Nu doar pentru ca ma bazez pe experienta mea personala, ci si pentru ca vad in jurul meu atatea situatii care imi confirma convingerea, cred ca foarte multe mame au lucruri extraordinare de oferit lumii. Dupa ce aduce pe lume un copil, o femeie este pusa in situatia de a se regandi ca persoana, de a se autoevalua si de a se recrea in contextul noii realitati.

Chiar daca femeia este fortata de situatie, de aparitia noului rol in viata ei, sa se evalueze si sa se schimbe, pretul pe care il platim este acceptabil daca ne gandim ca intotdeauna are loc o trecere la un nivel superior de evolutie. Poate ca ai observat si tu ca niciodata nu ai fost mai eficienta decat acum, niciodata nu ai fost mai ambitioasa si niciodata nu ti-au aparut in cale mai multe provocari pe care sa le rezolvi si care sa te faca sa cresti, sa devii mai puternica si mai sensibila, in acelasi timp.

Viata pe care o traim noi in prezent este foarte diferita de cea a parintilor nostri. Inainte, toate relatiile incepeau de la o comunicare fata in fata cu persoana, fie ca vorbim de relatii de cuplu, de relatii de prietenie sau de relatii cu clientii. Astazi, nu putem ignora ca multe relatii incep si se dezvolta in mediul online. Iar in ceea ce priveste relatiile cu clientii, acest lucru este decisiv.

In prezent, indiferent cate lucruri frumoase stii sa faci pentru a-i ajuta pe oameni sau pentru a le face vietile mai frumoase, daca nu ai un site sau un blog si daca nu ti-ai construit o imagine online, este extrem de greu sa reusesti.

Concediul de maternitate, piedica sau treapta in evolutia profesionala a femeii?

Primul pas ca sa-ti transformi pasiunea in afacere si sa schimbi lumea in bine

Majoritatea mamelor sunt constiente de acest lucru, fie ca vor sa-si schimbe domeniul de activitate dupa ce au nascut, fie ca vor sa inceapa, in paralel cu jobul, ceva pe cont propriu care sa-i aduca multumire si implinire printr-un venit suplimentar si prin impactul in societate. Traim vremuri in care chiar si atunci cand primeste o recomandare, omul, inainte sa sune direct, intra pe Facebook si pe site-uri ca sa afle mai multe despre persoana recomandata.

Insa, chiar daca stim cu totii aceste lucruri, foarte multe mamici care au lucruri frumoase de oferit, fie ca vorbim de produse sau servicii, renunta la visul lor, la pasiunea lor inca dinainte de a o incepe. Si asta se intampla, de cele mai multe ori, din cauza ca isi refuza prezenta in mediul online prin faptul ca nu isi fac un blog sau un site prin care sa se prezinte lumii si, eventual, potentialilor clienti.

Intr-o discutie cu colega si prietena mea Ana Zidarescu, care este specialista in site-uri, bloguri si promovare online, gandindu-ne si la parcursul nostru cu CentruldeParenting.ro, am constientizat ce le impiedica, de fapt, pe majoritatea mamelor sa faca primul pas, adica sa-si inceapa un blog sau un site.

 

Iata care sunt cele mai frecvente motive pentru care mamele renunta la ideea de a-si face un blog inainte de a o incepe:

1. Nu stiu de unde sa inceapa

O persoana care s-a gandit serios sa-si inceapa propriul blog stie ca, desi la o prima vedere lucrurile pot parea simple, sunt multe actiuni si multi pasi care trebuie urmati, de multe ori intr-o anumita ordine. Alegerea domeniului de internet, alegerea temei pentru blog, alegerea nisei si a publicului, o pagina dedicata pe Facebook, eventual si un cont pe Instagram si Pinterest,  instrumente pentru prelucrare foto, video etc. – poate ca iti este greu sa conturezi acum un parcurs concret doar pentru ca pentru ca ti se par prea multe detalii si pentru ca nu stii exact de unde sa incepi si care sunt lucrurile de la care pleaca un blog de succes. In mod cert, totul este mult mai simplu atunci cand afli informatii concrete de la un specialist care a parcurs de mai multe ori acest drum, a facut greseli si care iti impartaseste din prima reteta care functioneaza.

 

2. Cred ca e greu sa-ti faci un blog

Dincolo de ce se vede atunci cand „rasfoiesc” blogurile altor persoane, la care totul pare simplu, puse fata in fata cu propria lor idee de blog, foarte multe mamici isi pierd din entuziasm. Gestionarea unui blog, redactarea articolelor, imaginile pe care le postezi, partea de video, newsletterul, promovarea – toate acestea implica timp si efort, mai ales daca sunt lucruri noi pentru tine pe care stii ca va trebui sa le inveti.

Partea frumoasa este ca acest hatis de detalii devine foarte ordonat atunci cand ai un sistem dovedit ca functioneaza, ceea ce iti da imediat sentimentul ca este usor sa-ti faci un blog.

 

3. Nu le este foarte clar ce vor sa faca

Inainte de a incepe un blog, e important sa te intrebi ce anume iti doresti si cum va servi blogul obiectivelor tale? Care este misiunea ta si cum te poate ajuta blogul sa ti-o indeplinesti? Pornind de la raspunsurile la aceste intrebari, se va contura nisa blogului tau, adica acea categorie specifica de persoane care vor fi atrase de ceea ce urmeaza sa le spui, sa le arati, sa le prezinti sau sa le comunici in orice forma vrei tu.

Chiar daca inca nu ai un raspuns la intrebarile de mai sus, in timp, ele te vor duce catre a-ti descoperi misiunea si vocatia, ceea ce iti va aduce un sentiment de implinire pe plan profesional, atat de important pentru tine ca persoana.

 

4. Nu stiu sa scrie articole

Imi imaginez ca pentru o persoana care nu este obisnuita sa scrie articole aceasta sarcina poate reprezenta o piedica majora. Cum sa scrii astfel incat oamenii sa citeasca articolele tale cu interes, sa invete ceva din ele? Cum sa scrii frumos, coerent si asta fara sa pierzi cateva zile pentru un articol de blog?

Convingerea mea si a Anei este ca scrisul este o abilitate pe care oricine isi doreste o poate dezvolta, cu atat mai mult ca exista structuri de articole pe care le poti folosi, treaba ta ramanand doar sa vii in plus cu informatia ta interesanta. Exista zeci si sute de idei de subiecte ce pot fi tratate prin articole si exista foarte multe idei de titluri care te ajuta sa-ti atragi cititorii. Totul este sa capeti incredere ca si tu poti scrie articole bune.

 

5. Le este teama sa nu piarda bani

Sa pui bazele unui blog necesita o investitie initiala. Nu mare, ce-i drept, insa este firesc sa nu vrei ca acei bani sa fie cheltuiti degeaba. Multor mamici le este teama ca blogul va fi doar o risipa de bani, timp si energie.

Vestea buna este ca si tu poti castiga bani din blogul tau. Sunt mai multe metode de monetizare si unele dintre ele te ajuta sa castigi primii bani chiar in primele luni dupa lansarea blogului.

 

6. Nu au curaj sa inceapa o activitate pe cont propriu

In Romania, sunt foarte multe mame care simt dorinta de a-si schimba domeniul de activitate dupa ce au nascut, insa care nu au curajul de a renunta la fostul loc de munca pentru a se dedica pasiunii lor, pe care sa o transforme intr-o mica afacere.

Stii care e partea plina a paharului? Faptul ca pe piata este loc si pentru tine si pentru multe alte persoane care vor sa demareze o mica afacere. Cifrele oficiale arata ca Romania se afla pe ultimul loc in Uniunea Europeana in ceea ce priveste numarul de firme mici si mijlocii la mia de locuitori. Astfel, daca media europeana este de 42,7 IMM-uri la 1.000 de locuitori, in tara noastra este de doar 21,3 firme. Altfel spus, suntem la jumatatea mediei europene in ceea ce priveste acest indicator.

Si cred ca viitorul apartie intreprinderilor mici si mijlocii, deoarece ele sunt cele care se adapteaza mult mai usor la aceasta lume intr-o schimbare permanenta si rapida. Colosii sunt primii care sunt loviti de crize, in timp ce IMM-urile se adapteaza si pot transforma orice provocare in avantaj.

 

7. Nu stiu sa se promoveze si au retineri fata de marketing si vanzari

Am in anturajul meu persoane apropiate care amana de luni de zile crearea unui blog din cauza ca nu stiu sa se promoveze sau ca nu le place sa vanda. Intarzierea lor nu face decat sa amane ca serviciile lor valoroase sa ajunga la clientii lor. Practic, abilitatile de promovare te ajuta sa duci ceea ce oferi mai aproape de potentialii tai clienti. Desigur, asta nu inseamna ca trebuie sa pacalesti oamenii sau sa faci promisiuni pe care stii ca nu le poti indeplini. In niciun caz. Si in acest domeniu, este important sa respectam anumite standarde morale. De altfel, sunt convinsa ca nici nu ai putea promova un produs sau un serviciu de care nu esti multumita.

Si, daca ai la dispozitie instrumente cu elemente de marketing, online marketing, copywriting si vanzari, poti aduce potentialii tai clienti cat mai aproape de tine. Iar atunci cand le oferi mai intai informatii valoroase care ii ajuta si abia apoi vorbesti despre produse si serviciile tale, monetizarea este cu atat mai usoara si placuta.

 

Indiferent in care dintre aceste 7 piedici te regasesti, totul este mai usor de pus in practica atunci cand ai alaturi de tine un specialist care sa te ghideze in procesul care incepe cu gasirea nisei si se incheie cu un blog functional, care iti aduce fie bani, fie autoritate, fie si una si alta. De fapt, procesul nu se termina atata timp cat crezi in ceea ce faci, atata timp cat desfasori acea activitate si ai un impact in societate.

Te invit sa faci primul pas in a-ti crea propriul tau blog participand la un workshop online gratuit pe care il sustine Ana Zidarescu, vineri, 2 februarie, si sambata, 3 februarie. Workshopul este online, deci il poti urmari de oriunde si este gratuit, fiind nevoie doar sa te inregistrezi si sa-ti alegi ziua convenabila pentru tine pentru a primi linkul de participare.

Inregistreaza-te apasand pe linkul de mai jos:

Cum sa alegi nisa unui blog de succes. Afla cum poti avea impact in societate si cum poti castiga bani din blog

 

Sursa foto: Pixabay

produse bebe
carti copii

CARTI DE PARENTING

CARTI copii

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit