cat si nutrientii necesari: morcovi, nuci, avocado, spanac, mango si ardeiul rosu.
  • Cofeina poate ajunge prin placenta din organismul mamei la fat si poate afecta bataile inimii si respiratia acestuia. In general, specialistii recomanda evitarea cofeinei in primul trimestru de sarcina, iar in al doilea si al treilea consumul a cel mult 300 de miligrame de cofeina. 300 de miligrame cofeina reprezinta echivalentul a 4 cesti de cafea, 6 cani de ceai verde.

Cum sa ai o familie fericita. 9 sarcini psihologice care asigura succesul in casnicie

Scrisoare catre o mama care si-a uitat copilul

„Daca gravida sufera de constipatie sau dureri de cap, cafeaua poate ajuta la ameliorare si este acceptata pe toata durata sarcinii, cu conditia sa nu fie consumata in exces”, sustine dr. Ionela Anghelescu, medic specialist obstetrica-ginecologie cu specializare in tratamentul infertilitatii cuplului si reproducere umana asistata in cadrul Gynera Fertility Center, intr-un comunicat de presa.

Dieta in timpul sarcinii este la fel de importanta ca cea de dupa, intrucat atat organismul mamei, cat si al fatului este vulnerabil si necesita intarirea si vigoarea pe care doar o alimentatie variata o poate asigura.

„Atentie! O femeie insarcinata nu trebuie sa manance „pentru doi”. Ingrasarea excesiva creste semnificativ riscul aparitiei unor complicatii – hipertensiune de sarcina, diabet gestational, avort sau nastere prematura, intarziere in cresterea fatului. Pe parcursul celor 9 luni o gravida nu ar trebui sa creasca cu mai mult de 10 kg in greutate, majoritatea acestora fiind acumulate in ultimele 3 luni”, a adaugat dr. Ionela Anghelescu.

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit