Alimentatia echilibrata si sanatoasa trebuie sa preocupe orice parinte, deoarece ea poate combate stresul si efectele lui nu doar la adulti, ci si in cazul copiilor, mai ales in perioada examenelor scolare.

Pentru o mai buna concentrare si atentie in cazul copiilor sunt recomandate anumite alimente, care au diversi nutrienti benefici.

In continuare va prezentam o lista cu astfel de alimente:

Oul – imbunatateste activitatea cerebrala, furnizand fosfolipidele importante pentru creier si transmisiile neuronale.

Apa – hidratarea corecta favorizeaza concentrarea si performanta cerebrala.

Cerealele si pastele integrale – furnizeaza atat carbohidratii, pe care organismul ii transforma in glucoza pentru buna functionare a creierului, cat si aminoacizii, printre care triptofanul. Cu ajutorul vitaminei B6 acest aminoacid se transforma in serotonina, care este responsabila de crearea unei stari de bine, de relaxare si care ne ajuta sa controlam stresul. Vitaminele din grupa B, care sunt prezente in cerealele integrale consolideaza sanatatea cerebrala si contribuie la buna functionare a sistemului nervos.

70% dintre copii de 1-3 ani din Romania au aceasta problema. Tu ai rezolvat-o?
Copilul e topit dupa dulciuri? Cum il ajuti sa renunte fara sa-l obligi

Pestele – ofera minerale (precum fosforul), proteine si acizii grasi omega 3 si omega 6, de importanta vitala pentru sistemul nervos.

Fructele uscate – contin acizi grasi care ofera satietate si ajuta la concentrare. De asemenea, contin si triptofan in componenta aminoacida.

Fructele – furnizeaza zaharuri simple. De exemplu, banana ofera vitamine si minerale (printre care potasiul) necesare pentru o transmisie nervoasa corespunzatoare.

Laptele si derivatele din lapte – sunt bogate in Calciu, care contribuie la echilibrarea functiei nervoase si a tensiunii arteriale, ce poate creste in conditii de stres.

Pentru mentinerea concentratiei se recomanda consumul echilibrat de cacao, care este un stimul natural. Atentie, insa: daca se consuma in exces, poate duce la o stare de agitatie, ce poate impiedica concentratia.

Copilul refuza sa manance? Iata o solutie sigura ca sa-l faci sa guste mancarea
EXCLUSIV: Nutritionistul Lygia Alexandrescu, despre pericolul din fructe si lista celor mai contaminate cu pesticide

Fierul si Zincul – reprezinta alti nutrienti esentiali care favorizeaza concentrarea. Fierul il putem gasi in alimente, precum carnea rosie, leguminoasele si in legumele cu frunze verzi. Pentru o buna absorbtie a fierului din alimentele de origine vegetala se recomanda combinarea cu alimente ce contin vitamina C, precum ar fi rosiile, ardeiul rosu sau citricele. Deficitul de zinc este asociat cu lipsa atentiei. El poate fi gasit in multe din aliméntele enumérate mai sus, precum cerealele integrale, carnea si fructele uscate.

Tine de responsabilitatea noastra ca si parinti sa le oferim copiilor nostri o alimentatie echilibrata inca de mici, sa ii invatam cu alimente sanatoase, sa ii obisnuim cu o gama cat mai variata de astfel de alimente, deoarece ne va fi mai greu sa facem acest lucru la o varsta mai mare.

Aboneaza-te GRATUIT

si primesti articole exclusive, solutii eficiente si reduceri la toate cursurile si produsele noastre!

Nu iti trimitem SPAM-uri si avem mare grija de adresa ta. Te poti dezabona oricand. Powered by ConvertKit