Multi parinti sunt nevoiti sa lucreze foarte mult in ziua de astazi pentru a-si intretine familiile si pentru a putea sa le ofere copiilor lor o viata mai buna decat au avut-o ei. Din pacate, un efort mai mare la job este, de cele mai multe ori, echivalent cu un grad sporit de stres, fapt ce afecteaza relatiile cu partenerul si cu copiii. Cu alte cuvinte, incercand sa asigure un trai mai bun pentru familie, parintii ajung sa afecteze familia.

Michelle Gale a ocupat functia de director al Departamentului de studiu si dezvoltare la Twitter, in timp ce se ocupa de familia si de copiii sai, straduindu-se sa includa starea de atentie, de mindfulness, in stilul sau de viata ocupat. Intr-un articol publicat pe Mindful.org, ea le ofera parintilor ocupati si grabiti cateva sfaturi care sa-i ajute sa fie constienti zi de zi.

10 lucruri care te vor face o mama mai putin stresata in 2018

Abia astepti sa adoarma copilul ca sa faci altceva, apoi te simti vinovata ca nu stai suficient cu el. Solutia care te scoate din suferinta

Iata ce scrie Michelle Gale in articol:

 

Se pare ca, oriunde te uiti in aceasta perioada, cineva promoveaza beneficiile mindfulness, ale starii de atentie – o practica pe care Jon Kabat-Zinn, fondatorul metodei de reducere a stresului bazata pe mindfulness (Mindfulness Based Stress Reduction), o descrie pur si simplu ca „a acorda atentie intr-un mod special; intr-un anumit scop, in momentul prezent si fara a judeca”. Cercetarile arata ca persoanele care practica mindfulness sunt mai putin stresate, mai concentrate si mai capabile sa-si regleze emotiile.

Insa, daca esti un parinte ocupat care lucreaza, cum sa introduci mindfulness intr-o zi deja programata? Cei dintre noi care au copii si joburi se simt adesea obositi si grabiti. Suntem in mod constant multi-tasking, jongland intre responsabilitatile personale si cele profesionale si simtindu-ne stresati in legatura cu lucrurile pe care nu le putem face. Potrivit unei analize a Pew Research Center, 56% dintre parintii care lucreaza spun ca le este greu sa gaseasca un echilibru intre timpul dedicat muncii si cel pentru familie. Chiar daca acum ii consiliez pe altii cum sa intrerupa acest ciclu, cu siguranta, ma pot referi la el.

Acum cativa ani, am condus departamentul de studiu si dezvoltare al Twitter, perioada in care compania avea o crestere anuala de 350%. Era ca si cum ma aflam pe o nava spatiala si imi placea ce faceam. Dar am ajuns sa lupt pentru a ramane conectata la familia mea. Imi aduc aminte de acea dupa-amiaza cand m-a sunat cineva de la scoala fiului meu pentru a ma anunta ca nimeni nu a venit sa-l ia acasa. Era in clasa I-a la acel moment si am izbucnit in lacrimi.

10 motive pentru care relatia cu copilul este cel mai bun curs de dezvoltare personala

De ce sa-ti inveti copilul tehnica mindfulness

Desi practicam deja mindfulness (uneori, ma strecuram in camera de meditatie si de yoga pe care o aveam la birou), inca nu reuseam sa gasesc o modalitate de a introduce starea de prezenta si constientizare in ziua mea. Iata solutia la care am ajuns si pe care acum o recomand si altor parinti:

Incepe prin a-ti aloca un pic de timp pentru a scrie ce faci in fiecare zi. Ar putea arata ceva de genul: trezirea, cafeaua, micul dejun in familie, pranzul la pachet, pregatirea pentru scoala, plimbatul cainelui, un dus, condusul masinii, calatoria cu trenul, drumul pana la birou, ziua de munca, plimbarea pana la tren, drumul cu masina spre casa, cina, baie, citit sau jocuri in familie, ora de culcare.

 

Acum, vezi unde se poate incadra practica de mindfulness. De exemplu:

 

Cafeaua: Asigura-te ca faci o pauza inainte de prima inghititura. Miroase aroma cafelei, simte caldura canii din mana ta si respira de 3 ori in mod constient. Acum, bucura-te.

Calatoria cu trenul: Dupa ce te asezi pe scaun, pune-ti alarma sa te anunte peste 5-10 minute, timp in care practica meditatia. Stai in tacere si concentreaza-te asupra respiratiei. Sau foloseste o aplicatie de mindfulness pe telefon pentru a asculta o meditatie ghidata. Poti tine ochii deschisi sau inchisi, in functie de situatie si de cum te simti in siguranta si confortabil.

La serviciu: De fiecare data cand te asezi la computer, ia o pauza. Inchide ochii, observa senzatia picioarelor tale pe podea, cum iti simti corpul pe scaun, simte respiratia cum intra si iese din corpul tau. Apoi, continua-ti lucrul.

Cina: In timp ce pregatesti masa, aloca-ti un moment in care sa reflectezi de unde provin ingredientele mancarii. Imagineaza-ti cine a plantat-o, cine a cules-o sau a adus-o la magazinul de unde ai cumparat-o. Atunci cand intreaga familie se afla in jurul mesei, dedicati un moment pentru a simti recunostinta.

Ora de culcare: Decide sa incepeti un ritual care cultiva o stare de constientizare. Copiilor mai mici, le poti pune un animal de plus pe burta, si fiecare dintre voi sa numere de cate ori animalul calatoreste in sus si in jos, in ritmul respiratiei. Daca ai copii mai mari, incercati sa verificati cum se simt inainte de culcare capul, inima, burta. Este mintea ocupata sau calma in acest moment? Sunt anumite emotii de pe parcursul zilei prezente sau persistente? Este ceva ce trebuie impartasit sau spus si care inca nu a fost spus?

RECENZIE Cartea „Copilul invizibil” de Gaspar Gyorgy te ajuta sa te vindeci emotional si sa fii un parinte mai bun

5 metode pentru a scapa de stres

Nu-i asa ca mindfulness pare mai usor de practicat acum? Studiile arata ca ai nevoie de doar 8 saptamani de practica relativ regulata pentru a face schimbari pozitive la nivelul creierului.

Daca asteptam pana cand avem suficient timp pentru a dedica starii de constientizare intervale mai mari de timp, s-ar putea sa nu incepem niciodata. Pentru parintii care lucreaza, sfatul meu este sa inserezi doar cateva momente mici de mindfulness in ziua ta, chiar daca – si mai ales atunci cand – viata ti pare prea ocupata, agitata si lipsita de control.

 

Sursa foto: Pixabay

 
produse bebe
carti copii

CARTI DE PARENTING

CARTI copii