In numarul din luna Decembrie a revistei Vanity Fair, Adele a vorbit despre cum a fost pentru ea sa experimenteze depresia postnatala, in Octombrie 2012, dupa ce l-a nascut pe fiul ei.

Ca multe alte mame, aceasta nu a realizat inca de la inceput ca ceea ce experimenta era chiar depresia postnatala.

Ceea ce eu stiam despre depresia postnatala este ca simti ca nu vrei sa fii in compania copilului tau, ca iti este frica sa nu il ranesti, ca nu poti sa fii o mama buna. In perioada aceea eu ma simteam obsedata de copilul meu, dar in acelasi timp mi se parea ca nu sunt potrivita pentru asta. Aveam senzatia ca am luat cea mai proasta decizie din viata mea. Depresia postnatala poate lau multe forme.” a explicat Adele.

Studiile arata ca 900 000 de mame din Statele Unite experimenteaza depresia postnatala in fiecare an si lucrul cel mai grav este ca doar 15% dintre ele primesc un tratament

Exista foarte multe teorii despre depresia postnatala si foarte multe dintre acestea sunt eronate. Mamele traiesc sub o presiune sociala foarte mare, societatea avand asteptari foarte mari de la ele si multe dintre noile mamici se simt vinovate daca nu reusesc sa isi intre in rol repede si natural. Asta insemnand ca multe mamici ezita sa exprime faptul ca sa fii mama nu este asa cum credeau.

Cum sa rezolvi eficient cele mai des intalnite provocari in relatia cu copilul

Atasamentul sanatos la copii. 4 moduri in care il poti incuraja

Pentru mamele care experimenteaza depresia postnatala, simptomele pot varia de la o tristete profunda si inexplicabila pana la furie incontrolabila. Din pacate, pentru unele dintre ele ideea de a cere ajutor nu este o optiune, avand impresia ca acest lucru inseamna ca ele nu sunt niste mame bune.

Adele a explicat celor de la Vanity Fair ca nici ea nu isi dorea la inceput sa primeasca ajutor, dar pana a urma, a gasit ajutorul de care avea nevoie in a vorbi cu celelalte mame din jurul ei:

Nu am vorbit cu nimeni despre asta. Eram foarte reticenta. Prietenul meu mi-a sugerat sa incerc sa vorbesc cu celelalte mame, insa mie nu mi s-a parut o idee deloc buna si am refuzat sa fac asta. Insa fara sa imi dau seama, am ajuns sa imi petrec din ce in ce mai mult timpul cu mamele din jurul meu si cu cele in devenire, deoarece mi s-a parut ca ele erau un pic mai rabdatoare decat mine.”

Depresia postnatala, are foarte multe forme si foarte multe substraturi in functie de fiecare femeie in parte. Cu toate acestea, Adele a reusit sa se simta mai bine atunci cand a realizat ca nu este singura care trece prin asta.

Intr-o zi am izbucnit in fata unei mame si i-am spus cat de mult urasc ceea ce mi se intampla, iar raspunsul ei a fost: „Si eu!”. In acel moment am stiut ca s-a terminat si m-am ridicat.”

Dupa aceasta experienta pe care a avut-o, Adele le incurajeaza pe toate mamele care trec prin asta sa caute ajutor si sa inteleaga ca nu sunt singure si ca sub nicio forma nu ar trebui sa le fie rusine sa ceara ajutorul de care au nevoie.

Este greu cu bebe

Somnul bebelusului. 5 probleme de somn ale bebelusilor si solutiile acestora

De foarte multe ori, este asteptat din partea mamelor ca acestea sa sacrifice totul pentru copii si sa nu se planga de asta, chiar si in detrimentul sanatatii lor mentale. Este foarte multa presiune pusa pe acestea si sunt foarte judecate la cea mai mica greseala fata de copiii lor.

Este important sa stii ca nu trebuie sa justifici in fata nimanui de ce si ce ai nevoie pentru a te simti bine sau sa te fortezi sa fii ceea ce oamenii isi doresc sa vada intr-o mama perfecta.

Aele a mai adaugat:

Pana la urma, aleg sa am parte de o dupa amiaza pe saptamana doar pentru mine, in care fac fix ce imi doresc, fara copil. Una dintre prietenele mele m-a intrebat daca ma simt vinovata ca aleg sa fac asta si i-am explicat ca ma simt rau, dar nu atat de rau cum m-as simti daca as alege sa nu fac asta. Patru dintre prietenele mele simteau exact la fel, insa le era mult prea rusine sa o recunoasca. Le era teama ca vor fi catalogate drept mame „rele”, ceea ce nu era cazul. Esti o mama mult mai buna daca iti acorzi tie timp de calitate.”

Cea mai buna metoda sa ai grija de copilul tau si sa fii o mama buna, mai ales daca experimentezi depresia postnatala, este in primul rand sa ai grija de tine, ceea ce este exact ce a facut si Adele.