Cristina Leoca

Cristina Leoca

Am intrat in echipa de redactie a Centrului de Parenting in ianuarie 2016. Am absolvit Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei. Am lucrat in Resurse Umane, ca profesor limba Engleza pentru copiii de gradinita, am participat la internship-uri in Croatia si Spania (pe educație si proiecte ale Crucii Rosii). Scriu poezii pentru cei mici si despre orice are legatura cu domeniul parenting, copii, dezvoltare personala si emotionala. Iata articolul meu de astazi:
Cristina Leoca

Abia acum realizez vorbele mamei atunci cand imi spunea sa mananc tot din farfurie. Am avut si eu partea mea de “rafuiala” cu cel mic cand  incepuse cu “mofturile” la masa, cand era selectiv in privinta alimentelor si mancarurilor, ceea ce imi crea o senzatie de disconfort de fiecare data cand stiam ca trebuie sa incerc ceva nou sau cand trebuia sa introduc un aliment necunoscut.

Din fericire, am gasit o serie de modalitati pe care le-am aplicat, iar roadele nu au intarziat sa apara:

1. In primul rand, este nevoie sa ne inarmam cu o doza mare de rabdare – ca parinti stim deja ca, atunci cand vine vorba de copii, trebuie sa fim cat mai rabdatori cu putinta, ca, daca ne dorim rezultate este nevoie de timp, daca vrem schimbare aceasta nu apare imediat, ci cu multa munca de convingere.

2. In al doilea rand, este nevoie sa fim fermi si constanti – sa ii aratam copilului faptul ca suntem hotarati si determinati sa ducem la indeplinire ceea ce spunem, sa nu ne lasam intorsi din drum pentru ca avem parte de scene galagioase, ca suntem prea obositi, ca nu avem timp etc.

3. Sa ii comunicam copilului pe un ton cald, dar hotarat ca aceasta este mancarea si nu mai este nimic altceva pregatit. Chiar daca incercam ceva nou de mancare, sa ii punem la dispozitie si ceva cu care este deja familiarizat. Copilul trebuie sa observe ca toata familia mananca la masa, in principiu aceleasi feluri de mancare, fara plansete, ci intr-o atmosfera calma si linistita.

Ai un copil rasfatat? Schimba-i obiceiurile in 8 pasi simpli

4. Cand vine vorba de legume si avem un copil mofturos sa incercam sa nu le servim ca atare, ci sa le gatim impreuna cu alte alimente. De exemplu, copilului meu ii plac legumele in ciorba, ii place sa le manance in salata peste care pun un pic de ulei de masline, un pic de sare si zeama de la o lamaie, musaca de legume diverse cu sos de rosii facut in casa si cu un pic de cascaval ras pe deasupra etc. Am incercat diverse metode pana cand am descoperit variantele care lui ii plac.

5. Sa implicam copilul in prepararea mesei, sa-i oferim sansa sa vada cum se pregatesc alimentele si care este rezultatul final, sa le dam sarcini mici, sa simta propria contributie.

Masa este moment de relaxare si de placere? Sau este babaul de la ora 12? Cum sa construiesti o relatie sanatoasa a copilului tau cu mancarea

6. Sa il determinam pe copil sa incerce, sa guste din mancarea servita, iar daca nu ii place sa nu il fortam.

7. Sa stabilim reguli atunci cand vine vorba de servirea mesei, de exemplu: televizorul sa fie inchis, toata familia sa stea la masa, sa nu se raspunda la telefon, sa nu existe alte distractii etc. Astfel copiii vor fi organizati, vor invata sa respecte programul sabilit pentru masa, sa stie ca exista anumite ore in care servim masa, ca nu putem manca oricand simtim nevoia, prin toata casa, la televizor sau in fata calculatorului.

Cand este momentul sa renunti la scaunul de masa pentru bebelusi. Greseli pe care sa le eviti & recomandari