Atunci cand esti parinte, timpul pe care il ai pentru tine este destul de limitat. Pe langa faptul ca esti dedicata cresterii copilului tau, mai exista si serviciul la care mergi, relatia cu partenerul si viata sociala. Timpul pastrat doar pentru tine nu prea isi face loc in acest program, iar daca reusesti cumva sa il introduci, e posibil sa apara ganduri de vinovatie.

Cu toate acestea, este important sa gasesti un echilibru in acest program, deoarece, atunci cand tu ai grija de tine, esti bine si familia ta este bine. Tinand cont de aceste lucruri, am pregatit pentru tine cateva sfaturi pe care le poti aplica in scopul de a te ajuta sa fii bine, indiferent de cat de incarcat si solicitant este programul tau.

Iti este teama ca nu vei mai avea timp liber dupa ce devii mama? 8 capcane demontate

La ce vârstă înțeleg copiii “NU” și când este momentul să te îngrijorezi

 

Iata 16 de lucruri pe care poti sa le faci pentru a avea grija de tine:

1. Tine un jurnal

Tine un jurnal in care sa iti scrii emotiile si sentimentele. Alege-ti 10 minute pe zi, atunci cand consideri ca este mai potrivit, si observa ce emotii si sentimente ai si scrie-le in jurnal.

2. Asculta muzica

Asculta melodii care te binedispun. Intotdeauna poti gasi 2-3 minute pentru a asculta o melodie care iti place foarte mult si care te binedispune. Vei fi surprinsa de efectele rezultate.

3. Bea ceva care iti place

Fa-ti un ceai care iti place foarte mult, o cafea speciala sau poate o ciocolata calda. Si acestea te pot binedispune.

4. Contacteaza un vechi prieten

Discutiile cu prietenii cu care te-ai inteles foarte bine in facultate sau chiar la serviciu pot fi o gura de aer proaspat de care ai nevoie.

5. Creeaza alaturi de copii un loc de relaxare

Puteti face un cort confortabil din paturi pufoase la voi acasa si, ori de cate ori doriti sa va relaxati sau sa cititi o poveste, va puteti retrage acolo.

6. Scrie ce anume te deranjeaza

Foloseste o bucata de hartie cand te simti nervoasa sau suparata si scrie ceea ce simti. Te poate ajuta pentru descarcare.

Ce e mai greu: sa stai acasa cu copilul sau sa mergi la serviciu? Vezi ce spun psihologii

Cum sa ai o familie fericita. 9 sarcini psihologice care asigura succesul in casnicie

7. Planuieste o iesire unu la unu cu copilul tau

Planifica alaturi de copilul tau o zi in care sa plecati doar voi doi sau impreuna tu intreaga familie pe munte, la mare sau intr-un oras nou.

8. Fa o plimbare de una singura

De multe ori, tot ce ai nevoie este un pic de timp doar pentru tine, fara copii, fara parterener, fara prieteni, fara serviciu, fara telefon si fara niciun fel de tehnologie.

9. Fa o lista a recunostintei

Seara, inainte sa dormi, poti face o lista cu 5 lucruri pentru care esti profund recunoscatoare. Acest lucru in mod clar iti va ridica moralul si nivelul de energie.

10. Permite-ti sa fii trista

Cu totii suntem tristi in anumite momente. Nu ai de ce sa iti reprimi aceste sentimente sau sa fugi de ele. Ia-ti un timp pentru tine in care poti sa plangi, sa te gandesti, sa mananci inghetata, daca asta iti doresti, sa te uiti la un film trist etc. Ai fi surprinsa sa vezi cat de bine e sa traiesti sentimentul de acceptare si de eliberare a emotiilor apasatoare.

11. Mentine mereu in mintea ta obiectivul

Este important sa ai obiective si intentii in ceea ce faci in fiecare zi, astfel incat sa nu pici intr-o existenta intamplatoare si sa simti ca nu ai un scop.

12. Alege o activitate la care sa renunti

Daca exista in viata ta o activitate la care sa poti renunta fara sa ii simti lipsa deloc, atunci renunta la ea. Vei avea mai mult timp pentru tine.

13. Alege un lucru care te va face fericita astazi

Cumpara-ti un produs nou de ingrijire, un desert special, mergi  la o plimbare in parcul tau preferat, cumpara-ti o haina noua sau orice altceva ar aduce mai multa bucurie.

14. Du-te intr-un loc nou

Sigur ai un loc in care ti-ai dorit sa mergi insa nu ai reusit pana acum sa ajungi. Fa-ti timp pentru a planifica aceasta calatorie.

Nu permite scolii sa-ti distruga copilul! 12 sfaturi de la un cunoscut psiholog rus

Reteta pentru inteligenta sociala a copilului. 8 sfaturi pentru parinti

15. Suna pe cineva din familie pe care nu ai mai sunat de mult

Atunci cand facem lucruri dragute pentru cei din jur, chiar si simpla telefonare a uneri rude uitate, poate sa ne faca sa ne simtim foarte bine.

16. Introdu in alimentatia ta macar o masa sanatoasa

Stim cu totii ca este greu sa schimbi intreaga alimentatie, insa daca vei incepe cu un pas mai mic, nu doar ca te vei simti mai bine, dar vei simti cum capeti control asupra acestui aspect pe masura ce trece timpul.

 

Acestea sunt doar cateva exemple dintre lucrurile pe care o persoana poate sa le faca pentru a avea grija de ea. Te poti inspira dintre acestea sau poti sa vii cu propriile idei si sa le faci loc in viata ta asa cum simti ca se potriveste mai bine.

 


Primeste pe e-mail, o data pe saptamana, un articol exclusiv de parenting

Un mesaj de confirmare s-a trimis in Inbox. Daca esti pe Gmail, verifica si SPAM-ul