Platfusul, cunoscut și ca piciorul plat, este o afecțiune ce apare în cazul unor copii, talpa cărora nu se arcuiește nici după vârsta de trei-patru ani, când ar fi normal să se întâmple acest lucru, în condițiile în care majoritatea copiilor se nasc cu picior plat.

Și cum este mai bine să previi decât să repari, specialiștii îi sfătuiesc pe părinți să introducă în rutina copiilor câteva tipuri de exerciții și mișcări menite să modeleze corect piciorul.

Iată zece tipuri de exerciții care previn platfusul la copii. Acestea trebuie „administrate în porții mici”, sub formă de joacă, câte două-trei exerciții de două-trei ori pe zi.

  1. Copilul trebuie să meargă pe un drum îngust de 10-15 cm. Marginile drumului trebuie marcate cu cretă sau cu funie. Copilul trebuie să meargă fără să depășească limitele.
  2. Exercițiul „Ursulețul” – mersul pe marginile exterioare ale tălpilor.
  3. Plimbare și alergare prin nisip, pe pământ, pe pietricele.
  4. Micuțul trebuie să apuce cu degetele de la picioare diverse obiecte mici pe care să le pună într-un coș. Acest exercițiu poate fi făcut din picioare și așezat.
  5. Propune-i copilului să apuce cu degetele de la picioare o eșarfă, un creion și să le pună într-un coș.
  6. Mare vs. mic. Copilul se ridică pe vârfurile picioarelor și devine mare. Apoi revine cu toată talpa pe pământ și devine mic.
  7. Mersul pe un covoraș pentru masaj.
  8. Mersul pe bicicletă sau pe tricicletă.
  9. Săritura cu coarda.
  10. Mersul pe vârfurile picioarelor.