(P) Acum mai bine de un an, mergeam la prima mea ora de inot. Cu multa teama si cu ceva rusine, caci eram singurul adult, restul clientilor avand undeva intre 4 si 10 ani. Daca peste rusine am trecut repede, gandindu-ma ca sigur copiilor nu le va veni ideea sa rada de mine, teama de apa m-a urmarit inca mult timp.

Totusi, daca as fi stiut ca la un curs de inot cu instructori specializati voi fi invatata pas cu pas ce sa fac, cum sa respir, cum sa-mi misc picioarele, cum sa-mi misc bratele, cum sa-mi misc capul, daca as fi stiut ca lucrurile se petrec treptat si ca cei care ma ghideaza au rabdare si nu trebuie sa fac niciun lucru pe care nu il pot face, m-as fi dus demult la bazin.

Nestiind, insa, ce se intampla de fapt in timpul orelor de inot, am asteptat sa trec de 30 de ani si sa prind un moment in care am constientizat ca, daca te afli intr-un bazin mai adanc decat inaltimea ta, nu inseamna neaparat ca te ineci. Si nici daca ai nasul in apa nu este obligatoriu sa te ineci si nici macar sa inghiti multa apa.

De atunci, i-am facut loc cu bucurie inotului in programul meu incarcat de mamica ocupata, alergand intre site, articole, cursuri pe care le urmez, cursuri pe care le organizez, gradinita, piata, bucatarie, curatenie si alte cate si mai cate.

Am primit de multe ori intrebarea ce fac incat reusesc sa merg la inot. Ce-i drept, intrebarea vine din partea unor persoane care nu stiu sa inoate si carora acest virus inca nu le-a intrat in sange. In cazul meu, a fost suficienta o singura lectie de inot ca sa ma vad facand aceasta activitate regulat, pe termen lung.

In mod normal, merg la bazin de 2 ori pe saptamana, iar cand se intampla sa intervina urgente si ratez cate o sedinta, simt ca imi lipseste ceva. Simt ca imi lipseste acea combinatie dintre relaxare si concentrare si acea combinatie speciala dintre acumulare de energie si consum de energie pe care mi le aduce inotul.

 

Cum reusesc sa practic inotul regulat

 

Ce m-a ajutat sa introduc inotul in lista activitatilor mele saptamanale a fost faptul ca il consider foarte important pentru sanatatea mea fizica si emotionala. De cand fac inot, nu am mai racit si gradul de stres din viata mea s-a redus mult. Stiu ca uneori este peste puterile noastre sa ne oprim gandurile din mersul lor. Insa, ce e fascinant atunci cand esti in bazin este faptul ca nu poti face altceva in timp ce inveti sa inoti, nici macar nu te poti gandi la altceva, pentru ca nu mai esti prezent acolo si, din aceasta cauza, nu reusesti sa faci exercitiile.

 

Pe langa constientizarea nevoii si pregatirea pentru inceperea inotului, sunt si alte detalii care m-au ajutat sa integrez inotul in stilul meu de viata de mamica ocupata:

1. Cea mai potrivita ora pentru a face inot. Sunt avantaje pentru a face inot atat dimineata, cat si la pranz sau seara. Dar tu trebuie sa-ti gasesti ora care ti se potriveste, in functie de programul tau si de nevoile tale specifice. Deoarece am un program flexibil si imi doresc sa petrec cat mai mult timp cu baietelul meu si in timpul saptamanii, cand frecventeaza gradinita, prefer sa merg la inot dimineata.

2. Alimentatia. Atunci cand faci inot regulat, trebuie sa tii cont de anumite detalii legate de alimentatie. De exemplu, este interzis sa mananci alimente grase si sa ai o masa copioasa cu mai putin de o ora inainte sa intri in bazin. Pentru ca, in timpul orei de inot, consumul de energie este mare, daca iti este foame, cel mai potrivit este sa iei o gustare cu o ora inainte de inot. Aceasta gustare ar putea cuprinde fructe, legume, lactate si, in general, feluri de mancare usor de digerat. De exemplu, 2 felii de paine cu Almette, pe care sa le mananci la micul dejun si care sa te pregateasca de miscarea energica din bazin sunt o alegere buna.

3. Programul. Pentru o mama care are un job solicitant sau un proiect personal si care se ocupa si de copil, si de casa, managementul timpului este una dintre principalele provocari. De aceea, daca vrei sa integrezi inotul in viata ta, ceea ce ai de facut este sa-l integrezi in programul tau saptamanal. Vezi cand anume poti ajunge la bazin, tinand cont de programul tau, al sotului si al copiilor.

4. Bazinul potrivit. Cel mai potrivit bazin pentru a face inot este cel mai accesibil, caci iti doresti sa pierzi cat mai putin timp pe drum. Totusi, este important sa te asiguri, in acelasi timp, ca bazinul vizat respecta standardele de calitate, ca apa este curatata in permanenta si temperatura apei este cea potrivita. Eu incep sa zambesc inca inainte de a intra in bazin, de indata ce simt mirosul apei, temperatura de acolo, care este constanta pe tot parcursul anului, detalii care imi sunt atat de cunoscuta si care ma ajuta sa intru imediat in atmosfera de la bazin si sa fiu pregatita de noi provocari.

 

Daca multe lucruri din viata mea le fac pentru mine si pentru altii, sau doar pentru altii, inotul in fac exclusiv pentru mine. Poate ca acesta este motivul pentru care este atat de important pentru mine.

Daca si tu vrei sa fii o mama mai implinita, te invit cu drag sa faci regulat ceva pentru tine, ceva care sa te implineasca si sa te aduca, in ritmul tau, cu fiecare pas pe care il faci, catre o viata mai frumoasa. Acest ceva ar putea fi inotul. De ce nu? :)




Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit