In general, parintii care ne citesc si vin la programele Centrului de Parenting sunt persoane deschise catre nou si care se informeaza si se documenteaza permanent despre cum sa aplice metode mai eficiente de comunicare cu copiii lor. Si multi dintre ei stiu foarte multe informatii si, cu toate acestea, reusesc doar intr-o mica masura sa le aplice, in special din cauza faptului ca, atunci cand se enerveaza, cand se infurie, ratiunea nu mai are nicio influenta asupra furtunii emotionale.

Tocmai de aceea, e important sa stii ca orice tehnica si solutie ai invatat nu o vei putea aplica daca te simti suparata, nervoasa, enervata si furioasa. Daca te simti asa, nu te ajuta sa incepi sa te judeci si sa te simti vinovata ca nu reusesti sa aplici ce ai invatat, deoarece este firesc sa se intample asa.

Ce e de facut, in schimb? Caci nu putem lasa lucrurile la voia intamplarii, nu-i asa?

Webinar gratuit: Primii pasi spre independenta financiara a mamelor

O sa-ti prezint mai jos un truc extrem de simplu si rapid care te va ajuta sa te detasezi de furtuna emotionala pe care o simti intr-un anumit moment. Inainte de asta, vreau sa punctez un detaliu important. Vreau sa te asigur ca, in relatia dintre tine si copilul tau tu esti adultul, asadar tu esti persoana cea mai in masura sa actioneze, nu doar sa reactioneze. Cu alte cuvinte, atunci cand copilul spune sau face ceva si tu simti ca te enervezi, in acele momente alegi sa reactionezi, ceea ce inseamna ca nu mai actionezi.

De asemenea, e important sa iti asumi emotiile tale. Asta inseamna ca, atunci cand te simti nervoasa sau furioasa, sa stii foarte clar ca acestea sunt sentimentele tale, si nu ca ti le-a provocat cineva. Nu copilul te-a enervat si nici sotul nu e cel care te-a infuriat. Mergand in spate pe firul actiunii, vei constata ca a existat un anumit punct, un moment in care ai ales sa te enervezi, sa te infurii. Poate, in alte conditii, nu te-ai fi infuriat sau enervat. Ce e important sa stii este ca tu decizi, constient sau inconstient, si ca nimeni nu te poate enerva sau infuria impotriva vointei tale. Asta inseamna sa-ti asumi sentimentele tale.

 

Trucul mental care te readuce in echilibru dintr-o furtuna emotionala

 

Atunci cand simti furtuna emotionala cum te invaluie, in cele mai multe cazuri, este vorba despre un amestec de emotii negative: furie, enervare, suparare, poate si foame, sete, somn, respingere etc. Realmente, o asemenea situatie nu e usor de gestionat avand perspectiva obisnuita asupra lucrurilor.

Putem alege, insa, o alta perspectiva, cea de observator. Desigur, pentru a o putea manifesta in momentele dificile, e important sa o antrenezi in restul timpului, incepand chiar de acum, de cand citesti aceste cuvinte.

Cum arata perspectiva de observator? Imagineaza-ti ca mai exista o alta persoana, un alt eu care te urmareste si vede din afara tot ce faci, cum te comporti, ce spui, vede si ce gandesti si chiar ce simti. Acest observator poate exista doar in momentul prezent. El poate evalua starea ta din prezent daca ii dai voie sa o faca. Si poti accesa starea de observator atunci cand alegi constient sa traiesti momentul prezent. O modalitate extrem de simpla de a simti momentul prezent este sa iesi din minte, din ganduri si sa te concentrezi pe simturile tale: pe vaz, pe auz, pe miros, gust si pe simtul tactil.

Te poate ajuta si sa iti observi respiratia si senzatiile din corp. De fiecare data cand intreb o persoana unde anume simte o anumita emotie, primesc un raspuns. Emotiile sunt localizate in corp si, daca iti pui si tu aceasta intrebare, vei simti unde anume simti emotii. Iti poti pune aceasta intrebare inclusiv atunci cand simti furie sau tristete. Prin simplul fapt ca te intrebi unde este situata furia sau tristetea in corpul tau, deja te disociezi de emotia ta, faci o diferenta intre tine si ea si iti este cat se poate de clar ca tu esti tu si emotia ta e altceva. Starea de prezenta te ajuta sa iti mentii pozitia de observator din care vei vedea foarte clar aceasta diferenta. Vazand-o, vei putea sa iei alte decizii pe moment, deoarece emotiile negative se vor reduce. In acest fel, te vei deschide catre solutii constructive.

5 lucruri pe care sa le faci dupa ce ai tipat la copil

Cand parintele tipa la copil. 7 urmari negative care il pot afecta pe viata

Sursa foto: Pixabay

carti copii

CARTI DE PARENTING

CARTI copii

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit