Cum putem avea un an 2019 exceptional, Sfaturi de la psiholog

In lumea moderna, oamenii se simt fortati sa produca mai mult, sa faca mai mult, sa creeze mai mult. De cele mai multe ori, nu stim de ce ne fortam sa facem asta – suntem conditionati sa simtim ca trebuie mai mult, fara sa ne intrebam de cele mai multe ori si de ce.

elefant.ro

In opinia psihologului Angela Nutu, un lucru foarte interesant este ca, desi foarte multi oameni vor sa faca mai mult, doar foarte putini reusesc sa fie cu adevarat productivi, restul isi petrec viata stresati si secati de putere.

Este posibil ca mentalitatea de tipul „trebuie sa fortez mai mult” sa fie gresita si o abordare mai constienta ne-ar putea aduce mai aproape de rezultatul dorit.

Pentru ca este inceput de an, specialistul considera ca este momentul pentru o schimbare in viata noastra, astfel incat sa constientizam ca secretul productivitatii este balanta dintre munca si repaus, tensiune si relaxare, se arata intr-un comunicat de presa.

In acest sens, Angela Nutu, vicepresedintele Asociatiei Romane de Hipnoza considera ca, in 2019, schimbarea consta in: odihna mai buna, mai mult optimism si exercitii mai des atunci cand mintea noastra este obosita.

O viata mai implinita in noul an. 6 sugestii cum sa-ti indeplinesti obiectivele

Ce sa il inveti pe copil despre atasamentul fata de obiective

Ce inseamna o odihna buna

 

answear.ro

„Cu totii stim ca avem nevoie de odihna pentru a functiona corespunzator si ca oboseala ne impiedica sa fim productivi. Cu toate astea, desi sarcinile noastre ne seaca de energie si avem nevoie de foarte multa odihna dupa – cine are timp de odihna? Aici ramanem impotmoliti – nu vrem sa pierdem timpul stand degeaba, dar in lipsa odihnei ne epuizam. Cum putem scapa din acest cerc vicios? Problema consta in cum percepem noi o odihna buna. Multi oameni isi inchipuie ca mintea lor este ca o baterie care are nevoie din cand in cand sa fie reincarcata. Nu este foarte precis, insa. Mintea ta nu este ca o baterie, este, mai degraba, asemanatoare corpului tau. Corpul tau este format din mai multe grupe de muschi, si atunci cand exersezi o anumita grupa de muschi, altele pot intra in repaus. De exemplu, daca te dor muschii abdominali, nu stai in pat 3 zile, lucrezi la alte grupe de muschi, ca muschii picioarelor sau ai bratelor. Mintea noastra lucreaza la fel, nu trebuie sa intram intr-o stare ca de zombi pentru a ne putea relaxa”, explica psihologul Angela Nutu.

De ce nu isi atinge copilul obiectivele si cum il poti ajuta

27 de scopuri care te vor face un parinte mai bun

Te simti extenuata dupa munca mentala? Iata cateva exercitii care sa te ajute

 

„Principiul este urmatorul: cand mintea lucreaza, corpul este in repaus, iar cand corpul lucreaza, mintea este in repaus. Incearca si tu – odata ce ai inceput sa te simti obosit dupa o zi intreaga in care ai scris la calculator, ai rezolvat probleme sau ai facut programari, sa nu-ti permiti sa stai in fata monitorului si sa te simti in continuare sleit de putere. Nu-ti verifica Facebook-ul si nici nu te uita la televizor – sigur nu-ti va reincarca bateriile din moment ce ai stat o zi intreaga in fata unui monitor, exista sanse sa te sece de si mai multa energie. In schimb, ridica-te si fa exercitii in limita confortului tau, dar sa-ti simti si muschii foarte bine (incearca diferite lucruri, pentru unii functioneaza mai bine intinderile, pentru altii mai bine alergatul). Care este scopul in a combina exercitii fizice si mentale in asa maniera? Atunci cand incepi sa faci exercitii fizice si eliberezi doze sanatoase de stres, atentia iti este imediat mutata pe momentul prezent. Odata inteles acest principiu poti invata sa schimbi constient atentia, cand este nevoie, ceea ce inseamna ca, in loc sa astepti sa ti se incarce bateriile, poti, pur si simplu, sa imbunatatesti aspecte diferite ale vietii. In acest proces un rol important il au si gandurile noastre, care ne creeaza si ne sustin realitatea. Este important cum abordam momentele in care suntem mai obositi si lipsiti de energie si sa le deblocam cu ganduri pozitive si realiste in aceelasi timp. Incearca sa inlocuiesti „sunt foarte obosit azi” cu „ma simt mai putin odihnit azi” si vezi cum te simti”, spune vicepresedintele Asociatiei Romane de Hipnoza.

Angela Nutu este trainer, psihoterapeut si vicepresedinte al Asociatiei Romane de Hipnoza. Are experienta de peste 10 ani in domeniul comunicarii si al instruirii adultilor si de peste 15 ani in domeniul antreprenoriatului si al afacerilor.

Cum sa fii un parinte mai bun anul acesta. 5 sfaturi de la Laura Markham

Sfaturi de la psiholog: 6 paradoxuri pentru o viata in echilibru

Sursa foto: Pixabay

 

CARTI DE PARENTING

CARTI copii

 

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit

Taguri

Ana Vioreanu

Sunt Ana Vioreanu, cofondator Centrul de Parenting si si mama unui baietel nascut in 2013. Misiunea mea este sa sprijin parintii sa aiba o comunicare mai buna si relatii mai frumoase cu copiii lor. In ceea ce fac, ma ajuta formarile mele in Coaching, Master Coaching, Formator, NLP Practitioner, NLP Master, precum si experienta de peste 600 de ore de lucru cu oamenii in sedinte individuale si de grup.

Articole similare

Utilizăm fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care CentruldeParenting.ro prelucreaza datele cu caracte personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de prelucrare a datelor. Datele Dumneavoastra pot fi oricand sterse urmand instructiunile din document. Mai multe informatii

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close